Життя без совісті і честі — все одно що земля, позбавлена сили тяжіння
Наґіб Махфуз, єгипетський письменник, лауреат Нобелівської премії з літератури

Задача для обох півкуль

9 грудня у Києві відбудеться Всеукраїнська олімпіада з ментальної арифметики «Діти майбутнього»
7 грудня, 2017 - 11:57

В олімпіаді візьме участь понад 500 дітей віком від чотирьох до 16 років. Очікується, що учасники встановлять новий рекорд України з усного рахунку, методики розвитку розумових і творчих здібності дітей і дорослих.

Міжнародні дослідження вчених підтвердили, що заняття ментальною арифметикою розвивають одночасно обидві півкулі мозку та зв’язки між ними, завдяки чому в людини будь-якого віку стрімко підвищується швидкість мислення, концентрація уваги, уява та образне мислення. Також різко зростає здатність швидко аналізувати інформацію та приймати рішення. Серед дорослих цей метод добре зарекомендував себе при відновленні після інсульту, інших медичних проблемах, коли страждають когнітивні функції.

Це японська методика розвитку інтелектуальних здібностей дитини за допомогою обчислень на спеціальній рахівниці соробан, або абакус. Йдеться про прямокутну раму з багатьма спицями, на які нанизані кісточки. Діти вчаться працювати з кісточками обома руками, а потім — в уяві (уявляють рахівницю та додають-віднімають в умі). Методика поширена в понад 70 країнах, у різні роки її опанували більше мільйона учнів. У Китаї та Японії ментальна арифметика входить до шкільної програми. В Україні методика розвивається у приватних школах і центрах.

Фахівці стверджують, що сьогодні ментальна арифметика — одна з найпопулярніших методик тренування та гармонійного розвитку головного мозку, а спосіб обчислення з допомогою рахівниці внесено до усної та нематеріальної спадщини ЮНЕСКО.

«Під час навчання ментальній математиці відбувається потужний психічний розвиток. Розвиваються інтелектуальні вміння, які насамперед важливі при навчанні, потім — при професійному становленні, і в подальшому — для успіху в професійній діяльності, — каже Олександр МЕЛЬНИК, доктор педагогічних наук, завідувач кафедри практичної психології Національного педагогічного університету імені Михайла Драгоманова. — Серед важливих навичок, які тренуються — вміння планувати свої дії на кілька кроків наперед, робити висновки, узагальнення, виділяти в потоці інформації головне, виходити на причинно-наслідкові зв’язки. Далеко не всі студенти володіють цими вміннями. У людей, які практикують ментальну арифметику, розвиваються обидві півкулі, тому що дитина працює на рахівниці обома руками — а це дає симетричний розвиток. Тому інсайт, властивий творчим людям, для нетворчих є рідкісним явищем, адже виникає тоді, коли мозок із домінантної роботи в одній півкулі переходить на домінантну роботу в іншій. Через це ментальна арифметика сприяє збільшенню відсоткового прошарку творчих особистостей».

Оксана МИКОЛЮК, «День»
Рубрика: 
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

Loading...
comments powered by HyperComments