Перший-ліпший брехун і ошуканець може розвалити цілу державу, тоді як упорядкування речей навіть в одному домі неможливе без ласки Божої.
Іван Мазепа, український військовий, політичний і державний діяч, Гетьман Війська Запорозького

Iгор ПАСIЧНИК: «День» – це потужне інтелектуальне середовище...»

Ректор Острозької академії — про зміни в освітянській галузі та нові обрії співпраці з улюбленим виданням
13 вересня, 2018 - 18:36
ФОТО МИКОЛИ ТИМЧЕНКА / «День»

Співпраця «Дня» із Національним університетом «Острозька академія» триває вже п’ятнадцять років. За цей час вдалося реалізувати багато спільних ініціатив, зокрема це — Острозький клуб вільного інтелектуального спілкування молоді, який минулого року переріс у міжнародний проект «Острог Forum», це низка дискусій головного редактора газети Лариси ІВШИНОЇ зі студентами, також участь студентів у Літній школі журналістики «Дня». Крім того, Лариса Олексіївна є співголовою Наглядової ради Острозької академії. На початку нового навчального року ми поспілкувалися з ректором вишу, професором, Героєм України Ігорем ПАСІЧНИКОМ про результати вступної кампанії-2018, реалізацію освітніх реформ, нові обрії співпраці «Дня» й Острозької академії.

«СЕРЕД ПЕРШОКУРСНИКІВ — УСІ РЕГІОНИ УКРАЇНИ, ЗОКРЕМА КИЇВ»

— Ігоре Демидовичу, знаємо, що Острозька академія поповнилася майже 500 першокурсниками. Що можете сказати про вступну кампанію цього року?

— Незважаючи на демографічну прірву, ми успішно здійснили набір, особливо на провідні освітньо-професійні програми Острозької академії, а це — міжнародні відносини, право, германські мови та література, журналістика. Також цьогоріч ми відкрили освітньо-професійну програму з комп’ютерних наук, на яку охоче подавали заяви вступники. Кожний ВНЗ має свого абітурієнта, а тому він знає, куди вступає і що від нього вимагатимуть під час навчання. Приємно, що серед першокурсників в Острозькій академії представлені всі регіони України, зокрема Київ. Найголовніше, що ми здійснили якісний набір, адже наші першокурсники — це переважно відмінники, в яких надзвичайно високі показники сертифікатів ЗНО. Недарма Острозька академія посіла шосту сходинку в рейтингу «ТОП-10 університетів із найвищим середнім конкурсним балом», складеного Міністерством освіти і науки України за підсумками вступної кампанії-2018. У нас навчається високоінтелектуальна молодь, а це стимулює викладачів постійно працювати й над своїм розвитком. Діалектика такого руху дозволяє Острозькій академії бути серед провідних закладів вищої освіти України.

Щодо технічних збоїв подачі електронних заяв у період вступної кампанії, то вони були незначні й не впливали на її загальний перебіг. Єдине, ми хотіли би, щоб Міністерство освіти дозволило університетам самостійно визначати перелік конкурсних предметів за результатами ЗНО для вступу на ту чи іншу освітньо-професійну програму, зокрема на контрактну форму навчання.

«Я НЕ НАЗИВАЮ ЦЕ РЕФОРМАМИ...»

— Про реформи відповідно до нових законів України «Про вищу освіту» та «Про освіту» можна почути багато думок. Чи успішно відбуваються ці реформи в Острозькій академії?

— Коли ми використовуємо слово «реформа», то це передусім зміна ідеологічної складової. Я не бачу, щоб у цих реформах, які відбуваються зараз в освіті, суттєво змінювалася саме ідеологічна складова. Маю на увазі, що навчальні плани програми мають бути пронизані важливим терміном — патріотизм, особливо зараз, коли Україна перебуває у стані війни. Тому я не називаю це реформами, а швидше змінами в освітянській галузі, які потрібно було починати із середньої освіти, а тоді переходити до вищої, а не навпаки, бо в результаті отримуємо абітурієнта, який не готовий до вищої школи. Зміни потрібні однозначно, особливо у шкільній освіті, яка перекочувала до нас із Радянського Союзу. Цю стару систему може захищати лише та людина, яка не бачила іншої, тому не знає, що дитина може йти до школи з радістю і почувати себе там спокійно і комфортно. Міністр освіти декларує, що переважно ми робимо акцент на фінську систему освіти. На мою думку, це правильно обраний напрям, тому цілком підтримую Лілію Гриневич у цьому.

Щодо ЗНО, то крім позитиву — боротьби з корупцією під час вступу — воно має й негативний вплив. Виходить, що ми готуємо учнів не до життя, а до складання ЗНО. Тому доводиться значні сили і ресурси витрачати на репетиторів, особливо для 10 — 11 класів. У скандинавській системі освіти абітурієнт під час вступу може подавати або атестат, або сертифікат ЗНО. Чому б нам не запозичити такий алгоритм? Вважаю, що ЗНО передусім потрібно проводити серед випускників ВНЗ, щоб побачити якість їхні підготовки і робити відповідні висновки про доцільність функціонування того чи іншого університету.

Ми зараз готуємося в Острозькій академії до підтвердження статусу національного університету, тому аналізуємо сильні й слабкі боки нашої роботи. Природно, що маємо такі ж проблеми, як і в інших вишах, адже багато талановитих випускників виїжджають за кордон. Тому намагаємося підтримати молодих інтелектуалів, які залишаються працювати в нашому університеті, і морально, і матеріально.

В Острозькій академії створено підрозділ із забезпечення якості освіти. Впродовж минулого року ми здійснили редизайн навчальних програм відповідно до компетентнісного підходу, здійснюємо внутрішній моніторинг якості освіти. Також плануємо залучити відповідні міжнародні агентства для здійснення зовнішнього моніторингу з одержанням у перспективі міжнародного сертифіката щодо надання Острозькою академією якісних освітніх послуг.

«ДЕНЬ» НАШІ ВИКЛАДАЧІ ВИКОРИСТОВУЮТЬ ЯК БЕЗЦІННИЙ ДИДАКТИЧНИЙ МАТЕРІАЛ»

— Співпраця Острозької академії з «Днем» триває вже 15 років. Як ви оцінюєте її результати, що плануєте реалізувати найближчим часом?

— Я завжди кажу про те, що між «Днем» і Острозькою академією — не просто дружба, а справжній інтелектуальний роман. Колектив газети на чолі з Ларисою Івшиною завжди підтримує нас в інформаційному плані. У свою чергою ми також підтримуємо ініціативи «Дня», зокрема щорічний міжнародний фотоконкурс. Газета «День» — це потужне інтелектуальне середовище, у яке мають бути постійно занурені студенти і викладачі. Матеріали в газеті ні в якому разі не можна читати «по діагоналі», а вдумливо, без особливого поспіху, адже в кожному з них закладені глибокі змісти. «День» наші викладачі використовують як безцінний дидактичний матеріал на своїх заняттях, зокрема для журналістів, політологів, істориків, міжнародників, економістів, культурологів, філософів. Кожний із них може почерпнути щось корисне для себе. А чого варті видання серії «Бібліотека газети «День»!.. Найближчим часом ми хочемо запросити Ларису Івшину до нас, щоб вона поспілкувалася зі студентами та представила майбутню новинку — книгу «Ave. До 100-ліття Гетьманату Павла Скоропадського». Також плануємо започаткувати майстер-класи для студентів за участю талановитих журналістів газети, серед яких, до речі, є випускниця Острозької академії — редактор відділу економіки Алла Дубровик-Рохова.

Олексій КОСТЮЧЕНКО, Острог
Рубрика: 
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

Loading...
comments powered by HyperComments