Це ж велика дурість — хотіти говорити, а не хотіти бути зрозумілим.
Феофан (Єлеазар) Прокопович, український богослов, письменник, поет, математик, філософ

На шляху до балансу інтересів

28 грудня, 2001 - 00:00

Для багатьох бізнесменів, на жаль, слово доброчинність не несе якого-небудь смислового навантаження, а тільки асоціюється з поняттям «вкладення грошей у рекламу». Низький рівень відповідальності компаній за якість соціального середовища, у якому вони заробляють гроші, є зараз для багатьох бізнесменів нормою чи принаймні вони не бачать у цьому проблеми. Можна, звісно, звинувачувати українських підприємців у жадiбності, але це буде тільки частиною правди. Адже не можна не помітити і тих позитивних змін, які відбуваються. Останнім часом вітчизняний бізнес якщо і не «подобрів», то принаймні починає розуміти, що підприємництво розвивається набагато ефективніше у суспільстві ситому, благополучному, стабільному, із зростаючим споживанням товарів і послуг. Суспільство, що роздирається соціальними протиріччями, навпаки, агресивне, а отже — небезпечне для бізнесу. Підприємці приходять до розуміння цього і прагнуть, за змогою та можливостями, ці протиріччя пом’якшити. Але не завжди можуть. Тільки у нашій країні існує податок на доброчинність, що є просто неприйнятним і, як наслідок, відштовхує потенційних меценатів.

Однак незважаючи на всі труднощі та недосконалість законів, знаходяться підприємства, які ризикують займатися доброчинністю, надаючи конкретну посильну допомогу конкретним людям. До таких відноситься ЗАТ «Нафта-К». Власне, основна соціальна місія компанії — це ефективний бізнес: постійне розширення, освоєння нових сегментів ринку, створення тисячі додаткових робочих місць, стабільний прибуток людей, які працюють у структурі, нарощування відрахувань до бюджету.

Є ще й інший бік діяльності підприємства. З листопада «Нафта-К» спільно з фондом «Надії та добра» забезпечує зимовим взуттям дітей з малозабезпечених сімей. Вже біля шести тисяч дітей у Полтавській та Київській областях отримали тепле взуття, а за зиму «Нафта-К» планує допомогти «тримати ноги у теплі» дітям ще чотирьох областей України.

Прагнення до гармонізації інтересів бізнесу і суспільства є одним iз основних принципів компанії. Зараз вона надає кошти Фонду підтримки ветеранів правоохоронних органів, є фундатором українського товариства «Інтелект нації», мета якого — визначення стратегічних напрямів розвитку держави і формування молодої української еліти. Компанія також шефствує над декількома школами у різних областях України, фінансує утримання будинку для людей похилого вiку в Полтавській області.

Все це — елементи технології відповідального багатства, якої дотримується компанія у відносинах із суспільством.

Галина ТКАЧУК
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ