Це сувора діалектика – щоб піти далі, треба знати, звідки йти.
Джеймс Мейс, американський історик, політолог, журналіст, професор Києво-Могилянської академії, дослідник голодомору в Україні

«Кличко на велосипеді – добрий знак»

Порушення Правил дорожнього руху — лише привід задуматися над покращенням інфраструктури, вважають активісти
21 квітня, 2016 - 10:27
ФОТО НАДАНО ПРЕС-СЛУЖБОЮ ВІТАЛІЯ КЛИЧКА

Днями соцмережі бурхливо обговорювали незвичний вояж київського міського голови Віталія Кличка. Сам мер опублікував на своїй facebook-сторінці кілька світлин, як він їде столицею на велосипеді. «Вирішив на роботу і у справах в центральній частині міста їздити на велосипеді. І вже кілька днів кручу педалі не тільки під час ранкового тренування», — прокоментував знімки Віталій Кличко.

Під новиною — 17 тисяч лайків, кілька тисяч поширень, сотні коментарів. Багато хто радіє, що чиновники стають більш демократичними, але й немало уїдливих зауважень: і велосипед у мера надто дорогий, більше чотирьох тисяч доларів, і правила дорожнього руху очільник Києва порушив. Зокрема, міський голова проїхав тротуаром, що можуть робити лише діти до семи років, і не спішився на «зебрі».

«Безумовно, круто, що чиновник такого рівня, як Віталій Кличко, дає приклад всім мешканцям міста і пересідає на велосипед. До речі, добре що він у костюмі. Цим мер Києва показує, що їздити на велосипеді просто, це можна робити щодня, — коментує Анастасія Макаренко, координаторка волонтерських і партнерських програм Асоціації велосипедистів Києва (АВК). — Щодо порушень правил — таким чином унаочнюється те, що місто не дуже доступне для велосипедистів. На міні-велосипеді, на якому пересувався Віталій Кличко, заїзд на тротуар — адекватна поведінка, бо проїхати на такому транспорті бруківкою неможливо».

Активістка наголошує: велорух Києва розвивається, створений веломаршрут з Троєщини до Європейської площі, кав’ярні та магазини облаштовують велостійки, але столиці ще далеко до статусу велосипедного міста. Зрештою, і сам Віталій Кличко відзначив, що не всі автомобілісти поводяться коректно по відношенню до велосипедистів, не вистачає велодоріжок. Хочеться вірити, що тепер, коли мер на власному досвіді відчув недоліки київської велоінфраструктури, її розвиток стане швидшим та ефективнішим.

До речі, минулого тижня АВК запустила велонавчання з безпеки руху. На відкритті був аншлаг, прийшло понад півсотні людей. «Можливо, запросимо Віталія Кличка відвідати наші заняття, — усміхається Анастасія Макаренко. — Сумно, що на мера обрушилося стільки критики. А це ж насправді розрив шаблону. Велосипед є одним з індикаторів демократичного суспільства. Якщо політик не боїться сідати на велосипед і їздити містом без кортежу — це дуже добрий знак».

Так чи інакше, столична велоінфраструктура розвивається. Цього тижня в офісі АВК аналізували мапу майбутньої веломережі столиці, яку цього року хоче затвердити Київська міська державна адміністрація. Крім цього, місто виділило кошти на завершення маршруту з Троєщини до Європейської площі — щоб з’явились під’їзди до основного шляху з бокових вулиць. І також обговорюється створення маршруту з Оболоні до Контрактової площі. Крутити педалі вже модно. А з часом має стати й зручно.

Марія ПРОКОПЕНКО, «День»
Рубрика: 
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

Loading...
comments powered by HyperComments