Корінь демократії в активності громадян, а запорука - в забезпеченні прав людини.
Зеновій Красівський, поет, письменник, громадський та політичний діяч, політв’язень радянських таборів, член Української Гельсінської групи

Bike sharing*

У Києві відбулося представлення системи прокату велосипедів. Ще б доріжки взяти «в прокат»
15 серпня, 2018 - 18:46
ФОТО БОРИСА КОРПУСЕНКА

«Bike sharing поширений у багатьох містах світу... Я дуже радий, що ми цей проект запускаємо», — сказав мер Києва Віталій Кличко під час представлення проекту з прокату велосипедів Bike sharing.

За його словами, проект стартує зі 100 велосипедів, а далі буде розширюватиметься до декількох тисяч.

«Упевнений, що попит буде дуже великий», — додав міський голова.

Орендувати велосипед у Києві можна буде на 33 спеціальних майданчиках. Зокрема, такі локації в центрі столиці будуть біля парку імені Тараса Шевченка навпроти червоного корпусу КНУ ім. Шевченка, біля Золотих Воріт, кілька — на вулиці Хрещатик, а також майдані Незалежності.

Люди зможуть їздити від майданчика до майданчика, користуючись мапою в мобільному додатку. Велосипеди будуть обладнані GPS-навігатором і системою дистанційного блокування. До того ж, на них буде нанесене спеціальне маркування.

ФОТО БОРИСА КОРПУСЕНКА

Самі велосипеди застраховані, але на час оренди за велотранспорт відповідає користувач. За словами партнерів проекту компанії NextBike, вартість кожного велосипеда становить 15 тисяч гривень.

Ціна прокату складатиме 30     гривень за 30 хв. Велосипедом можна буде користуватися не більше ніж 12 годин на день. Також можна буде купити місячний абонемент за 199 гривень, і кожні перші 30 хвилин будуть безоплатними. Абонемент на сезон (9 місяців) коштуватиме 899 грн. Якщо велосипед не буде повернений протягом 12      годин — буде нарахований штраф у розмірі тисяча гривень.

*Bike sharing — це система спільного використання велосипедів, а саме система прокату, яка дозволяє орендувати велосипед на одній з автоматизованих станцій, а після поїздки повернути велосипед до будь-якого пункту прокату, встановленого в цьому ж місті.

КОМЕНТАР

«ДОСІ В КИЄВІ ЛИШЕ ОДИН ВЕЛОМАРШРУТ, ЯКИЙ З’ЄДНУЄ СПАЛЬНИЙ РАЙОН З ЦЕНТРОМ «ТРОЄЩИНА — ЄВРОПЕЙСЬКА ПЛОЩА»

Марина БЛУДША, медіакоординаторка Асоціації велосипедистів Києва:

— На громадський велопрокат у Києві чекали дуже давно, була спроба запустити його влітку 2016 року, але тоді він не спрацював, бо на весь Київ було 5—6 станцій. Цього разу кількість і щільність станцій набагато вища, тому є надія, що він спрацює і дасть змогу користуватись велосипедом як транспортом тим жителям Києва, в яких велосипеда ще немає. Велосипед є найшвидшим транспортом у місті на відстань до 5         км, і зручним — на відстань до 10 км.

Київрада ухвалила велоконцепцію Києва з планом веломережі міста і виділила минулого року кошти на проектування нових веломаршрутів. У міста є все необхідне, щоб розвивати велоінфраструктуру, але розвивається вона дуже повільно, досі в Києві лише один веломаршрут, який з’єднує спальний район з центром «Троєщина — Європейська площа».

Втім, їздити велосипедом по Києву можна і треба вже зараз — якщо немає велодоріжки, то за ПДР велосипедом треба їхати по дорозі в крайній правій смузі. Щоб навчитись правильно поводитись на дорозі, існує Велошкола з безпеки руху. Заняття у Велошколі безоплатні для жителів міста і відбуваються двічі на місяць.

Алла ДУБРОВИК-РОХОВА, «День»
Рубрика: 
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

Loading...
comments powered by HyperComments