Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Без «зірок»

МОЗ пропонує зробити більш жорсткими правила реклами ліків
17 травня, 12:03
ФОТО З АРХІВУ «Дня»

У Міністерстві охорони здоров’я України збираються імплементувати європейські норми реклами ліків завдяки законопроекту «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо удосконалення порядку реклами лікарських засобів)».

Документ має посилити відповідальність виробників, замовників і трансляторів реклами фармпродукції. Зокрема, за порушення вимог пропонується збільшити штраф, який зараз становить 300 неоподаткованих мінімумів (п’ять тисяч гривень), до 5% від ліцензованого платежу за реалізацію продукції.

За даними фахівців, фармацевтична реклама сьогодні займає на телебаченні 30—50% від усього такого продукту. Експерти зазначають, що найбільша проблема, яку створює реклама лікарських засобів, зокрема неліцензованих препаратів, — спонукання громадян до самолікування (близько 69% українців нині лікуються переважно самостійно). Це, у свою чергу, призводить до зниження тривалості життя та інвалідизації.

«Учора ми чотири години проводили моніторинг реклами лікарських засобів на телебаченні. Продивилися 45 роликів, з яких у двох випадках препарати були незареєстровані, шість — заборонені до рекламування в Україні. Тобто, 12,5% реклами — це реклама заборонених ліків», — акцентує Роман ІЛИК, заступник міністра охорони здоров’я.

За даними Романа Ілика, попит на фармпрепарати з кожним роком зростає. У 2017 українці купили понад 1,2 мільярда упаковок лікарських засобів, а це близько 70 мільярдів гривень. За рецептом і амбулаторно вживалися лише 12,6% з них (у Європі — 40—70%). Також, за даними експертів, 50% ліків, які рекламують телеканали, не мають доведеного клінічного ефекту.

«За чинним законодавством МОЗ обмежене у можливостях моніторингу і контролю за лікарськими засобами. Реклама врегульована частково, відсутній контроль за виконанням заборон, — каже Роман Ілик. — Новим законопроектом ми пропонуємо до існуючих заборон, як, наприклад, заборона реклами рецептурних лікарських засобів, додати додаткові вимоги. Так, забороняється використання недостовірної інформації про ефективність засобу, забороняється рекламувати ліки популярним особам, не дозволятиметься інформація про те, що цей лікарський засіб — для дітей».

Передбачається, що, як і раніше, контролювати ринок реклами лікарських засобів будуть МОЗ, Антимонопольний комітет та Держпродспоживслужба. МОЗ пропонує долучитися до обговорення законопроекту всіх зацікавлених — фармвиробників, медичну спільноту, громадськість.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати