Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Аварія літака Ан-24 в Донецьку: в умовах туманної секретності

15 лютого, 11:51
ФОТО РЕЙТЕР

У середу ввечері в Донецькому аеропорту літак АН-24 (авіакомпанія ТОВ «Південні авіалінії»), який здійснював чартерний рейс із Одеси в Донецьк на матч «Шахтар» — «Боруссія», зазнав аварії. П’ять осіб загинули, під час проведення рятувальної операції евакуйовано 47 осіб, із яких дев’ятьох із травмами відвезли до лікарні. Як повідомив сайт timer.od.ua з посиланням на «гарячу» лінію Одеської облдержадміністрації, крім помічника Миколи Пундика Валерія Бабкова та директора одеської будівельної фірми «Олександр» Олександра Грушевича, в катастрофі загинули Сергій Бутенко, Віктор Горбатенко та авіадиспетчер Одеського РСП ДП «Украерорух «Дмитро Пісня. Винних можуть ув’язнити строком до 10 років. Але хто винен?

На сьогоднішній день прокуратура Донецької області має чотири версії причин аварії: неправомірні дії екіпажа, неправомірні дії наземних служб, поганий технічний стан літака, поганий технічний стан наземних приладів. Про це повідомив на брифінгу в четвер головний прокурор області Володимир Вишинський. Крім того, він зауважив, що на даний час порушена кримінальна справа за статтею 276 КК «Порушення правил експлуатації повітряного транспорту». Зараз іде слідство, працюють 30 комісій, серед них слідчі УВС, СБУ, прокуратури, транспортних служб тощо, працює комісія з відновлення інформації про пасажирів, а також комісія з відновлення інформації з чорних ящиків.

Раніше віце-прем’єр Олександр Вілкул на прес-конференції зауважив, що і літак, і екіпаж мали всі потрібні документи, дозволи та ліцензії. Даному літаку цього року вже 40 років. Раніше ЗМІ повідомляли, що саме на цьому літаку на свої матчі літали футболісти команди «Чорноморця». Командир літака має стаж роботи з 2010 року, другому пілотові — 23 роки. Він також мав при собі всі документи та ліцензії.

«Сам пілот досить досвідчений, у нього понад п’ять тисяч льотних годин. Сергій запевняє, що літак — абсолютно нормальний, не дивлячись на свій похилий вік, і нічого не передбачало цієї трагедії», — передає donbass.ua із посиланням на командира літака. «Мені важко сказати, як усе розвиватиметься: поки все розшифрують, розбереться прокуратура, але літати я хочу», — цитує пілота видання. Всього на борту було 8 членів екіпажу і 48 пасажирів, в тому числі одна жінка з дитиною.

Що ж до погодних умов, то сайт Міжнародного аеропорту повідомляє: «13.02.2013 року екіпаж чартерного літака, що летів рейсом №8971 «Одеса-Донецьк», отримав за запитом вичерпну інформацію від диспетчерської служби аеропорту «Донецьк». Тодішні метеоумови дозволяли повітряному судну зробити безпечну посадку. У розрахунковий час посадки, о 18 годині 09 хвилин, від екіпажа не надійшов сеанс радіозв’язку з диспетчерською службою аеропорту».

На сьогоднішній день є декілька запитань, на які ніхто не може дати чіткої відповіді. Офіційні служби посилаються на те, що поки точно встановленої слідством інформації немає. Отже:

  •  за даними Донецької обласної прокуратури, на борту виявилося п’ятеро незареєстрованих пасажирів. Яким чином вони були допущені на борт і хто були ці люди? По даному факту йде слідство.
  •  через погану видимість пілот не побачив злітну смугу. Літак проїхав мимо злітної смуги, зачепився лівим крилом за 10-метровую вежу, а правим — за ґрунт, що стало причиною розколу літака на дві частини. Чому пілот не побачив смугу, якщо офіційна служба повідомляє про належні метеорологічні умови, як подавалася інформація диспетчером?
  •  чи всі пасажири були пристебнуті до крісел і чи були дотримані всі засоби безпеки?
  •  чи справді літак був у порядку?
  •  потерпілий заявив про те, що їх довго не випускали з аеропорту. При цьому віце-прем’єр зауважив, що всі служби діяли оперативно і вчасно.
  •  інформація про випадок з’являється дуже дозовано і обережно.

Ще в середу її не хотіли оповістити до початку матчу, але після того, як в інтернеті почали з’являтися новини, перед матчем таки з’явилася інформація, і загиблих вшанували хвилиною мовчання. На наступний ранок лише частину журналістів пустили на місце аварії, мотивуючи це тим, що велися слідчі дії і це могло б перешкодити роботі спецслужб. Крім того, до останнього не оповіщалася інформація про загиблих. Коментарів не дають і співробітники аеропорту: «Вся інформація викладена на нашому сайті, коментарів ми не даємо».

Як повідомив прокурор, слідство може йти два місяці, але все залежить від того, наскільки оперативно будуть проведені роботи. Також потім буде визначено, який збиток спричинила дана аварія. Зараз жодні цифри не називаються. І очевидці, і диспетчери нічого конкретного не говорять. Частина постраждалих уже в четвер уранці виїхала до Одеси. Когось чекали машини, хтось відлетів уранці, деякі відбули ввечері поїздом. Ті ж, хто залишився в Донецьку, інформацією не володіють.

КОМЕНТАР

Дмитро КІВА, президент-генеральний конструктор державного підприємства «Антонов»:

— Я зараз не можу сказати, в чому причина, поки комісія не закінчить роботу і не оголосить результатів свого розслідування. За статистикою у Ан-24 рівень безпеки вищий, ніж у багатьох нових літаків.

Загалом, у всьому світі літає багато старих літаків. Зараз цілком безпечно експлуатувати 40-річні літаки на пасажирських перевезеннях. Ан-24 може і 60 років літати. Просто періодично слід проводити випробування, що підтверджують безпеку і надійність конструкції. Адже важливо правильно експлуатувати літак. По-перше — літак має відповідати всім нормам безпеки, по-друге — екіпаж має бути правильно підготовлений до польоту, і по-третє — в належному стані мають бути всі наземні служби та інфраструктура, що забезпечує польоти.

Віталій СЕЛИК, «День»

ДОВІДКА «Дня»

Літак АН-24РВ (бортовий номер UR-WRA) було виготовлено 29 червня 1973 року на заводі «Авіант» у Києві. До 1994 року експлуатувався Сімферопольським авіазагоном «Аерофлоту». Після цього перейшов до «Кримських Авіаліній». 2004 року пройшов капітальний ремонт на 410-му Київському авіаремонтному заводі. Після чого кілька років виконував чартерні рейси у компанії «Роза Вітрів». 2012 року його купила одеська компанія «Південні Авіалінії». На перше березня 2009 року літак налітав 50133 годин. Середній наліт тоді становив 116 годин на місяць, або 17 рейсів на тиждень.

Загалом з 1962 по 1979 роки було виготовлено 1367 літаків Ан-24. Досі в експлуатації перебуває близько 100 літаків. За неофіційними даними в результаті катастроф, аварій та знищення на землі під час бойових дій 162 літаки було втрачено.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати