Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Учіться захищати свої права!

Громадська організація «Якість життя» обіцяє допомогти
11 серпня, 00:00

У січні минулого року Закон України «Про захист прав споживачів» вийшов в новій редакції. Процедура звернення покупця зі скаргою ускладнилася. Якщо раніше, скажімо, при купівлі неякісного взуття або побутової техніки можна було прямо звертатися до торгової точки, тепер потрібно отримати висновок експертизи. Відстоювати свої права в таких умовах наважиться не кожний. За даними Всеукраїнського товариства споживачів, тільки 20% українців все-таки скаржаться на несумлінність і брак, а 86% респондентів згодні з тим, що «захист своїх прав — це в будь-якому разі скандал, який псує здоров’я і настрій».

Безумовно, придбавши неякісне авто, покупець до останнього вимагатиме повернення грошей. Але пару бракованих шкарпеток на експертизу не понесе. А даремно, запевняють засновники всеукраїнської громадської організації «Якість життя»: щоб не жертвувати почуттям власної гідності, на неякісні послуги, товари і сервіс треба скаржитися завжди.

Дорогий парфум іменитої марки харків’янка Ірина придбала в спеціалізованому магазині. Мило посміхаючись, продавець нахвалювала її хороший смак, правда, розпакувати парфум відмовилася. «Якщо я відкрию, а ви передумаєте? Розпечатану коробку ніхто не візьме!» Уже вдома замість обіцяних «Nina Richi» жінка виявила дешеву підробку. Проте в магазині ситуацію проігнорували. «Наявність чека — ще не аргумент!» — повідомили розгубленій покупниці.

Свій гнівний відгук Ірина розмістила на сайті «Якість життя». Не пройшло й тижня, як з нею зв’язалися власники магазину. Замінили брак, запропонували картку знижок — загалом, правдами і неправдами спробували залагодити конфлікт.

— Ми не можемо виписати штраф або відібрати ліцензію, — розказав «Дню» Олександр Ладигін, голова ради Всеукраїнської громадської організації «Якість життя». — Наше основне завдання полягає в іншому: виявляти і оприлюднювати факти порушення прав споживачів. Це тільки здається, що хами і бракороби нічого не бояться. Розголос — найбільш дієвий спосіб боротьби з ними. Адже, знаючи про те, що в конкретній торговій точці обважують і обраховують, люди просто перестануть купувати.

Фактів обману дійсно багато, і практично всі вони — хрестоматійні. У взуттєвому магазині відмовляються повертати гроші за браковане взуття, комусь продали неробочий фен, зіпсували дублянку в хімчистці…

— Замість установлених 16 грн., за 4 пальчикові батарейки мені в супермаркеті вибили 22, — говорить Сергій Павловський, один із засновників і активістів громадської організації. — І як з них вимагати? Кажуть: напевно, переоцінка! Був випадок: на СТО встановили не ту гуму, а коли людина стала скаржитися, ввічливо відповіли — не мороч голову і йди звідси. Ми розмістили його відгук на сайті. Спочатку зі СТО дзвонили з погрозами: мовляв, що ви собі думаєте! Хто ви такі! Але дуже скоро зрозуміли — з клієнтом треба домовлятися.

Експерти запевняють, що в більшості таких випадків потрібна грамотна юридична консультація. Отримати її абсолютно безкоштовно можна на сайті організації «Якість життя». Тут же порадою, як поводитися в тій чи іншій ситуації, діляться і самі споживачі. Повідомити «куди слід» можна навіть на офіціанта, який нагрубіянив у ресторані.

Висновок простий: людині самій вирішувати, куди дзвонити в разі порушення її споживчих прав — у Держдепартамент із захисту прав споживачів або на гарячу недержавну лінію. Головне, щось робити. Захищаючи свої права, людина перестане відчувати себе ображеною, і нарешті — навіть отримає від цього моральне задоволення.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати