Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Чому «тріщить» київське метро?

Інвестор і метрополітен переконують: жодної небезпеки через розкол платформи на станції «Героїв Дніпра» для киян та підземки немає
28 вересня, 19:10

«Була одна станція, стало дві», - так іронічно коментують кияни у соцмережах неординарну ситуацію. Нагадаємо, цього тижня на станції метро «Героїв Дніпра» тріснула навпіл гранітна платформа. Містяни переконані: це наслідки будівництва триповерхового торгово-розважального центру «Оазис» прямо над станцією.

Роботи ведуться від липня цього року та весь час супроводжуються протестами киян і дискусіями із забудовником. Мешканці побоюються руйнування підземки. Місто пішло на поступки та провело спільну нараду із чиновниками Оболонської райдержадміністрації, активістами та замовником будівництва ТОВ «Єлікон ЛТД». За результатами зустрічі підписали протокол, що зобов’язує замовника ТРЦ звернутись до Державного науково-дослідного інституту будівельних конструкцій для проведення відповідної експертизи щодо шкідливих наслідків виконання бурових і будівельних робіт у колі станції метро «Героїв Дніпра». Дедлайн – 15 вересня.

До 20 вересня ТОВ «Єлікон ЛТД» мало надати копії всіх дозвільних документів на будівництво голові райдержадміністрації та голові ініціативної групи, а на 29 вересня заплановані громадські слухання з конфліктної теми. Хоча за законом їх треба проводити перед початком будівництва, а не у його розпал.

 Київський міський голова Віталій Кличко заявив, що будівництва «Оазису» не повинно бути, доки не пройдуть громадські слухання. Однак роботи активно ведуться по сьогодні, замовник на своїй сторінці у Facebook переконує, що жодних ризиків це не несе, а поява чергового ТРЦ піде столиці на користь. Адже будують його на місці колишніх МАФів, убезпечуючи територію від стихійної торгівлі. Закиди, що через будівництво може зруйнуватись метро, називають міфом. «Розробник проекту – «Метробуд», а тому всі ремонтні та будівельні роботи будуть проводитись під пильним наглядом «метробудівників». Якщо не обвалилась станція метро «Майдан Незалежності», то «Героїв Дніпра» і поготів – ця станція більш проста та надійна», - заспокоюють киян інвестори на своїй Facebook-сторінці.

Керівництво столичного метрополітену повторює ту саму мантру – ніякої загрози не існує, навіть після нещодавнього інциденту з тріщиною. Начальник комунального підприємства «Київський метрополітен» Віктор Брагінський зауважив, що інвестиційний конкурс на будівництво компанія виграла ще 2003 року, має всі необхідні дозволи та пройшла усі експертизи. Також Брагінський досить буденно заявив, що 8 вересня  сталося пошкодження склепіння станції, яке ліквідували до кінця зміни.

А як же правила пожежної безпеки, за якими заборонено розміщувати об’єкти торговельного призначення на поверхні землі метрополітену у межах півкола радіусом 20 метрів від площини дверей у напрямку евакуації? Наразі будівельний паркан розміщений по колу з виходів станції метро.

Голова громадської організації «Барви життя» Лідія Гончаренко зазначає, що чиновники відмовляються показати повний проект будівництва. А ТОВ «Єлікон ЛТД» чомусь не поспішає оприлюднювати дозвільні документи, не дає їх на ознайомлення Державній архітектурно-будівельній інспекції і досі не виконало свого зобов’язання перед містом – закріпити ґрунти у затунельному масиві метро та основу станції «Героїв Дніпра».

Архітектор та експерт з містобудування Віктор Глеба вважає, що забудовник захопив міські землі, коли поставив будівельний паркан за межами землевідведення. «Сліпці з департаментів архітектури, архіконтролю (архітектурно-будівельного контролю. – Ред.) та землекористування не бачать тут порушень законодавства?», - дивується експерт.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати