Не думкам треба вчити, а думати.
Іммануїл Кант, німецький філософ, письменник, антрополог, фізик, бібліотекар, педагог, основоположник німецької класичної філософії

«Бар’єрів ще багато»

Кількість вступників із Криму та зони АТО зросла, але систему залучення таких абітурієнтів треба покращувати
20 жовтня, 2017 - 11:37

Освітяни підбивають підсумки цьогорічної вступної кампанії. Особливе значення мають абітурієнти з тимчасово окупованих територій Криму та Донбасу. Такі діти вступали до українських вишів по-різному. Хтось із атестатом та результатами зовнішнього незалежного оцінювання йшов за загальним конкурсом, деякі складали іспити в університетах. Частина абітурієнтів зверталася по допомогу в отриманні атестата та вступі до освітніх центрів «Крим — Україна» та «Донбас — Україна».

Ці центри працювали на базі вишів, зокрема переміщених, у різних містах України аж до кінця вересня. Проконсультувалося у них п’ять тисяч людей, 1650 випускників з Криму та зони АТО стали студентами за спрощеною процедурою вступу. «Це невеликі показники, — каже Юрій РАШКЕВИЧ, заступник міністра освіти і науки. — Утім, порівняно з минулим роком кількість таких вступників зросла у півтора разу».

«Така розбіжність у кількості звернень та кількості студентів свідчить, що у цій сфері досі багато бар’єрів», — стверджує Ірина ЖДАНОВА, керівник громадської організації «Фонд «Відкрита політика». Не усі мають фінансові ресурси та можливість відправити дитину на екстернат на підконтрольні Україні території. Крім того, людям бракує повної та коректної інформації про освітні можливості.

Громадські організації за підтримки місцевої влади, ООН та ЮНІСЕФ запустили гарячі лінії у Краматорську, Сєверодонецьку та Херсоні, розробили інформаційні матеріали про вступ у вищі та професійно-технічні навчальні заклади. До початку нової вступної кампанії презентували нові ролики та листівки, які будуть розповсюджувати, наприклад, на КПВВ. Багато значних змін внесли і в нормативно-правові акти.

У подальшій роботі освітяни та громадські активісти робитимуть акцент на дистанційному форматі навчання. «Попит на дистанційну освіту є не тільки у випускників, а й у молодшій та середній школі, — наголошує Ірина Жданова. — Освіта — найефективніший інструмент реінтеграції територій, які постраждали від конфлікту. Це може знизити напругу та об’єднати Україну. Інноваційна та доступна кожному освіта зможе переконати усіх, що у нашої країни є майбутнє».

Перший заступник міністра з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб Юсуф КУРКЧІ також закликав батьків завчасно потурбуватися про документи для своїх дітей, а державу — посприяти у цьому. «Наявність студентів із Криму та Донбасу є одним із проявів їх реінтеграції, — зазначив він. — Кожна дитина, яка навчається в Україні, взаємодіє з нашими цінностями і є важливим каналом спілкування з непідконтрольними уряду територіями. Тож політику відносно таких студентів треба формувати дуже обережно».

Дар’я ТРАПЕЗНІКОВА, «День»
Рубрика: 
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

Loading...
comments powered by HyperComments