Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

У режимі реального часу

Вінницький центр екстреної медичної допомоги отримав перемогу в міжнародному конкурсі за власний ІТ-продукт
15 січня, 12:03
ФОТО MYVIN.COM.UA

Проект, який об’єднав у єдину програму всі напрями роботи вінницької «швидкої», став переможцем конкурсу Всесвітньої коаліції управління робочим процесом (WfMC) у категорії «За виняткову користь у бізнес-інноваціях». У межах його реалізації було створено центральну оперативну диспетчерську, яка з допомогою телекомунікаційних мереж, програмних та технічних засобів забезпечує прийняття викликів екстреної медичної допомоги за єдиним номером «103», причому в цілодобовому режимі. Це дозволило центру координувати не лише «швидкі» виклики, а й опрацьовувати звернення з транспортування хворих, виїзних консультацій, доставки крові тощо. Завдяки ІТ-продукту за минулий рік центр прийняв 500 тисяч звернень від громадян на лінію «103» та скоординував понад 250 тисяч виїздів бригад екстреної медичної допомоги.

«Це перший випадок, коли український медичний проект став фіналістом міжнародного конкурсу WfMC Awards, — одразу відзначає головний лікар Вінницького обласного центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Анатолій ПІРНИКОЗА. — В основі ІТ-продукту лежить система ERIM, яка дозволяє знаходити найближчу вільну бригаду або кілька вільних бригад за допомогою GPS-трекерів. Ними обладнані всі машини екстреної медичної допомоги. Такий зв’язок дає змогу передавати дані виклику на виконання бригадам, контролювати хід роботи, передавати дані хворого в стаціонар — і все це в режимі реального часу. Загальна карта реагування дає змогу бачити кожному диспетчеру, що відбувається, де, в якому місці і які саме бригади перебувають».

Диспетчер бачить на мапі, відстань між пацієнтом та бригадою швидкої. На дисплеї висвічується номер бригади, маршрут, яким вони добиратимуться, скільки потрібно часу для цього з урахуванням заторів. Щоб направити бригаду до пацієнта, диспетчер натискає кнопку «виклик» і бригада «швидкої» їде до пацієнта. На планшеті бригада бачить інформацію про пацієнта і місце його розташування. Усі дані про виклик і перебування пацієнта після візиту «швидкої» передаються сімейному лікарю хворого.

Єдину систему надання екстреної допомоги на Вінниччині почали створювати в 2013 році в рамках програми «Вчасна допомога». Згодом проект був згорнуто. Роботу продовжили 2016-го. Диспетчерську запрацювала в тестовому режимі. Рік протестували на основі викликів із Вінниці та Вінницького району. В 2017 році Вінницька облрада виділила 9,5 млн гривень на підключення до мережі усієї області. Наразі онлайн-контролем «швидкої» покритий увесь регіон.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати