Не всяка людина здатна бути при владі, а лише така, що за природою своєю прагне до правди і справедливості.
Станіслав Оріховський-Роксолан, український письменник, оратор, публіцист, філософ, історик, полеміст, гуманіст доби Відродження

«Основна якість відібраних робіт — це думка»

У галереї «Лавра» триває ювілейна — XV — Фотовиставка «День-2013»
29 жовтня, 2013 - 12:19
ФОТО АРТЕМА СЛІПАЧУКА / «День»

Минулої п’ятниці у столичній галереї «Лавра», відкрилася ювілейна — XV — Фотовиставка «День-2013». Упродовж перших трьох днів роботи експозиції радість від спілкування з розумним та вічним відчули вже близько тисячі відвідувачів.

Як і на минулих виставках, основним лейтмотивом експозиції став заклик до фото-солідарності. 290 кращих фотомайстрів практично з усіх регіонів країни представили членам журі 2677 унікальних робіт. Але тільки 350 світлин увійшло до фінальної експозиції. На них, без перебільшення, представлено всю Україну. Як зазначають експерти та відвідувачі, цього року особливістю виставки стала наближеність до життя і незамуленість образів. Це не просто фото, а кут зору на країну. Чи підтримують і пропагують його інші медіа?

— Газеті «День» — 17 років, Фотовиставці — 15. На свої ж іменини ми прийшли з подарунками, адже сьогоднішній «День» наповнений сюрпризами для наших читачів, — наголосила на відкритті Фотовиставки головний редактор «Дня» Лариса ІВШИНА. — Це й нова інфографіка, й «Маршрут №1», і про «День-TV» — ми починаємо «тягатися» з телеканалами! Я казала колегам із телебачення, що ми не зупиняли жодного разу випуск газети для того, щоб робити ці фантастичні фотобієнале. Я хочу подякувати нашим колегам і партнерам, усім, хто помножує наші зусилля. Якби в нас не було «групи підтримки» — меценатів, рекламодавців, ділових партнерів, ми не змогли б зробити стільки. І що більше буде підтримки — сторицею повернемо вам всім! Хочу подякувати нашій публіці, дорогим читачам, тим, хто «вирощує» у фотокорів «зіркове» відчуття. Це дуже важливо, коли людина в будь-якому містечку бачить цікаво світ, надсилає свої фото, довіряючи газеті «День». Я вважаю, що всі виставлені світлини — вже переможці. І ще є приз глядацьких симпатій, є безпрецедентний призовий фонд, є завдяки Організації Об’єднаних Націй ЮНІСЕФ програма підтримки малят, які в клубах дивляться на український світ незашореними очима, знімають небанально. Усе це помножує капітал доброти в українському суспільстві. Скажу так: це вже не родзинка, а цілий кілограм родзинок! Нам було тяжко обирати. І це дуже добре. Це означає, що росте середовище дуже талановитих дітей, дівчат і хлопців, — молодих, зрілих фотографів, які знімають і показують такий український світ, якому не загрожуватимуть ніякі інші «міри», якщо ми будемо міцно стояти на своєму й підтримувати одне одного.

XV Міжнародна Фотовиставка «Дня» — ВІДКРИТА!

...Близько години в галереї тривав марафон позитивних емоцій: у атмосфері справжнього свята партнери «Дня» цінними призами та дипломами нагороджували переможців конкурсу. Так, приз за перше місце від Представництва програми розвитку Організації Об’єднаних Націй в Україні здобула робота Миколи Затовканюка (Луцьк) «І так двадцять років?»; нагороду від партнера компанії «Адамант» отримав Руслан Канюка («День») за світлину «Перші вправи», а спеціальний приз від Київської міськдержадміністрації здобула фотографія «Світ — у трубі» Олега Батрака (Львів). А наймолодшим переможцем фотоконкурсу стала 11-річна киянка Софія Поплавська, робота якої «Для майбутніх наречених» відзначена дитячим табором «Козацька Фортеця». Загалом же в традиційних номінаціях «Події», «Особистість», «Український світ», «Життя, як воно є» та «Світ очима дітей» партнерами фотоконкурсу було відзначено близько 70 робіт! (Детальний список переможців дивіться на сайті «Дня».)

До речі, кожен відвідувач виставки може відчути себе у ролі журі Фотоконкурсу — проголосувати за свого фаворита, світлину, яка отримає приз глядацьких симпатій.

Утім, до останнього зберігалась інтрига, хто ж здобуде головні відзнаки Фотоконкурсу — Гран-прі та Приз Призів «Золотий День»?

УРОЧИСТИЙ МОМЕНТ. НЕЗМІННИЙ ПАРТНЕР ФОТОКОНКУРСУ «ПРОМІНВЕСТБАНК» У ОСОБІ ВЯЧЕСЛАВА ЮТКІНА ВРУЧАЄ ЄВГЕНОВІ МАЛОЛЄТЦІ ДИПЛОМ ЛАУРЕАТА ГРАН-ПРІ / ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

Витримавши величну паузу, незмінний партнер Фотоконкурсу Вячеслав ЮТКІН вручив Гран-прі від «Промінвестбанку» — депозитний договір на 25 тис. грн — Євгену Малолєтці за роботу «Портрет на тлі гір».

— Ми вибрали гран-прі з врахуванням того, що трохи втомилися від політичних портретів та політичного життя, тому замінили все це дуже світлим та душевним фото з часткою великої українськості, яка приваблює. Обличчя молодої пари на фото уособлюють справжню Україну. Це дуже глибоке за змістом фото, — пояснив рішення Вячеслав Юткін.

До речі, Євген Малолєтка минулого року здобув «Золотий День» за соціальну фотографію «Допоможіть дитині». А цього разу фото гуцульського весілля знову привело його до перемоги.

 

— Фотографію, за яку здобув гран-прі, я зняв під час фестивалю «Полонинське літо». Це такий невеликий локальний гуцульський фестиваль, про який переважно знають місцеві, і не знають туристи. У рамках цього фестивалю було традиційне гуцульське весілля — справжнє. Дуже красиве й незвичайне дійство, я би сказав навіть магічне. Це весілля відрізняється від того, що ми бачимо сьогодні у великих містах. Потім я попросив сфотографувати молодят у лісі. Ця фотографія красива, вона показує іншу Україну, — зауважив Євген МАЛОЛЄТКА. — Фотографії допомагають побачити людям інше, але вони, звичайно, не передають Іншого. Справді, коли ти кудись приїжджаєш -там інакше, ніж в тебе вдома. І мої фото, подані на конкурс, — з Індії, з Кот-д’Івуару, з Карпат — це спроба показати Інше. Я щороку подаю роботу на конкурс, бо мені хочеться, щоб якомога більше людей їх побачили. Хочеться донести фотографію як мистецтво, а не як ілюстрацію до газетного тексту. Мені сподобалися роботи моїх колег, зокрема знімок Олексія Фурмана, зроблений в Києво-Печерській лаврі.

XV міжнародний фотоконкурс. Online репортаж

А Приз Призів «Золотий День» (прикрасу, яку на замовлення газети виконала студія ювелірного мистецтва «ГАРАРУК») здобула Наталія КРАВЧУК за політичний репортаж «YES».

— Вручаємо цю нагороду нашій колезі, фотографу Наталії за унікальний, фантастичний, політичний і психологічний фоторепортаж, який, переконана, стане знаковим у політичному житті України, — зазначила Лариса Івшина під час нагородження переможниці. — Автор зізналася, що 10 років тому надіслала на Фотоконкурс «Дня» одне фото, воно не пройшло... А я хочу додати — всі ці роки ми бачили її зростання, тому так радіємо за Наталин закономірний успіх!

ПЕРЕМОЖЦІ XV ФОТОКОНКУРСУ «День-2013» ТА ГОЛОВНИЙ РЕДАКТОР «Дня» ЛАРИСА ІВШИНА / ФОТО МИКОЛИ ТИМЧЕНКА / «День»

— Я не встигала подати фотографії на конкурс «Дня», а тут ми зробили репортаж із ялтинського саміту «YES» — його і надіслала, — розповіла Наталія КРАВЧУК. — Я вже вдруге знімала Ялту, і мені здається, вже знала, що треба знімати. Спочатку подала на конкурс одне фото, а згодом — усю серію. Ось так я взяла участь в конкурсі — і перемогла. Я вперше здобула таку нагороду. Такого й не сподівалась, тож дуже приємно. Хоча я і не амбітний фотограф і практично не беру участі у різних фотоконкурсах. А от в конкурсі «Дня» — беру. Мені імпонує, що це український конкурс, що тут є багато робіт моїх колег і друзів. Я за те, щоб люди фотографували й мали від цього задоволення. Щодо фотовиставки, то планую прийти на неї ще раз, щоб вдумливо подивитися представлені там роботи. Це важливо не лише для простих глядачів, а й для професійних фотографів.

 

До речі, ювілейна виставка триває під девізом: «У кожного «зеленого» є шанс із газетою «День». І, як видно з вражень відвідувачів, девіз не претензійний, а має право на життя. Отож, запрошуємо всіх на Фотовиставку, яка до 3 листопада триватиме у столичній галереї «Лавра» (вул. Лаврська, 1). А як додатковий стимул — пропонуємо відгуки від перших відвідувачів нової експозиції. Приєднуйтесь!


 

«КОЛИСЬ ФОТОАЛЬБОМИ, ЯКІ ВИПУСКАЄ «День», НАЩАДКИ ЧИТАТИМУТЬ ЯК ІСТОРИЧНИЙ ЛІТОПИС УКРАЇНИ»

Вячеслав ЮТКІН, Перший заступник Голови Правління «Промінвестбанку»:

— Виставка «Дня», як завжди, дуже сильна, цілісна за змістом, на ній представлено багато цікавих робіт. Ми вибрали гран-прі з врахуванням того, що трохи стомилися від політичних портретів та політичного життя, тому замінили все це дуже світлим та душевним фото з часткою великої українськості, яка приваблює. Обличчя молодої пари на фото уособлюють справжню Україну. Це дуже глибоке фото за змістом. 

Приємно, що менше політики, а більше — реального життя. Фотороботи стали ближчими до того, що відбувається в Україні щоденно. Фотографи доходять до кожного атома сучасного буденного життя українців, з яких складається єдине ціле нації.  І в цьому суттєва відмінність від попередніх  виставок.

У той же час зрозуміло, що Україна без політики неможлива. Але дуже хочеться, аби політика, яка нічого нового не приносить і не дає за ці 20 років, відійшла на  задній план, а  на передній повернулося реальне життя конкретної людини.  

«ПОРТРЕТ НА ТЛІ ГІР» / ФОТО ЄВГЕНА МАЛОЛЄТКИ

Представлена цього року Україна мене здивувала обличчями людей. Попри те що не все так добре, вони випромінюють оптимізм, надію та віру в  нашу країну. Тема віри буквально простежується в кожній фотографії, окрім політичних. Люди на цих світлинах сповнені оптимізму, вони жвавіші, людяніші, відвертіші та більш європейські. Мабуть, відчули, що ми йдемо в Європу. Те, що українці перестали жити політикою щоденно, свідчить про європейський вибір. Саме звідси менше заполітизованості і більше реального життя, часом складного, смішного, але українського. 

Мені також дуже сподобалася робота «У Київському хосписі» Нестеренка. Я довго вагався, аби присудити їй гран-прі. Адже це абсолютно протилежний бік життя України. І на цю проблему очі не закриєш. Зрештою переміг оптимізм, бо хочеться вірити в те, що Україна рухатиметься вперед. Також дуже сподобався фотознімок «Патріотизм зашкалює», де подано спортивну трибуну з трьома пустими першим, другим і третім місцем, а поряд мітли. Я побачив у ній те, що ці мітли змели все старе, тож трибуна вільна, і ми на порозі того, що на цей п’єдестал зайдуть нові люди. Що прийде на зміну? Ось тут нове  дуже актуальне питання, яке змушує замислитися.

Перші кількасот відвідувачів уже ознайомилися з Фотовиставкою «Дня»!

Якщо ж аналізувати Фотовиставку «Дня» в ретроспективі, то вона за 15 років завоювала солідний авторитет у світі фотографій. У ній, як у дзеркалі відбивається все українське життя. Думаю, що колись фотоальбоми, які випускає «День», де зібрані найкращі фотографії, нащадки читатимуть як історичний літопис України наших часів.

 

15 років Фотовиставки газети  «День» — це 15 років новітньої історії  України, яку вже не перепишеш, бо світлину не зміниш. Це момент, який зафіксований в історії, тож іншим він не може бути.

Я бажаю «Дню» так тримати  і ще вище підіймати планку.

«ДУЖЕ ПРОМОВИСТА ФОТОГРАФІЯ — «ДЕ МОЇ ЧИТАЧІ?»

Петро КРАЛЮК, проректор Національного університету «Острозька академія», доктор філософських наук:

— Цього року на Фотовиставці «Дня» я побачив Україну різноаспектною. Принаймні, у мене склалося враження, що на попередніх фотовиставках було трохи більше оптимізму, цього разу це спокійний оптимізм. Хоча є, на мою думку, певні очікування з якоюсь непевністю. Є дуже гарні роботи, серед них я особливо відзначив одну — Володимира Фаліна, яка, до речі, надрукована в останньому числі «Дня», з назвою «Де ви, мої читачі?». Здавалося б, вона традиційна і звичайна. Але сам її зміст промовистий — погруддя Шевченка і порожній читальний зал. Як на мене, головна біда українців — не в тому, що ми маємо якісь проблеми з економікою. Ми мали і, певне, будемо мати їх, але є й інші проблеми. Наприклад, те, що ми мало читаємо. Саме читання розумних книжок орієнтує людину на раціональне сприйняття дійсності. Якщо ми раціонально сприйматимемо реальну дійсність, то вирішуватимуться проблеми і економіки, і політики, і інших сфер. А за рівнем читання ми фактично на останньому місці в Європі і, відповідно, за економічним розвитком — так само. Як на мене, це дуже промовиста фотографія. Вона спонукає задуматись.

«ЯКЩО ПОРІВНЮВАТИ З ПОПЕРЕДНІМИ ФОТОВИСТАВКАМИ «Дня», ТО ЦЯ ВИДІЛЯЄТЬСЯ РОЗМАЇТІСТЮ ЖАНРІВ І... ВТОМОЮ ВІД ПОЛІТИКИ», — ПОДІЛИЛАСЯ ВРАЖЕННЯМИ ОЛЕНА ГАЙДУК (НА ФОТО З ЮЛІЄЮ ГАЙДУК) / ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»
 

«ВИСТАВКА НАДЗВИЧАЙНО ЕМОЦІЙНА»

Богдан ГАВРИЛИШИН, український економіст, громадський діяч, дійсний член Римського клубу:

— Напевно, це — найкраща Фотовиставка «Дня». Не тому, що вона 15-та, ювілейна, а тому, що вона — надзвичайно емоційна. Як тільки я увійшов — одразу переповнився радістю. Побачив при вході світлину зі старенькою бабцею і розплакався. Надзвичайно сподобалося фото «Ми брати». Ці роботи викликають сильні сигнали і чуттєві реакції, а не лише естетичну оцінку. А головне те, що ця фотовиставка представляє різноманітність України, яка нас об’єднує.

 


«ОСНОВНА ЯКІСТЬ ВІДІБРАНИХ РОБІТ — ЦЕ ДУМКА»

Михайло ГРОХ, народний художник України:

— На XV ювілейній Фотовиставці «Дня» я побачив справжню, реалістичну й оптимістичну Україну. Уже не вперше ця щорічна експозиція виділяється серед подібних заходів високою планкою. Добре, що ці світлини ми можемо побачити не лише раз на рік у галереї, а й на шпальтах газети «День». Я оцінював світлини з погляду художника і скажу, що основна якість відібраних робіт — це думка. Навіть велика кількість робіт не дозволила розсіятися увазі за якийсь час. Я тричі обійшов усю експозицію, уважно вдивлявся у кожну фотографію і знаходив у них гачечок, який мене чіпляв за душу.

«ЗАЛИЦЯЛЬНИК» / ФОТО ОЛЕКСАНДРА СИНИЦИНА

«ПОЛІТИЧНІ СВІТЛИНИ... «ВЛУЧАЮТЬ У ДЕСЯТКУ!»

Павло КАЛЕНИЧ, власник агрофірми «Ольгопіль»:

— Я вже сьомий рік поспіль відвідую Фотовиставку газети «День». Нам дуже приємно бути партнером конкурсу. В мене є багато знайомих, для яких було б великою честю бути партнерами Фотовиставки «Дня».

Цього року, мені здається, світлин набагато більше, ніж у попередні роки. Менше політики, ніж звичайно, більше життєвої реальності. Проте навіть і політичні світлини, незважаючи на свою меншість, просто «б’ють у десятку»! Наприклад, фотографії з Луценком і Кучмою...

 

Цьогорічна фотовиставка — це те, що може об’єднувати Україну. В кожній фотографії є щось своє, але водночас щось дуже спільне!

«ГІДНІСТЬ ЛЮДИНИ І МОЗАЇКА — ОСЬ ДВА КЛЮЧОВИХ СЛОВА...»

Валентин НАЛИВАЙЧЕНКО, народний депутат, «УДАР»:

— Дуже корисна і цікава подія. Щороку те, що ви робите — так, як ви бачите українців та Україну, — це мозаїка. Палітра мозаїки напрочуд добра та українська. Гідність людини і мозаїка — ось два ключових слова, які характеризують Фотоконкурс «Дня».

«ЦЕ СВОЄРІДНИЙ СТОП-КАДР, ЯКИЙ СТАЄ ДЕДАЛІ ЦІННІШИМ»

Ігор КОГУТ, голова ради Лабораторії законодавчих ініціатив:

— Традиційно, фотографія дає можливість зупинити цей дуже швидкий плин часу. На жаль, з кожним днем він стає дедалі стрімкішим. Завдяки традиції фотоконкурсів, які започаткувала газета «День», ми зможемо бодай трішечки зупинятися й помічати ті моменти, які сьогоднішні час і життя не дають змоги нам спостерегти. Саме завдяки таким фото ми починаємо дізнаватися набагато більше про свою рідну країну. Телебачення цього не покаже, адже воно має свою специфіку. Ми самі всього не побачимо, бо також обмежені в часі та просторі, а ось збірка дає можливість поглянути на низку епізодів із життя різних регіонів, людей, верств суспільства, країн. Це своєрідний стоп-кадр, який бере свої витоки з фотографії і стає сьогодні дедалі ціннішим. Ми розуміємо, що нині продукується стільки інформації, що іноді ми навіть не знаємо, як працювати з нею, а фото спонукає нас бодай на мить призупинитися і побачити щось надзвичайно важливе.

«ТІЛЬКИ МИТТЄВОСТІ, ЗАФІКСОВАНІ НА СВІТЛИНАХ ФОТОВИСТАВКИ, Є СПРАВЖНІМ ВІДОБРАЖЕННЯМ КРАЇНИ»

Володимир СЕМИНОЖЕНКО, голова Державного агентства з питань науки, інновацій та інформації України:

— Газета «День» має свій певний стиль, притаманний їй протягом багатьох років. Я відвідував усі без винятку виставки. Пам’ятаю перший захід, який відбувався в Українському домі, й можу сказати, що змінюється лише час, а експозиція зберігає найвищу планку журналістського фото. Якщо раніше, скажімо, на фото були помаранчеві символи, то зараз ми можемо побачити червоний светр партії Кличка з написом «Україна — це Європа». Щоб зрозуміти, що відбувається в країні, можна постійно читати новини й дивитися інформаційно-аналітичні шоу, але це не буде цілісна картина. Тільки миттєвості, зафіксовані на світлинах Фотовиставки, є справжнім відображенням країни.

«ФОТО ВІДОБРАЖАЮТЬ ЖИТТЯ МІЖ ТУТ І ТАМ...»

Михайло БАСАРАБ, політолог:

— Світлини, представлені на виставці відображають певну еклектику, в якій ми живемо. Полікультуралізм, одночасне перебування у двох епохах (із однієї ми вже вийшли, а в іншу ще не прийшли), поєднання набутків цивілізації та рудименти минулого життя: діти на тлі серпа й молота, застарілі об’єкти, які асоціюються з Радянським Союзом. Ми можемо бачити це щодня, але саме світлина, застигла мить дає змогу подивитися на це ґрунтовніше й глибше.

 

Утім, це наше життя, й ці світлини відображають умови та обставини, в яких ми живемо. Кожна робота по-своєму гарна, щодо кожної можна знаходити якісь асоціації, враження, думки. Особисто мені запам’яталася робота під назвою «Резерв», де стоять діти, а на них дивляться Ахметов, Ларін. Дуже вдала назва. У соціальному контексті ще сподобалося фото пари, біля якої стоїть інвалідний візок.

Аналізуючи всі роботи, можна сказати, що вони відображають життя між тут і там. У нашому житті немає однозначності: в буденному житті, житті держави, у політиці й суспільстві. Це відображає нашу головну проблему, яка викликає занепокоєння.

«...НАВІТЬ ЗАПРОШЕННЯ НА ФОТОВИСТАВКУ — ТВІР МИСТЕЦТВА»

Галина АЛЕКСАНДРОВА, читачка і «біограф»-волонтер «Дня», Маріуполь:

— Минулого року на Фотовиставці «Дня» я вибрала для себе фото Владислава Мусієнка «Адвокат Тимошенко йде на засідання Апеляційного суду». Саме тоді був такий настрій, я цим переймалася, їздила до Харкова на мітинги... Потім я повернулася додому, і мене огорнула нудьга за святом. Але минув рік — і знову свято. І завтра буде «День»! Знаєте, навіть запрошення на Фотовиставку — це твір мистецтва. Сьогодні серед моїх перших уподобань світлина Наталії Кравчук «Велодень» — відтворена дуже емоційна подія, багато радісних людей з велосипедами. Це такий собі веломарафон. Ще одна лінія Фотовиставки газети «День» — спілкування людей із братами нашими меншими. Ось фото — просто диво! — «Залицяльник». Тут кінь і дівчина — обоє прекрасні, між іншим, наступний рік за гороскопом — рік Коня. Також мене вразив «Веселий обід», де зображена дівчинка і голуб, а ще більше — фото «Врятований» (водій збив дворового собаку. Після тяжкої травми тварина більше не могла самостійно існувати. Зараз у Льопи є господар — автор фото Наталія Шаромова із Києва).

«ВРАЖАЄ ВСЕОХОПНИЙ МАСШТАБ КОНКУРСУ»

Катерина МАЗОХА, співробітник відділу зв’язків із громадськістю Донецького національного університету, головний редактор газети «Університетські вісті»:

— Цього року Лариса Олексіївна вперше зустрілася з донецькими студентами-журналістами, у нас навіть відбулася своєрідна міні-прес-конференція. А потім, під враженням від цього спілкування, ми вперше зібрали літню школу журналістів. Ми дуже добре знаємо про вашу школу, яка багатьом дала шлях у сучасну журналістику. Ми дуже хотіли б співпрацювати. Навіть у своїй газеті «Університетські вісті», наслідуючи «День», відкрили історичну рубрику. А сьогодні завдяки цій Фотовиставці я побачила Україну такою, якою вона є насправді — абсолютно різноплановою: і кольоровою, і чорно-білою. Дуже порадувало, що серед авторів світлин багато дітей, і дуже багато героїв зображень також — діти. Тішить, що чимало фото й авторів із Донецька. Вражає всеохопний масштаб конкурсу — представлено майже всі регіони, за що газеті «День» низький уклін, бо редакція, мабуть, одна з тих, що не залишається байдужою до сучасного запиту суспільства і розуміє необхідність об’єднання і спільних дій. Що, власне, й показує зараз своїм заходом. Цього року дуже багато надзвичайно «живих» ракурсів, ніякої постановочності. Відчувається рука майстра. І якщо тогоріч, мабуть, усе ж переважали мінорні емоції після перегляду експозиції, то цього — деякі фото викликають усмішку, частіше — захоплення. Є дуже багато робіт, до яких треба підходити і довго роздивлятися, вдумливо сприймати кожен елемент. За це треба подякувати окремо кожному з учасників. Сьогодні і червоні яблучка, як сонечко, випромінюють веселкові кольори, і так само роботи учасників абсолютно аргументовано підтримують цей настрій.

«ОСНОВНЕ — ВИСВІТЛЕННЯ ЗНАКОВИХ ПОДІЙ»

Ігор КОЦАН, ректор Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки:

— Дивлячись на ці фото, я розумію, що 28-29 листопада Україна буде в Європейському Союзі (Усміхається), коли є такі талановиті фотографи — українці, патріоти, які не хочуть нікуди їхати і тут досягти своєї вершини. А якщо говорити серйозно, то кожного року дуже важко порівнювати фотографії, їхня особливість буде відчутна через триваліший час. Основне, у цій Фотовиставці, як на мене, — висвітлення знакових для нашої країни подій.

«ЦЕ ОДНА З КРАЩИХ ВИСТАВОК ГАЗЕТИ «День»

Тетяна ПЕЦЬКО, менеджер програм корпоративно-соціальної відповідальності «Київстар»:

— Насправді цього року виставка мені персонально дуже сподобалася. Я побачила багато знімків, які для мене є дуже емоційними, гарними. На жаль, компанія «Київстар» змогла відзначити лише трьох переможців. Але, на мою думку, це одна з кращих виставок газети «День». Із представлених на виставці знімків постає оновлена Україна. Україна зі сподіванням на краще.

Ми відзначили три роботи. Перша називається «Тато». Це робота, на якій дорослий чоловік іде поруч із маленькою дівчинкою. Добре, коли сімейні цінності підтримуються і зберігаються, незважаючи на жодні життєві обставини. Ще одна робота — це мати й дитина із книжкою. Ми обрали цей знімок, бо він збігається з нашою філософією — любов до читання, до книжок. І третя робота — ціле коло татусів із маленькими діточками. Вона нам, звичайно, сподобалася, адже ми підтримуємо сімейні цінності, підтримуємо дітей і вважаємо, що це дуже вдалий, гарний, теплий і справді класний знімок.

«...ДИВЛЯЧИСЬ НА ЦІ ФОТОГРАФІЇ, ВІРИШ У МАЙБУТНЄ НАШОГО СУСПІЛЬСТВА»

Олександр ЧАЛИЙ, колишній перший заступник міністра закордонних справ України:

— Перш за все, виставка кожного року — це розуміння року, який минає, іншими словами — це пульс сучасної країни. Мене вразили три моменти. По-перше, на виставці дуже багато робіт, які мають, на мій погляд, високу художню цінність, перш за все, як фотографії, що зроблені на дуже високому технічному і художньому рівні. Мені здається, що це відрізняє виставку цього року від попередньої. По-друге, дуже багато на виставці фотографій, присвячених дітям. І це якась нова хвиля. По-третє, якщо на попередніх виставках завжди було дві-три фотографії, які фокусували певний ключовий момент періоду, коли відбувалася виставка, то зараз я не знайшов дві-три фотографії, які були б стовідсотково в точку. На попередніх виставках більше перемагав зміст фотографій, а на цій виставці я бачу, що фотографи — і це віддзеркалює ситуацію в країні — суспільство за ці роки стало менш різноманітним, але більш вертикальним. І від цього фотографії пішли в двох напрямках: вони більше присвячені формі, а не змісту, а також більше присвячені дітям. Бо коли люди побоюються порушувати якусь актуальну тему, вони знімають дітей. Але в цілому, мені здається, що виставка просто віддзеркалює рівень, на якому перебуває наше суспільство. А якщо все ж узяти до уваги, що більше всього фотографій, зроблених дітьми, і просто чудових фотографій із зображенням дітей, то зважаючи на це, віриш у майбутнє нашого суспільства.

«СВІТЛИНИ СПОВНЕНІ ЖИТТЯ, ЕНЕРГІЇ, ПРАГНЕННЯ РУХАТИСЯ ВПЕРЕД»

Ірина ПОБЄДОНОСЦЕВА, керівник дирекції із зв’язків з громадськістю телеканалу «Інтер»:

— Дуже люблю фотовиставки «Дня», завжди їх усім рекомендую. Цього року, як, напевно, і минулого, і позаминулого Україна надзвичайно різна. Багато молодих, активних українців на фото і за об’єктивами. Світлини сповнені життя, енергії, прагнення рухатися вперед. Відзначила для себе глибоко філософські фото, в яких відображена часто драматична історія. «Дню» вдалося зібрати світлини, де життя вміщено в одному кадрі.

«ДІБРАНІ РОБОТИ АКТУАЛЬНІ ДЛЯ НАШОГО ЧАСУ»

Дмитро ДОБРОДОМОВ, генеральний директор телеканала ZIK:

— Ми всі вміємо дивитися, але далеко не кожен вміє бачити. Це велика рідкість — той, хто вміє відтворити. Приємно, що газета «День» дає можливість виставитися тим, хто по-справжньому вміє бачити. На цій виставці я побачив суміш суто репортерської і професійної роботи з художньою. Це найскладніше — передати як зміст, так і емоції. Видно, що дібрані роботи актуальні для нашого часу. Помітив багато політичних фотографій, отже суспільство й далі перебуває у гострому політичному середовищі. Хоча всі ми уже давно й добре знаємо характер цих сфотографованих персонажів. А от бачити простих людей, дітей, працівників різних сфер — це завжди приємно.

«ЦІ РОБОТИ ВИЯВЛЯЮТЬ НАШУ ДУШУ»

Олена ГАЙДУК, підприємець:

— Люди остаточно втомилися від політики. Якщо раніше на Фотовиставці «Дня» було багато «політичних» фотографій, то зараз таких робіт небагато. Але навіть ті, які є, це вже фото не політичних сюжетів, а радше окремі яскраві портрети політиків.

З фотографій, які запам’яталися, перша найбарвистіша — «Залицяльник». Дуже цікава робота. Шалено щирі емоції викликає ця конячка і її «любов» до дівчинки.

Багато контрасту на фото між глибинкою і нашою дійсністю. Особливо яскраво відображує це робота з хлопчиком і підпис на ній «Коли?».

Ще багато етнічних мотивів. Ці фото вивляють нашу душу, показують нам самим хто ми є.

Ще мене зачепила фотографія, на якій літня жінка продає свою домашню бібліотеку. Сумний вид, задумливий погляд... Чи то вона сумує про своє життя, чи то шкодує, що доводитися продавати те, що дуже дороге для неї. Як акуратно розстелила вона клейонку, і як рівненько виставила на неї книжечки, кожну підписала. Їй, мабуть, шкода розлучатися з тим, що у неї є, адже це придбання її життя.

Емоцій тут цілком достатньо...

Зазначу ще, що є багато фото, де головними героями сюжету виступають тварини: коники, собачки, голуби. Або ж це відображення ще однієї тенденції сьогоднішнього настрою людства — дедалі більше сподівань не на особин собі подібних, а на братів наших менших.

Якщо порівнювати з попередніми Фотовиставками «Дня», то ця вирізняється різноманітністю жанрів. Вона дуже різнобічна. Тут є як роботи дуже різних людей, так і з дуже різними життєвими сюжетами. Багато цікавих портретів. Широкий спектр авторів робіт: від зрілих майстрів до молодих фотохудожників-початківців. Ще, звичайно, особливістю цієї фотовиставки є її особлива тематика, яку я вже згадала на початку: набагато менше політики. Пригадую позаминулий рік... там політична фотографія — це було і основне «соло», і бек-вокал, і музичний акомпанемент Фотовиставки «Дня». І я думаю, що це було продиктовано тодішніми реаліями країни. Політика витала в повітрі, була в кожного в голові... Зараз від неї — загальна втома.

І ще цікаво, що ті нечисленні фото політиків на Фотовиставці «День-2013» дуже потішні за своїм сюжетом. Чого варта робота з Арсенієм Петровичем Яценюком на тлі шлемів спецпідрозділу «Беркут». Ну, або ж фото з першим віце-прем’єром Сергієм Арбузовим, що схилився до міністра доходів і зборів Олександра Клименка... Там ще підпис дуже забавний до фото — «Фінансові тузи», здається.

Вадим ЛУБЧАК, «День»
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ