Задумавши суперечку теперішнього з минулим, ми виявимо, що втратили майбутнє
Уінстон Черчилль, британський політик, прем'єр-міністр Великобританії

Другий локдаун знову обрушив обороти закладів

Гірше за всіх ресторанам і барам
13 січня, 2021 - 17:04

Виручка українських закладів громадського харчування в перші три дні зимового локдауна знизилася в середньому на 25% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

Про це свідчать результати дослідження компанії з автоматизації кафе і ресторанів Poster, опубліковані в Telegram-каналі компанії «Реве та стогне ресторатор».

Найбільший спад виручки спостерігається у ресторанів — 58% і барів — 51% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Кафе і кальянні втратили 40% і 39% виручки відповідно. Пекарні — 37%, піцерії — 23%, фастфуд — 14%, кондитерські — 16%, а кав’ярні — 12% від торішніх продажів.

Заклади, які і в минулому році орієнтувалися тільки на доставку, в зимовий локдаун виросли на 5%. А бізнес суші-барів і зовсім показав зростання на 25%.

«Якщо згадати «весняний» локдаун, тоді оберти знизилися відразу ж у всіх без винятку типів бізнесу, включаючи доставку. Не розуміння термінів карантину, відсутність налагоджених процесів доставки, інформаційна паніка в той період обрушили виручку закладів громадського харчування до 26% від лютневої і привели до тимчасового закриття більше 60% рестораторів.

«Єдине, що краще зараз — немає паніки і масових закриттів. Близько 30% закладів з нашої вибірки зуміли показати зростання в порівнянні з минулим роком. В основному, це ті заклади, які змогли налагодити процеси власної доставки. Але, в цілому, цифри лише доводять, що доставка і робота на винос не дозволяють більшості рестораторів заробляти і «зимовий» локдаун ще більше погіршує ситуацію в галузі», — коментує співзасновник і CEO компанії з автоматизації закладів Poster Родіон Єрошек.

Автори дослідження пояснюють, що аналізували неперсоналізовані даних про продажі близько 2000 закладів громадського харчування України в період  з 8—10 січня 2021 року і 10—12 січня 2020 року. У розрахунках використали медіанний показник виручки. Медіана — це таке число, що половина з елементів вибірки більше нього, а інша половина менше.

Підготувала Алла ДУБРОВИК-РОХОВА, «День»
Газета: 
Рубрика: