Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Китайці допоможуть добудувати український потяг

У конкурсі на постачання вагонів для «Повітряного експреса» найбільше шансів на перемогу має вітчизняний виробник
31 липня, 11:01

Учора на залізничній лінії «Полтава — Харків» презентували потяг українського виробництва ЕКр1, який може стати базовим для національного проекту «Повітряний експрес». Цей «експрес» має об’єднати столичний вокзал «Київ-Пасажирський» із аеропортом Бориспіль.

Нагадаємо, що кредит на реалізацію даного нацпроекту в розмірі 374 мільйони доларів надав Китайський експортно-імпортний банк. Термін його повернення — орієнтовно 18—20 років. Будівництво «Повітряного експресу» намічене після вересня, коли узгодять всі договори та підряди. Загалом же проект планується здійснити до 2015 року, але строки розраховують скоротити, щоб вкластися до кінця 2014 року. Більш детальніше про проект дивись графіці до матеріалу.

Всього у рамках нацпроекту держава планує закупити п’ять електропотягів по п’ять вагонів кожен. За словами голови Державного агентства з інвестицій та управління національними проектами України Владислава Каськів, конкурс з відбору потягів заплановано провести до кінця вересня. «Електропотяг має відповідати сучасним стандартам, мати українські сертифікати та бути енергозаощаджуючим. На разі ми розглядаємо п’ять-шість виробників. Серед них польська Pesa, чеська Skoda, південно корейський Hyudai, український ЕКр1, а також є російські виробники (характеристики деяких з них подано на графіці до матеріалу. — Авт.). Але для нас приорітетом є вітчизняний виробник. Тим паче, що з китайською стороною є домовленість про те що більше 50% продукції, яка поставлятиметься для створення проекту «Повітряний експрес» має бути українського виробництва», — деталізував Каськів. Рішення про фінальну закупку Держнацагенство прийматиме спільно з Мінінфраструктури та китайською стороною.

Остання, до речі, вже встигла оцінити українського конкурсанта. «Нам дуже сподобався, але все одно треба багато доопрацьовувати. Ми схиляємося до того, щоб потяг був українського виробництва. Ми маємо намір співпрацювати з виробником у процесі доведення потяга до усіх стандартів, якщо він виграє конкурс», — пояснив заступник начальника департаменту Китайської національної корпорації машинної індустрії і генеральних підрядів Се Юн.

В свою чергу голова правління ПАТ «Крюківського вагонобудівного заводу» (КВБЗ, який збудував цей потяг) Євген Хворост озвучили умови співпраці з китайцями. За його словами, поїзд на 70% складається з української збірки. І спеціально для цього нацпроекту особливо перекроювати потяг ніхто не буде. Хворост відзначає, що співпраця з китайцями можлива «лише щодо дизайну та виробництва інтер’єру та внутрішнього оснащення потяга». Він розповів, що потяг буде створений на основі моделі швидкісного двосистемного електропоїзду ЕКр1. «Ціну нового потягу поки що назвати не можу, бо ще йде процес доопрацювання. Але вона буде не вища за світові аналоги», — додав Хворост. В той же час, спеціалісти заводу, присутні на презентації, на умовах анонімності повідомили «Дню», що вартість потяга буде близько 100 мільйонів гривень.

За словами Хвороста, енергоспоживання електропоїзда становить близько 2 МВт, що запобігає надлишковим витратам нацпроекту та є значно економічнішим за аналоги, які використовуються в Україні.

Для того, аби здешевити конструкцію крюківські конструктори планують також залишити у п’ятивагонному потязі з двома головними вагонами тільки один двигун. «Поїзд працюватиме за принципом «тягни-штовхай», — пояснив технічний директор КВБЗ Сергій Лутонін.

Такий принцип роботи допоможе зекономити і на будівництві лінії. «Спочатку ми планували, що відрізок від аеровокзалу і до з’єднання з діючою залізничною магістраллю довжиною у 4,9 км буде двоколійним. Але така конструкція поїзда дозволить нам зробити його одноколійним», — підкреслив директор національного проекту «Повітряний експрес» Андрій Галущак. На користь українського потягу, за його словами, свідчить і те, що він уже отримав усі сертифікати і може пересуватися українськими залізницями, в той час як іноземним компанія доведеться проходити додаткові процедури. «Це може зайняти до двох років. І нас це абсолютно не влаштовує. Бо ми маємо намір закінчити цей проект чим найшвидше», — підкреслив він.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати