Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Електричка «на виріст»

22 лютого, 10:55

Сполучити головні повітряні ворота з головним залізничним полотном країни зручним громадським транспортом — питання, яке гостро постало ще в 2011 році. Тоді Україна готувалсь до чемпіонату Європи з футболу. Налагодити швидкісну і зручну «доставку» пасажирів аеропорту до залізничного вокзалу стало пріоритетним завданням для уряду, яке вилилось у національний проект «Повітряний експрес».

У 2013 році Україна готувалась взяти кредит у Імпортно-Експортного банку Китаю на його будівництво. Але на тому все й «заглохло».

Днями у Кабміні вирішили реанімувати «Повітряний експрес». Але вже без китайський грошей і в десять разів дешевше.

Минулої п’ятниці уряд доручив «Укрзалізниці» зайнятися підготовкою відповідного проекту.

Планується, що маршрут прокладуть від вокзалу станції Київ-Пасажирський через станції Видубичі і Дарниця до термінала D аеропорту «Бориспіль». Як повідомляють в УЗ, для реалізації проекту необхідно буде добудувати до існуючої залізничної інфраструктури шляхопровід над трасою, 4 км залізничного полотна (від станції Георгія Кирпи) і платформу біля термінала.

В МІУ, щоправда, кажуть про будівництво 8 км шляху (разом з естакадою). «Залізничні колії будуватимуть в аеропорт від села Щасливе», — уточнює Віктор ДОВГАНЬ, заступник міністра інфраструктури. За його словами, гілка буде двохсистемною і двоколійною.

Експрес двічі зупинятиметься на шляху до Борисполя (на станції Видубичі й Дарниця). Час у дорозі займе 35 хвилин, попередня вартість квитка — 80—120 грн. Возити пасажирів будуть 11 поїздів PESA 620М на 91 місце та два поїзди PESA 630М на 192 місця.

За оцінками прем’єр-міністра Володимира Гройсмана, реалізація проекту обійдеться приблизно у 800 млн грн ($29 млн), з яких 450 млн грн ($16,2 млн) піде на будівництво шляхопроводу, 100 млн грн ($3,6 млн) — на будівництво залізничної інфраструктури, 170 млн грн ($6,2 млн) — на оновлення рейкових автобусів і будівництво боксу для їхнього обслуговування. Будуватиме «Укрзалізниця» своїм коштом. Приступити до робіт планують вже у червні, а запустити експрес в МА «Бориспіль» розраховують вже у грудні цього року.

Окупити проект планується за 10,5 року.

Натомість експерти у доцільності проекту сумніваються.

«Залізничне сполучення з Борисполем не потрібно, на автомагістралі, що веде до аеропорту, не буває пробок», — вважає транспортний експерт Олександр КАВА.

Є й інша проблема, яку не враховують розробники, — великій частині жителів Києва незручно добиратися до станцій, де зупинятиметься «Повітряний експрес», — наприклад, ті ж жителі Троєщини все одно залежатимуть від трафіку на дорогах. Тому об’єктивної переваги за часом поїздки в аеропорт поїзд не надаватиме. А якщо в аеропорт їде сім’я з трьох осіб, то й цінові переваги не на користь залізниці — вигідніше і зручніше таксі.

У МІУ кажуть, що цей проект — «на виріст», мовляв, аеропорт нарощує обсяги пасажиропотоку. Так, у МА «Бориспіль» розраховують, що до 2025 року частка трансферних пасажирів у структурі пасажиропотоку аеропорту досягне 40% (10 млн), а це означає, що рейсами point to point скористаються близько 15 млн пасажирів.

«Зараз цей проект більше потрібен для підтвердження статусу аеропорту. Ті Sky Bus, які возять пасажирів до Борисполя, прекрасно справляються з існуючими обсягами», — погоджується директор компанії «А+С Україна» Дмитро БЕСПАЛОВ.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати