"У вогні перетоплюється залізо у сталь, у боротьбі перетворюється народ у націю"
Євген Коновалець, український громадсько-політичний діяч

Визначили туристичний логотип Волині. Волиняни незадоволені

17 березня, 2017 - 14:27

Менше місяця  тривав конкурс на кращий туристичний логотип Волині, який проводила обласна держадміністрація.  Переможцем став варіант, запропонований мешканцем Івано-Франківської області, художником-дизайнером, який має отримати премію у розмірі 10  тисяч гривень. Проте відразу після оприлюднення логотипа-переможця почалася його критика. Волиняни не сприймають найперше того, що у логотипі нема «волинського духу» і взагалі графічно він нецікавий. Основний месидж логотипу –  «Волинь унікальна», на думку багатьох, не є оригінальним. Ось що каже про логотип проректор Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки АннаДанильчук, котра ще й виявила помилку в написанні слова «унікальна»  англійською мовою: «Народ, це ж сумно-страшно. По-перше, слово "унікальний"  – не працює в такому контексті, не несе ніякої інформації, чим воно відрізняє Волинь від Франківщини чи Київщини? Унікальний – означає один у своєму роді (от Ватикан, наприклад, чи Австралія), якщо ж вживати його як комплімент, а так думаю автор і задумував, тоді теж не працює, решта областей теж унікальні чимось своїм. Це так само ніяк, як написати – Волинь – красива. Так, красива. І унікальна. Але й Київщина теж. Автор у презентації пише: "Замки та палаци Волині: Луцький Замок, Замок Любарта, Олицький Замок". Як таке може бути, що переможець лого для регіонального туризму не знає-не прочитав-не вивчив, що Луцький Замок і Замок Любарта – це одне і теж, а в Олиці – палац-резиденція? Виявляється, продовжує переможець, на лого навіть є бурштин та його поклади, і сосновий ліс. Чого ж тоді іще помп бурштинокопачів немає? Лого регіону – це ж не мапа, та й чому люди в тих крапочках мають бачити бурштин, а не скажімо, чорницю, якою теж славна Волинь? Ще, виявляється, можна на лого розгледіти орла із печаток польських часів. Але давайте чесно, це ж абсурд. Автор провів рисочку і, на тобі, бачте тут крила))) з таким же успіхом там можна побачити міст Патона чи дитячі плавки. Сумнівним тут є і доречність ідеї польського орла на логотипі області незалежної України.  А як козацька шабля стала унікальною складовою нашої волинської унікальності? Ну, козаки тут бували, і битви Хмельницького, але ми точно не Запоріжжя, то вже їх унікальність. Навіщо області логотип? Щоб запам’ятовуватися і вирізнятися. Для чого нам таке лого? Щоб було? Тоді може краще лишити просто прапор Волині?»

Історик Сергій Кічий каже, що у конкурсній комісії не було жодного історика, то ж не дивно, що хрест на логотипі не волинський, а могильний, таких багато на старих цвинтарях,  на логотипі переважають карпатські й галицькі мотиви, зокрема елементи орнаменту й червоно-чорні кольори характерні саме для галицького типу української вишиванки. Він радить організаторам конкурсу  звернутися на історичний факультет місцевого університету і провести повторний конкурс, аби не робити Волині примітивний імідж. Свого часу газета «День» представляла «Маршрут», присвячений  Волині, і з цього випуску, каже Анна Данильчук, можна було б почерпнути десяток месиджів для доготипу: «Волинь – спокійна сила», «Волинь – королівська  земля» та інші. Волиняни вимагають провести конкурс туристичного логотипу повторно.

Наталія МАЛІМОН, «День», Луцьк
Рубрика: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

Loading...
comments powered by HyperComments