Жити — значить змінюватися, змінюватися — значить дорослішати, а дорослішати — значить невпинно творити себе самого.
Анрі Бергсон, французький філософ

Паркувальний затор

Як нові правила стоянки автомобілів вплинули на Київ
12 жовтня, 2017 - 11:14
ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

Два місяці столиця живе за новою схемою паркування. Зокрема, від 10 серпня на вулицях міста офіційно не працюють паркувальники. Сплатити за стоянку авто на спеціальних майданчиках або відведених для цього зонах можна самостійно через паркомати, за допомогою SMS, мобільного додатка або спеціального талона, який можна придбати в кіосках преси.

«ДЖЕРЕЛ НАДХОДЖЕНЬ МЕНШАЄ»

Не все так ідеально, як хотілося б. Запланованого звільнення 400 паркувальників не відбулося, оскільки міська влада вчасно їх про це не попередила. Свідомість водіїв не настільки висока, щоб абсолютно всі оплачували паркувальні послуги самостійно. А без нагляду і контролю надходження до комунального підприємства «Київтранспарксервіс» не зросли, як планувалося, а зменшилися. То чи виграло місто від зміни паркувальних правил?

«Рішення прибрати з вулиць паркувальників — правильне. Без припинення обігу грошей корупції в паркувальному просторі не подолати, — розповідає про плюси та мінуси нововведень Михайло СЕРЕБРЯКОВ, експерт «Реанімаційного пакета реформ для Києва». — Попередження про звільнення паркувальників мало з’явитися до того, як міський голова Віталій Кличко оголосив про зміни. Тому що реально звільнено майже сотню паркувальників із 400. Решту треба утримувати, законно виплатити вихідну допомогу, заробітну плату, доки вони де-юре працюють у форматі простою. Це збитки для КП «Київтранспарксервіс» та міста. Якщо порушити цю процедуру, буде 400 позовів до суду, які ці люди виграють зі ще більшими фінансовими наслідками для Києва. Тож будь-яке рішення має бути продуманим. Крім того, ми знаємо про випадки, коли ці хлопці без форми все-таки беруть гроші, нібито надаючи послуги водіям, які не можуть припаркуватися самі. Але це радше винятки. Єдине — раніше вони неохоче передавали надходження до комунального підприємства, десь 20 — 30%, а зараз не дають нічого. Загалом джерел надходжень меншає, і підприємство поволі доходить до передбанкрутного стану».

ЗАБЛОКОВАНА РЕФОРМА

Серед мінусів нововведень — водії паркуються на свій розсуд, поліція не встигає контролювати всі ці порушення, а місту бракує евакуаторів. Головна причина, чому від змін немає позитивних результатів, — це не підтриманий парламентом законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів».

Експерти між собою називають документ «законом про паркувальну реформу». В ході його впровадження на вулицях міста з’явилися б інспектори паркувального простору, які стежили б за тим, чи правильно водії залишають автівки і як вони оплачують послугу. Крім служби муніципальних інспекторів, мала б запрацювати система фото— й відеофіксації порушень правил паркування. А це пряма дорога до примусу порушників сплатити штраф. Інспектори можуть навіть евакуювати автомобілі у разі грубих порушень правил дорожнього руху, скажімо, в разі блокування руху транспорту чи створення аварійної ситуації.

«Нові правила міста впроваджуватимуть поступово, — пояснює народний депутат, радник мера Києва Віталія Кличка Дмитро БІЛОЦЕРКОВЕЦЬ на своїй сторінці у «Фейсбуці». — Міста зможуть реалізувати принцип, який діє в усіх цивілізованих країнах світу, — це пріоритет прав пішоходів і пасажирів громадського транспорту порівняно з приватними автомобілями. Цьому законопроекту висловили підтримку мери Києва, Одеси, Харкова, Дніпра, Львова, Вінниці, Житомира, Кропивницького, Маріуполя, Рівного, Тернополя, Ужгорода, Хмельницького, Черкас, Чернівців та Чернігова».

ЗАПАСНІ ВАРІАНТИ

Якнайшвидше ухвалити «паркувальний закон» нещодавно закликав нардепів Віталій Кличко. За його словами, Київрада підготувала з цього приводу кілька звернень до Верховної Ради та Кабінету міністрів.

«Ми два роки чекаємо на закон, який парламент ухвалив поки тільки в першому читанні. І пропонуємо звернутися до Верховної Ради — створити законодавчий механізм відповідальності за порушення правил паркування транспортних засобів, посилення такої відповідальності та створення муніципальної паркувальної інспекції. Тому що ситуація з паркуванням — це повний безлад, а в нас немає законних механізмів для її розв’язання», — підкреслює Віталій Кличко.

Без закону діла не буде. Так вважають і громадські експерти. «Зараз ми співпрацюємо з народними депутатами над 294 поправками на 600 сторінках до цього законопроекту, — коментує Михайло Серебряков. — Є дуже хороші поправки, а є згубні, які знищать саму ідею законопроекту. Ми працюємо над тим, щоб зберегти його в нормальній та корупційно невразливій редакції. Сподіваємося, що досягнемо успіхів. Невдовзі профільний комітет парламенту має розглянути законопроект, можливо, до кінця осені впораємося з голосуванням. Але невдовзі зусилля депутатів будуть спрямовані на бюджетні питання. У Києві та сама ситуація. Тобто, за логікою, необхідно приймати якісь рішення вже зараз, доки не розберуться із законопроектом».

Тимчасовим виходом із ситуації, на думку Михайла Серебрякова, могла б бути співпраця міста з інвесторами щодо облаштування паркувального простору. «Найбільш прийнятний спосіб — це автоматизація. Тобто якщо є закрита локація і шлагбаум, то можна автоматизувати проїзд на цю територію та оплату за послугу, — додає експерт. — Таким чином отримуватимуть доходи і місто, й інвестор. Можна хоча б побачити, чи задовольнить такий підхід інтереси міста, водія та інвестора. Поки ми не бачимо такої активності з боку міського голови та його підлеглих. Так само непомітно мобілізації КП «Київське інвестиційне агентство» в цьому напрямку».

Інший варіант — дисциплінувати водіїв штрафами. Та знову ж, хто має це контролювати? Паркувальники вже не мають права, а нові інспектори — ще не вповноважені.

Інна ЛИХОВИД, «День»
Рубрика: 
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

Loading...
comments powered by HyperComments