Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

«Iн’єкцiя» патрiотизму — від «Дня» і локачинських гімназистів

На Волині серію «Бронебійна публіцистика» представили на обласному семінарі керівників методичних об’єднань учителів правознавства
26 квітня, 11:57
НА ОБЛАСНОМУ СЕМІНАРІ КЕРІВНИКІВ МЕТОДИЧНИХ ОБ’ЄДНАНЬ УЧИТЕЛІВ ПРАВОЗНАВСТВА В ЛОКАЧАХ 10-КЛАСНИЦЯ КАТЯ СКАКАЛЬСЬКА ПРЕДСТАВИЛА ПУБЛІЦИСТИКУ ОЛЕГА ОЛЬЖИЧА, ПРОДЕМОНСТРУВАВШИ НЕ ЛИШЕ ЦІЛКОВИТУ «ПІДЙОМНІСТЬ» ТАКОЇ ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ СВОГО ВІКУ, А Й УМІННЯ ЗАЦІКАВИТИ НЕЮ АУДИТОРІЮ

Семінар відбувався у старовинному волинському містечку Локачі, яке знаходиться неподалік древнього Володимира-Волинського і має свою цікаву історію: із середньовічним замком, візитами сюди королів, з руїнами колишнього монастиря, що неподалік Локачів у Новому Загорові, де невеликий загін вояків УПА мужньо вистояв проти німецьких літаків і танків. У стінах локачинської школи, що на вимогу часу стала ще й гімназією, завжди жила правда. Її свідчення — на стендах відомого свого часу шкільного історичного музею, і ці матеріали вражають і нині.

Учасникам обласного семінару керівників методичних об’єднань учителів правознавства у Локачинській гімназії запропонували власну «родзинку»: науково-практичну конференцію за матеріалами «Бронебійної публіцистики», виданої газетою «День». Приємно було, що до газети «День» у колективу гімназії — своєрідний пієтет. У методичному кабінеті є навіть стенд, на якому виставлено книжки з «Бронебійної публіцистики» та останні номери газети. Екземпляр «Бронебійної публіцистики» у гімназії отримали з автографом головного редактора газети «День» Лариси Івшиної, яка є вихованкою цієї школи.

— Кожній школі властиво пишатися своїми випускниками, і ми — не виняток. Наша гімназія особливо пишається Ларисою Івшиною (Жаловагою), бо її досі пам’ятають у Локачах, люблять у Локачах, і кожне наступне покоління, яке приходить у школу, знає про неї.

— Особистості, з яких можна брати приклад, завжди запитані, — розповідає директор навчального закладу Оксана Ярославівна САХАРЧУК. — І коли ми отримали «Бронебійну публіцистику», я її переглянула, і зрозуміла: мій моральний і професійний обов’язок — познайомити з цими працями щонайбільше людей. Так і народилася ідея провести у школі науково-практичну конференцію за матеріалами «Бронебійної публіцистики», яка відбулася в листопаді минулого року.

— Спочатку ми думали, що для старшокласників це завдання буде надскладним, — каже вчитель історії й одна з організаторів науково-практичної конференції Людмила Зінчук. — Але і вчителям, і учням запали у душу слова, які Лариса Івшина написала як побажання до серії «Бронебійна публіцистика»: «Люблю свої Локачі, люблю свою школу, вдячна вчителям. Виховуйте патріотів!» Наша гімназія працює над вихованням громадянської компетенції учнів, і ці книжки стали для нас справжнім скарбом. Учні також спочатку подумали, як вони подолають ці теоретичні, так здавалося їм, праці. А вони виявилися... живими! Вкрай актуальними і сьогодні. Учні працювали з «Бронебійною публіцистикою» з олівцем, але, як сучасні діти, модернізували цю роботу. Існують прозорі наклейки, якими можна позначати найцікавіші місця у книжці. То ними, повірте, книжки із «Бронебійної публіцистики» просто заліплені. В учнівських записничках з’явилися цитати із «Бронебійної публіцистики», до конференції для обласного семінару учні ще й підібрали цитати відомих людей — Жулинського, Пахльовської, Кульчицького, Івшиної — про цю серію. Ми навіть підготували мапу України, на якій відзначено міста, університети і бібліотеки, де відбувалася вже презентація «Бронебійної публіцистики». І ми горді, що тут є і Локачі! Коли ми працювали над роботами авторів серії, я запитувала учнів: чи корисним було прочитання, чи взяли щось для себе?.. Вражало, як щиро сприймають діти думки корифеїв патріотичної думки, як вони знаходять свій відгук у їхніх душах. Я тепер кажу, що це покоління — розумніше, бо почало читати розумні книжки. Учням дуже сподобалася фраза Юрія Шевельова, що «Карфагени провінційності повинні бути зруйновані». Або Хвильового «Дайош Європу!» Такі цитати вони виписують і вживають у дискусіях, та навіть у спілкуванні з ровесниками!.. У такому віці дуже важливо зрозуміти, що українцям давно пора переходити до патріотизму дієвого, що інтелектуальна революція має відбутися. І ми віримо, що наші гімназисти також змінюватимуть Україну на краще. Принаймні їхня активна участь у всеукраїнському проекті, яким стала серія «Дня» «Бронебійна публіцистика», вселяє у нас велику надію. Вони читають ці книжки, вони зрозумілі в учнівській аудиторії, і ці книжки змінюють їхній світогляд.

Марія МАТУЛЬКО, учениця 11-Б класу:

— Серія «Бронебійна публіцистика» — це, на мою думку, як ін’єкція патріотизму для нашого покоління. Зараз катастрофічно не вистачає такої гострої думки, як у авторів серії, щоб сформулювати нам свою життєву позицію. А особливо позицію щодо держави та своєї нації. Зараз, вважаю, триває певне «затирання» цього поняття — українська нація... Багато моїх ровесників вважають, що бути українцем... не престижно. Мріють виїхати за кордон. А я думаю, що так не повинно бути. Але те, що відбувається в нинішній українській політиці, викликає у багатьох, у мене теж, своєрідну апатію. А це дуже сумно! Тому серія «Бронебійна публіцистика» дає змогу підживити мій, наш патріотизм. І це дуже важливо! Я готувала на конференцію обговорення праці Миколи Хвильового про українців і малоросів. Вважаю, що і для сучасного українця це надзвичайно важлива праця. Молода людина, в котрій просто бурлить юнацький максималізм, потребує такого гострого пера, таких публіцистів.

Цікаво було спостерігати, як учасники обласного семінару, вчителі історії та правознавства, навіть... записували «бронебійні» цитати з виступів учнів.

— Я знаю, що у своїх школах ви теж будете прагнути провести таке обговорення серії «Бронебійна публіцистика», бо ми й хотіли вас зацікавити, захопити цим проектом газети «День», — каже директор Локачинської гімназії Оксана Сахарчук. — Є проекти, які потрібно підживлювати, а видання «Бронебійної публіцистики» цього не потребує. Ці книжки самі захоплюють і змушують думати, змушують шукати однодумців й розширювати їхнє коло. Ми маємо велику надію, що зерна правди та істини, закладені у щоденному «Дні» та його книжковій бібліотеці, наші учні втримають у своїх душах і ділитимуться ними з іншими у подальшому своєму житті. Справді, вчасно прочитана книжка здатна змінити усе життя.

Світлана ТИЩУК, вчитель історії та правознавства Сереховичівської загальноосвітньої школи Старовижівського району:

— Чесно, вражена! І розумними локачинськими гімназистами, і особистістю головного редактора газети «День» Лариси Івшиної, про життєвий і творчий шлях якої так цікаво розказали учні. І тим, про що почули ми під час науково-практичної конференції за серією «Бронебійна публіцистика». Мені як вчителю просто болить, що теперішніх учнів наче відсторонюють від істинної нашої історії, що програми скорочують, що наші діти, підростаюче покоління, обмежене у пізнанні власної історії. Як історики, ми знаємо, що українці віками наступають на ті самі граблі, а у «Бронебійній публіцистиці» якраз і підібрані автори, які дають нам рецепти виховання національного характеру та патріотизму. І Драгоманов, і Костомаров, й інші публіцисти, чиї праці увійшли у цю серію, були чесними істориками, працювали з першоджерелами. Тому мені кричати хочеться, щоб така серія була у кожній школі. Тепер це стало моєю мрією: придбати «Бронебійну публіцистику», бо сучасному вчителю без такого методичного посібника вже не уявити.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати