Шлях героя — це здійснити силою своєї віри прірву між тим, що людина бажає, і тим, що є реальне.
Ярослав Стецько, український політичний та військовий діяч

Простій закінчився, але проблеми залишилися

Для стабільної роботи «Південмашу» обсяг замовлень на поточний рік мав становити 2,5 млрд гривень
8 липня, 2015 - 12:48
ФОТО З АРХІВУ «Дня»

Флагман українського ракетобудування — дніпропетровський «Південмаш» — відновив свою роботу після тривалого простою. Про це повідомив помічник генерального директора заводу у загальних питаннях Володимир Ткаченко. «Так, наше підприємство вийшло з режиму простою. Зараз звіряємо списки працівників, дивимося, хто залишився на підприємстві. Потім прийматиметься рішення про подальші дії», — сказав В.Ткаченко в бесіді з кореспондентом «Дня». За його словами, на початку нинішнього року підприємство зупинилося у зв’язку з відсутністю замовлень. «Замовлень немає й зараз. Ракет ми теж не виробляємо», — уточнив він. Останнім часом було виготовлено кілька пересувних казарм для українських військових, проте рішення Міноборони щодо цього проекту немає. Не виключається, що керівництво «Південмашу», визначившись із ситуацією, що склалася, може знову розпустити робітників у вимушені відпустки.

Ще недавно завод «Південмаш» забезпечував Україні статус космічної держави. Нагадаємо, що реалізувалися міжнародні проекти «Морський старт» і «Наземний старт». Конверсійними ракетами «Дніпро» доставляли на орбіту космічні апарати за іноземними замовленнями. Кількість запусків була невеликою, проте це дозволяло зводити кінці з кінцями. Ситуація значно ускладнилася через погіршення українсько-російських відносин. Урядом було прийняте рішення про згортання співпраці з Російською Федерацією, звідки надходило до 80 відсотків усіх замовлень. Президент України Петро Порошенко, який побував на «Південмаші» перед парламентськими виборами, обіцяв дніпропетровським ракетникам державні замовлення, зокрема й в оборонній сфері. Проте, з нового року «Південмаш» увійшов у вимушений простій. Ще взимку  робочі підприємства кілька разів виходили на акції протесту й навіть перекривали дорогу біля центральної прохідної. Лише після цих пікетів Кабмін знайшов кошти для погашення багатомісячної заборгованості із зарплати, але на сьогоднішній день борги знову зростають. Через затримку зарплати й відсутність роботи з підприємства почали масово звільнятися фахівці, і процес загрожує безповоротними наслідками. Цехи й устаткування простоюють.

Підприємство могли б підтримати цивільні замовлення — наприклад, Дніпропетровська міськрада готова купити десять тролейбусів, які випускають на «Південмаші». Проте результати тендеру були опротестовані Антимонопольним комітетом за скаргою автокомпанії «Богдан Моторс». Як повідомляє дніпропетровська преса, кількість тих, хто бажає взяти участь у другому тендері, зменшилася наполовину. І немає жодних гарантій, що замовлення на виготовлення тролейбусів дістанеться «Південмашу» і його партнерам. Фахівці говорять, що для стабільної роботи підприємства обсяг замовлень на поточний рік мав становити 2,5 млрд гривень. Але звідки взяти цю «космічну» суму — поки незрозуміло.

Вадим РИЖКОВ, «День», Дніпропетровськ
Рубрика: 
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

Loading...
comments powered by HyperComments