Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Хочете, щоб вас роздягнув Бизов? Заощаджуйте грошi!

29 березня, 00:00
Ушосте в Києві пройшла загальнонаціональна акція «Сезони моди» — тиждень pret-a-porter на український лад з усіма плюсами і мінусами, котрі випливають з цього. Плюси — це наявність у країні з начисто відсутньою індустрією моди хороших, цікавих і різних дизайнерів: було представлено 17 колекцій, з яких лише дві-три можна віднести до невдалих, що нормально і погоду на «Сезонах» не робить. І хоч інші колекції були цікавими кожна по-своєму, в більшій або меншій мірі демонстрували свіжі ідеї, уміння використати модні течії, високу якість шиття і досконалість крою, але сказати, що саме вони домінують на споживчому ринку, було б перебільшенням. Це — мінус. Але не «Сезонів», а нашого життя. Так яка ж вона — українська мода? Різна й така, що її можна носити, часом навіть занадто, коли милі творчі слабкості приносяться в жертву комерційному успіхові. А щоб було легше орієнтуватися у вітчизняній моді весни-літа 2000, я спробувала скласти азбуку від «Сезонів».

А — АНІСІМОВ ВІКТОР

Коли донецький дизайнер з’явився на перших «Сезонах» зі своєю божевільною, але цікавою колекцією «Сукні з вішалки», це був своєрідний щиголь по носу київським снобам. Віктор першим довів, що мода може робитися не лише в столиці. Відтоді він радикально змінив стиль і не раз, залишаючись вірним лише темі «трансформерів», тобто кожну його модель колекції було сконструйовано як багатофункціональний механізм: його футболки та спідниці, наприклад, можна носити в декількох варіантах. При цьому — повний демократизм у тканинах: використовується все, навіть тонка клейонка. Проте, трансформації Віктора стали сьогодні більш стриманими — він відкрив власну крамницю, саме час подумати про масовий попит, не втративши при цьому оригінальність і динамізм. Поки що Анісімову це вдається.

Б — БИЗОВ СЕРГІЙ

Один із фундаторів та ідеологів «Сезонів» у черговий раз зумів всіх здивувати. Та ще й так, що після показу його колекції в готелі «Національний» постійні клієнтки Будинку моди «Сергій Бизов» — дами респектабельні, успішні, як правило, такі, що відбулися в професії, були злегка здивовані. Останні колекції Бизова — це їх мода, упевнених у собі, привабливих, але все ж земних і прагматичних жінок, яким у офісі доводиться проводити більше часу, ніж у спортзалі. А тут — суцільна легковажність, звабне неробство, млість жаркого півдня в Маямі, неприкрита сексуальність. «Всю свою кар’єру, 13 років, я одягав жінок, а тепер уперше вирішив їх роздягнути», — зізнався Бизов напередодні показу. Повинна сказати, йому це вдалося дуже добре: супер-міні, супер-декольте, невагома легкість тканин (газ, натуральний і ламінований льон, трикотажні полотна, оротон, найтонша шкіра — справді, майже друга шкіра). Відповідно допасовано й кольори. Сергій відмовляється від свого улюбленого сірого, зберігає чорний, але в поєднаннях з білим, фуксією, бірюзою, лимонним, оранжевим, салатним... Красиво? Дуже! Ось тільки одягнути це можуть дозволити собі небагато хто. Вбрання передбачає справжню розкутість і бездоганність форм. Але сам Бизов, котрий неабияк схуднув і помолодшав, немовби демонстрував: нічого неможливого немає, а тим більше для справжньої жінки.

В — ВЗУТТЯ

Найрізноманітніше. Від бахілів з тканини моделі у Віктора Анісімова до рясно прикрашеної бісером у Оксани Караванської. Від високих гранованих металевих шпильок у Сергія Бизова до еклектичного, але дуже стильного взуття в стилі 60—70-х років у Лілії Пустовіт.

В — ВОЛАНИ, ВІТРІВКИ

Нинішній весняно-літній сезон проходить під умовним девізом: «Геть мінімалізм!» У моду повернувся романтизм, а разом з ним — волани, оборочки та рюші. Причому з’являються вони де завгодно: на спідниці позаду, на ліфі, на рукавах. Особливо в їх використанні досягнув успіху Олександр Моняк, переконаний, що кожна жінка в глибині душі, підсвідомо любить квіточки та рюшики, які створюють відчуття затишку, жіночності та весен, з чим мені особисто погодитися досить важко. Ще один хіт сезону — вітрівки. Вони можуть надіватися замість класичного жакета або блузи і за силуетом нагадують моделі 80-х.

А — ГАПЧУК ОЛЕКСАНДР

Він дебютував на минулих «Сезонах», одночасно прокинувшись знаменитим і ставши загальним улюбленцем журналістів, що трапляється дуже зрідка. Але у випадкові з Гапчуком, схоже, заслужено. Він з легкістю і не без упевненості пройшовся в усіх мислимих напрямах моди — авангард, молодіжний стиль, спортивний, класика, вечірні туалети. Жіночий і чоловічий одяг (останній — досить вдалий, особливо спроби дати чоловічому класичному костюмові новий колір). Незважаючи на такий розкид, його колекцію не можна назвати еклектичною — просто йому цікаво спробувати себе в усьому. Колекції Гапчука (їх у нього — три) розходяться швидко й майже повністю. Одна з важливих причин — доступність цін, недорогі тканини і, звичайно, цікаві дизайнерські вирішення. Недолік — всі речі лише в одному примірнику, тоді як вони повинні тиражуватися. Це буде, сподівається Олександр, у найближчому майбутньому. На «Сезонах» Гапчук з’явився в тандемі з Будинком побуту «Столичний», де для нього створено творчу лабораторію, а незабаром буде відкрито магазин.

Д — ДИСКО-СТИЛЬ

Якщо вам до душі 70-і — брюки-кльош, занижені талії, батники та інше, що об’єднано поняттям диско-стилю, то нинішній сезон — ваш. Елементи цього стилю зустрічаються в багатьох колекціях: у Вікторії Гресь, у Ольги Громової, у Оксани Караванської.

Е — «S&А EXCLUSIVE»

Дебютанти «Сезонів», більше відомі як фірма, котра працює в галузі зачісок і макіяжу. Колекція одягу — спроба створити комплексний індивідуальний стиль. Вони орієнтовані на «просунену» молодь, завсідників вечірок і нічні клуби, що танцюють під групу «Іграшки» (у них якраз стиль від «S&А exclusive»). Весело і не без смаку, але вельми вторинно.

Є — «ЄВА»

Власне, журналу «Єва» і її редакторові Ірині Данилевській ми й зобов’язані появою «Сезонів», які стали свого роду сімейним бізнесом: другий засновник — РІА «Янко», яке очолює чоловік Ірини Володимир Нечипорук. На нинішніх «Сезонах» їм було як ніколи складно: в останній момент відпали всі потенційні спонсори і весь вантаж фінансового забезпечення ліг на їх плечі. Але саме ці «Сезони» стали найбільш багатолюдними: публіка буквально рвалася на кожен показ. На них перебували майже всі естрадні зірки, багато які телевізійні ведучі — вони ж давно оцінили чарівність одягу від Сергія Бизова, Лілії Пустовіт, Вікторії Гресь, Ганни Бабенко, Олексія Залевського. Шкода, що цього впритул не бачить наша торгівля і не помічає держава. Проте, констатація цього сумного факту стала вже загальним місцем.

Ж — ЖАРКО!

Не один тільки Бизов піддався спокусі роздягнути жінку. Перед ним не встояли практично всі дизайнери. Такої великої кількості тоненьких бретельок, оголених спин, ультракоротких шортів, невагомих сарафанчиків, асиметричного відвертого декольте й сміливих знов- таки асиметричних поділів бачити ще не доводилося. Натуральні кольори, натуральні тканини (останнє — особливо принципово). Так що ні на розжареному міському асфальті, ні на лісовiй просіці, ні на морському березі жарко в такому одязі не повинно бути.

З — ЗАЛЕВСЬКИЙ ОЛЕКСІЙ

Найбільш хуліганистий (ось і на нинішніх «Сезонах» вистелив подіум курячим пухом, привівши глядачів у трохи нервозний стан), екстравагантний (у своїй колекції з’єднав шкіру, трикотаж і плюшеві «бабусині» килимки з оленями), фонтануючий ідеями, кому неприємний доброчесний і нудний, хоча й бездоганний з погляду смаку, одяг. До речі, незмінно знаходиться чимале число оригіналів, котрі готові франтити у вбраннях від Залевського.

І — ІНДУСТРІЯ

Індустрія моди — це поняття, на жаль, з ілюзорного майбутнього. Для сьогоднішнього дня воно непридатне. Ні, звичайно, в модному бізнесі за три роки «Сезонів» багато що змінилося. Дизайнерів узнали. У Бизова, Пустовіт, Гресь, Моняка, Бабенко, Анісімова з’явилися свої магазини та студії. Є відповідно й свої клієнти. А ось реальних кроків у бік промислового виробництва як не було, так і немає. Тому одяг українських дизайнерів залишається практично штучним, рукотворним, елітним і дорогим, середньому споживачеві недоступним.

К — КОЛІР

Після чорно-сірого десятиріччя — буяння фарб і напористе торжество кольору: відтінки карамельного, всі відтінки жовтого, оранжевий, зелений і, звичайно ж, екологічні кольори.

К — КОРСЕТИ

Криноліни і, особливо, корсети стали ще одним справжнім хітом сезону весна-літо 2000. Вони зустрічаються в багатьох колекціях, але у Вікторії Гресь — особливо хороші, дуже жіночні, бездоганно виконані. Справжній фурор на глядачів справила весільна сукня від Гресь — її корсет прикрашало 650 срібних гудзиків, а блідо-рожевий кринолін було зроблено з бавовни з мідною ниткою. Взагалі вся її колекція ніжна, світла, вельми романтична, з уміло використовуваними історичними цитатами, з великою кількістю ручної роботи (її не заміниш ніякими сучасними технологіями, переконана Вікторія) і дуже «помолоділа». Корсет хороший лише на молодому і красивому тілі. Така ось гірка се ля ві.

К — КРИШТАЛЬ

Як не дивно, до нинішніх «Сезонів» він має прямий стосунок. У останній момент єдиним спонсором телеверсії «Сезонів» стала «Азовсталь». Тут налагоджене виробництво меблів і кришталю — одне з найцікавіших в Україні, так що до моди вони тепер мають найбезпосередніший стосунок. І якщо держава бездіяльна, то національні товаровиробники повинні потурбуватися один про одного самі.

Л — ЛЬВІВ

Колекцію львів’янки Оксани Караванської можна сміливо назвати сенсацією «Сезонів». За велику кількість ручної роботи — вишивки (в тому числі й бісером), рукотворні тканини, трикотаж. За оригінальністю формальних вирішень. За поєднанням етнічних мотивів і сучасних технологій. Хоча сама Оксана свою колекцію не вважає етнографічною. У ній скоріше передано емоційний дух мешканців гір, які схожі між собою, чи то буковинці чи балканці. Тому й колекція називається «2000 над рівнем моря». Звідси й різноманітність колірної гами, і велика кількість найскладніших деталей, і заворожуючі красиві та оригінальні прикраси й аксесуари, натуральні тканини, природність і хитромудрість одночасно. Оксана, яка до Києва навідується нечасто і з небажанням, цілком задовольняючись щорічними великими (до 150 моделей) показами у Львові, змусила столицю захоплено аплодувати. На це Караванська скромно посміхнулася й зазначила, що нинішня колекція — лише хобі, взагалі ж вона займається верхнім одягом.

М — МОНЯК ОЛЕКСАНДР

Якщо всі дизайнери цього літа вважають за краще одягати молодих і струнких, Олександр Моняк віддає перевагу зрілим жінкам, що відбулися, що й приємно. Він їх не просто прикрашає, а прикрашає, використовуючи весь «романтичний» арсенал: рюші, оборочки, квіточки, знов-таки корсети. Мило, жвавенько, але дуже багато патоки. Після цього так і хочеться натягнути що-небудь ділове в чоловічому стилі.

Н — НЮ

Відверті прозорі тканини з шифону, газу і смесові — неодмінний атрибут майже кожної колекції.

П — ПУСТОВІТ ЛІЛІЯ

Прекрасний крій, чистота й вишукана простота форм, завидна якість — все це, як і завжди, властиве колекції Лілії Пустовіт. Що нового? Життєрадісність і деяка невластива їй відвертість, колірна різноманітність і відмова від чорного кольору, без чого не обходилася жодна її колекція. Приглушеність східних мотивів, без чого також, здається, немислима Пустовіт. Лілія немов вийшла з вузького кола стильної молоді й богеми, на яку було орієнтовано її одяг, і звернула свій погляд на світ у всій його різноманітності. Нинішня колекція крім художніх переваг має і яскраво виражену комерційну цінність: на неї напевно буде попит. Він вже є. І чималий! У Москві!

Р — РОЗКІШ

Так-так, вона нині в моді. Від стриманої — у Пустовіт, викличної — у Бизова (одні лишень рожеві і блакитні норкові шубки, прикрашені золотом, чого варті. До речі, їх розкупили через два дні після показу) до безглуздої — у Ольги Громової.

С — СУМКИ

Сумка сьогодні — головний аксесуар. Але час «класичної чорної сумки», схоже, минув. Принаймні на це літо. Нині в ціні — химерні, яскраво декоровані, виблискуючі, графічні. Можна — величезну торбу через плече як у Караванської, можна — строкаті в тон вбранню, як у Гапчука, можна мініатюрні й декоровані, як у Гресь, а можна як у неї ж — сумка на липучках, що плавно переходить власне в костюм.

Т — ТРИКОТАЖ

Коли ми говоримо трикотаж, то маємо на увазі Будинок моделей «Хрещатик» і навпаки. У БМ, очолюваному Іриною Ткаченко, була нелегка зима, пов’язана з посяганням на їх приміщення. Але дивно, що після всіх цих колотнеч з’явилася на світ колекція, що вражає легкістю буття, розчинена в природі і є дратуюче-романтичною, яку створили шість дизайнерів «Хрещатику» під художнім керівництвом Людмили Дмитровської. Розкутість прийомів, прозорість полотен, легкість структур пряжі — все в дусі часу. Навіть назва — «Натуральна провокація».

У — «УКРАЇНА»

«Україна» — одна з найстаріших вітчизняних швейних фабрик, яка не тільки зуміла вижити за нових умов, але й виробляє цілком пристойний, якісний, сучасний і недорогий верхній одяг — жіночий і чоловічий.

Ф — ФЛІБУСТЬЄРИ

У деяких колекціях, найбільш цікаво у Вікторії Гресь, були виразно помітні елементи піратського костюма. Широкі сорочки з воланами, наприклад. Зустрічався й інший історизм: сорочки і плаття часів мушкетерів.

Ч — ЧОРНО-БІЛА ГРАФІКА

Ще один львівський дизайнер Роксолана Богуцька в українській моді стоїть дещо збоку з тієї причини, що працює виключно зі шкірою й хутрами. Нинішня її колекція досить традиційна й навіть, у деякому розумінні, консервативна. Щоправда, в цьому є своя чарівність. Скажімо, її класичні костюми будуть доречні в будь-якому сезоні й здатні прикрасити будь-який гардероб. Всю колекцію витримано в чорно-білих кольорах з рідкими яскраво-червоними акцентами (дизайнер присвятила її творчості італійського графіка Віктора Вазареллі). Це ефектно і виконано дуже якісно (на деякі плаття й костюми йшло до 300 із гаком шматочків шкіри). За що можна пробачити й деяку спрощеність форми.

Ш — ШИФОН

Він зустрічається в кожній другій колекції. Але особливо хороший він у Сергія Бизова. Його шифонові сукні, немов виткані з пелюсток, у рівній мірі пасують і янголові, і дияволиці. Ось тільки — чи можна це носити, засумнівалася я. «Та ти що, — здивувався Бизов, — це ж витвір мистецтва, кожна сукня шилася впродовж місяця. Таке не носять, цим милуються. Я втомився від комерційних колекцій — захотілося зробити що-небудь для душі. Хоч, як не дивно, декілька бажаючих купити ці сукні є».

Ю — ЮВЕЛІРНІ ВИРОБИ

На цей раз вони були в колекції лише Оксани Караванської. Зате які: скло, кераміка — гостро сучасно, своєрідно й стильно.

Я — «ЯНКО» Див. «Є».

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати