Корінь демократії в активності громадян, а запорука - в забезпеченні прав людини.
Зеновій Красівський, поет, письменник, громадський та політичний діяч, політв’язень радянських таборів, член Української Гельсінської групи

Про секрети та помилки побудови бренду

Експерт у сфері бізнес-стратегій Ігор ГУТ: «На жаль, питання про бізнес-концепцію ставить в безвихідь більшість українських підприємців»
11 липня, 2013 - 11:38
ІГОР ГУТ

«Слово «бізнес» походить від busy — бути зайнятим. У бізнесі не досить лише знати, тут перемагає той, хто робить», — заявив провідний український експерт у сфері бізнес-стратегій і стратегічного маркетингу, системний дослідник українського бізнесу Ігор Гут перед виступом у стінах Единбурзької бізнес-школи Східної Європи.

Зала була заповнена: бізнесмени, менеджери і ті, хто певним чином сьогодні пов’язаний чи в майбутньому буде пов’язаний з бізнесом, з цікавістю чекали інформаційного насичення. Чим же так привернула увагу лекція під назвою «Секрети стратегічного маркетингу успішних компаній»? Ігор Гут переконаний, що головним моментом стало слово «секрети», адже кожен хоче дізнатися щось таємне, закрите. «День» вирішив поділитися з читачами таємницями успішного бізнесу, які вдалося дізнатися у провідного в Україні експерта з бізнес-стратегій.

Гут виокремив три основні секрети, якими мають володіти українські компанії, спираючись на досвід провідних світових брендів. «Успішні компанії у своїх продуктах поєднують те, що складно поєднати, — це перший секрет. Він стосується кожної людини: якщо ви робите все те, що робить решта, досягти успіху практично неможливо. Більшість не можуть поєднувати деякі речі: люди обирають або відпочивати, або працювати. Треба навчитися поєднувати, проте слід пам’ятати, що поєднати можна не все».

Важливим є розумний баланс між якістю маркетингових комунікацій і якістю продуктів — це другий секрет. Лектор наголосив, що якісний продукт не дає гарантії успішності бренду. Аби частка продукції на ринку зростала, необхідно поліпшувати якість комунікації. «Усі компанії-лідери знаходять баланс між якістю маркетингових комунікацій і якістю продукції. Бренд важливий, проте він працює, якщо спирається на дві складові: якісний продукт і якісні комунікації. Якщо це складно зрозуміти, пригадайте, як мама вчила вас ходити: зроби крок правою ніжкою, зроби крок лівою ніжкою. Не можна крокувати весь час однією ногою. Якщо інвестувати лише в якість продукту, ви крокуєте однією ногою». Ігор Гут пояснив, що бренд — завжди гарантія якості, але підвищення якості актуальне доти, доки споживачі його помічають, якщо цього не відбувається, підвищення якості — марне витрачання грошей. Слід пам’ятати, що «споживач — не хімічна лабораторія, він не може помічати всіх змін».

«Якщо хочеш бути розумним, постійно здобувай щось нове, якщо хочеш стати мудрим, щодня від чогось відмовляйся», — каже китайська мудрість. На цій концепції ѓрунтується третій секрет, який відкрив слухачам Ігор Гут: фокусування на основному бізнесі. «Від «дерева» ваших проектів та ідей постійно відрізайте кілька гілок, для цього важливо зуміти відповісти на запитання: яка ваша бізнес-концепція? Бізнес-концепція — це ваші основні клієнти, продукти, компетенції та цінності. На жаль, питання про бізнес-концепцію ставить у безвишідь більшість українських підприємців». І, нарешті, головне, в побудові успішної стратегії — розуміння того, що бізнес — це наука не про цифри і не про економіку, це наука про людські стосунки. Найважливіше — секрет людських взаємин.

Тетяна АВДАШКОВА
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

Loading...
comments powered by HyperComments