Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

«Турботоантивірус» по-вінницьки

У регіоні створили єдину онлайн-платформу, яка об’єднала зусилля бізнесу та волонтерів у допомозі медикам
28 квітня, 19:05
ФОТО REUTERS

Інтернет-ресурс, за допомогою якого благодійники можуть долучитися до боротьби проти COVID-19, почав діяти на Вінниччині. Щодня на ньому в онлайн-режимі оновлюється інформація щодо забезпеченості лікарень засобами індивідуального захисту, медикаментами чи обладнанням. Окремо подається список потреб, до задоволення яких можуть долучитися охочі волонтери, підприємства та органи місцевого самоврядування. Моніторинг відбувається щодня й відкритий у доступі. Медики мають можливість сформувати як колективну заявку від закладу, так і індивідуальну, описавши особисту потребу.

ЗІБРАЛИ ПОНАД ТРИ МІЛЬЙОНИ ГРИВЕНЬ, ВИТРАТИЛИ БІЛЬШ НІЖ ДВА

Левову частку запитів з онлайн-платформи покриває спецфонд «СтопВірус» від БФ «Подільська громада». Його створили спеціально для протидії поширенню коронавірусної хвороби у Вінниці та області. За місяць діяльності на рахунки спецфонду надійшло 3 623 996 гривень, витратили вже більше, ніж два мільйони. Зараз залишається півтора мільйона, але вони зарезервовані, бо з дня на день волонтери очікують рахунок на придбання апарата для ПЛР-досліджень вартістю у 800 тисяч гривень. Його передадуть на баланс Вінницького обласного лабораторного центру МОЗ України, що пришвидшить тестування на коронавірус. Крім цього, відкладені кошти на медичні костюми в кількості двох тисяч і на ліки високої вартості, які не передбачені в Національному переліку медичних препаратів, тобто медзаклади не можуть їх придбати за бюджетні кошти, але вони ефективні у лікуванні COVID -19.

«Спецфонд «СтопВірус» був створений для того, щоб швидко реагувати і вдовольняти поточні нагальні потреби без бюрократичної тяганини, — відзначає голова правління БФ «Подільська громада» Олена ДАНІЛОВА. — На рахунок скидають гроші як пересічні вінничани, так і великі компанії. Внески на різні суми — від 30 до 100 тисяч гривень. Роботу фонду координує окрема наглядова рада, до якої входять авторитетні в області медики, адже саме вони знають, як краще діяти в цій ситуації. За їхньою рекомендацією ми передусім сформували спеціальні комплекти для закладів, кожен з яких складається із десяти захисних костюмів та щитків для обличчя, двох тисяч разових масок, 500 респіраторів другого класу захисту, обприскувачів для обробки приміщень і дезінфікувального засобу, — ними забезпечені районні лікарні та підрозділи екстреної служби.

ЛЕВОВУ ЧАСТКУ ЗАПИТІВ З ОНЛАЙН-ПЛАТФОРМИ ПОКРИВАЄ СПЕЦФОНД «СТОПВІРУС» ВІД БФ «ПОДІЛЬСЬКА ГРОМАДА»

Працюємо за такою системою: наглядова рада визначає першочергові потреби в закладах, і ми приступаємо до роботи. Але бувають випадки, коли до нас звертається соціально відповідальний бізнес із того чи іншого району, який вносить кошти з цільовим призначенням. Умовно кажучи, підприємець скидає гроші на рахунок, телефонує і каже, що за ці кошти ми повинні придбати обладнання чи костюми для якоїсь конкретної лікарні. Іноді перераховують гроші без цільового призначення, але просять, щоб на ту чи іншу лікарню підвезли більше комплектів. Тобто зі свого боку ми намагаємося розподілити все рівномірно між районами, але якщо громада зуміла загітувати свого підприємця і він вніс кошти на рахунок спецфонду, то ми робимо те, що просить громада».

ЧІТКИЙ АЛГОРИТМ ТА КООРДИНАЦІЯ

Олена Данілова додає, що наразі увесь рух коштів на рахунку спецфонду можна відслідкувати в онлайн-режимі. Заплановано представлення платформи, за допомогою якої всі охочі матимуть можливість простежити, хто і скільки до якого закладу доставив гуманітарної допомоги. Це допоможе налагодити рівносильну підтримку закладів й унеможливить спекуляції довкола теми забезпечення лікарів. А ще — покаже місту, який бізнес справді соціально орієнтований і готовий не лише брати і користуватися, а й ділитись і віддавати, коли це дуже потрібно.

«Більшість питань вдається вирішувати за чітким алгоритмом та координацією волонтерів, бізнесу, який матеріально підтримує або взагалі переорієнтував своє виробництво під потреби медзакладів, і влади на місцях, — продовжує Олена. — Наприклад, одна компанія, яка займається виготовленням рекламної продукції, взялася за виробництво захисних пластикових щитків для обличчя. Безоплатно забезпечили ними бригади «швидких», а за собівартістю виготовили для лікарів першої лінії «оборони», які працюють в інфекційних відділеннях опорних лікарень».

ЗАМІСТЬ РЕКЛАМНИХ БОРДІВ — САНІТАРНІ ЩИТКИ

Керівник цієї агенції Сергій ДІДУК розповідає, що ідею виготовлення щитків запозичили у волинських колег. Маючи потужності, вирішили спробувати виготовляти їх самостійно. Розповідає, що над першим пробним екземпляром довелося трохи попрацювати. Виріб пройшов певну модернізацію від початкового зразка і тепер уже поставлений на «конвеєр». Санітарні щитки виготовляють із ПЕТ-матеріалу завтовшки в 1 мм. Матеріал має санітарні сертифікати. Фрезують їх на лазері й складають за допомогою замків.

«В УМОВАХ КАРАНТИНУ НАША РЕКЛАМНА АГЕНЦІЯ ВИРІШИЛА ПЕРЕПРОФІЛЮВАТИСЯ ТА РОЗПОЧАЛА ВИРОБНИЦТВО САНІТАРНИХ ЩИТКІВ», — РОЗПОВІДАЄ СЕРГІЙ ДІДУХ

«В умовах карантину наша рекламна агенція вирішила перепрофілюватися і розпочала виробництво санітарних щитків. Маски-екрани допомагають лікарям захиститися від крапель слини пацієнтів, які при розмові чи чханні можуть заразити медиків. Щитки прозорі, гнучкі, не запотівають і витримують багаторазові дезінфекції, — відзначає Сергій Дідук. — Завдяки спеціальним вставкам з регулятором захисні екрани не перешкоджають носінню окулярів для корекції зору та масок або респіраторів. За цей час наше підприємство уже виготовило п’ять тисяч захисних масок-щитків. Сьогодні на ринку їх продають по 100 гривень за штуку, ми ж віддаємо за собівартістю — за 35 гривень. А в перші дні взагалі безоплатно передали партію до інфекційної дитячої лікарні та понад 400 штук — бригадам «швидкої» і в амбулаторії сімейної медицини».

ОБІД І ВЕЧЕРЯ ДЛЯ МЕДИКА — ІЗ РЕСТОРАНУ

Ініціаторами акції «Нагодуй лікаря» стали вінницькі ресторатори. У вайбері вони сформували власну групу, де координують зусилля і визначають, хто ж сьогодні подбає про обід чи вечерю для чергових медиків. Ідея створити спільноту належить рестораторові Валерію СІВЕРЧУКУ. «День» писав про нього кілька років тому в матеріалі «Після війни треба продовжувати жити» (№ 148-149 за 23 серпня 2017 р.). Валерій 12 років присвятив військовій медицині, був начальником операційного відділення. Коли почалася війна, більш ніж рік прослужив начмедом 59-го мобільного госпіталю на війні. Після повернення із фронту започаткував власну справу. Спочатку відкрив затишну кав’ярню, а потім і ресторани.

Зараз він керує дев’ятьма закладами громадського харчування в місті, які користуються популярністю серед містян через особливу «soul» і порівняно доступну цінову політику. Та через карантин усіх їх довелося зачинити і перепрофілювати бізнес на доставку. Валерій визнає, що наразі прибутку ледь вистачає, щоб утримати на голій ставці кухарів. Але залишити медиків без підтримки він теж не може. Тому кілька разів на тиждень безоплатно доставляє обіди для медиків-інфекціоністів міських клінічних лікарень.

АКЦІЮ «НАГОДУЙ ЛІКАРЯ» ЗІНІЦІЮВАЛИ ВІННИЦЬКІ РЕСТОРАТОРИ. У ВАЙБЕРІ ВОНИ СФОРМУВАЛИ ВЛАСНУ ГРУПУ, ДЕ КООРДИНУЮТЬ ЗУСИЛЛЯ І ВИЗНАЧАЮТЬ, ХТО Ж СЬОГОДНІ ПОДБАЄ ПРО ОБІД ЧИ ВЕЧЕРЮ ДЛЯ ЧЕРГОВИХ МЕДИКІВ

«Якщо ми живемо і працюємо в цьому місті, то в скрутну мить мусимо підставляти плече одне одному. За таких умов про прибуток навіть мови не може бути, — каже Валерій. — На сьогодні ми допомагаємо нашим медикам-інфекціоністам у двох закладах: інфекційному відділенні міської клінічної лікарні №1 та дитячій інфекційній лікарні. Усього за тиждень робимо вісім доставок. Для медиків, особливо тих, які чергують у боксах, обіди нашої кухні — це найменше, що може зробити соціально відповідальний бізнес. Треба розуміти, що тобі в цьому житті дісталося багато і з тебе колись хтось за це запитає. Ми всі різні, зі своїми емоціями, але маємо бути відкритими й позитивними. Руки і ноги є, так що буде ще можливість заробити».

Завдяки онлайн-платформі вінницьким волонтерам вдалося напрацювати орієнтовну схему забезпечення медичних закладів — хоча б тих лікарів, які на «передовій». Але ніхто не знає, скільки ще триватиме епідемія, та й активність меценатів з кожним днем спадає, а кошти вичерпуються. Тому найближчим часом волонтери планують підняти нову інформаційну хвилю і знову проситимуть соціально відповідальний бізнес підставити плече тим, хто день за днем воює з невідомим вірусом.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати