Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Кредит — у справу

За його умовами підприємець зобов’язаний знати, куди вкласти та як повернути гроші
19 лютого, 00:00

Якщо припустити, що Чернігову судилося прославитися своїми міськими дорогами, то жителі цього обласного центру мають знати не тільки імена тих, хто вкладав асфальт. Чотири роки тому група чернігівських підприємців — аж ніяк не новаків у бізнесі, бо в кожного до того часу був досвід створення свого малого підприємства, — вирішила спрямувати «колективний розум» на реалізацію інноваційних проектів. Справа ця, з одного боку, благородна та перспективна, а з другого, неймовірно клопітна, бо відразу постає важковирішуване питання: де взяти необхідні грошові кошти, куди їх вкласти і як, кажучи нинішньою бізнес-мовою, «відбити». Тим більше, що потрібно було позичити понад мільйон гривень!

Співзасновники створеного знову підприємства «Дія-плюс» поставили перед собою амбіційне завдання — покласти край поганому стану доріг у своєму місті. А без новітньої техніки тут не обійтися. Пригадали, що в столиці бачили новинку — фрезу для пошкоджених асфальтових покриттів виробництва Німеччини.

Наприкінці 2001 року «Дія-плюс» розпочала пошук кредиторів. Півроку тривали переговори з німецькою компанією «Віртген-сервіс». Нарешті умови купівлі машини було узгоджено, а інвестиційний договір підписано. Але власних грошей для придбання не вистачало. Почалися переговори з комерційним банком. Кредит дозволив виконати зобов’язання перед німецькою стороною й отримати такий вельми потрібний агрегат. Ще місяць витратили на навчання обслуговуючого персоналу і налагодження машини. Але головне питання все-таки залишалося відкритим: де взяти 600 тис. грн., необхідних для остаточного розрахунку?

Вихід знайшли восени 2003 року. Підприємство перемогло в конкурсі на отримання кредиту Українського фонду підтримки підприємництва, що відбувався в рамках Національної програми підтримки підприємництва. Як розповів «Дню» директор «Дія- плюс» Сергій Провозін, умови конкурсу, які складалися з 27 пунктів, були дуже складними. «Але ми виконали всі вимоги. Причому в нас, як сказали в Фонді, виявився один із кращих бізнес-планів», — згадує С. Провозін. Отриманий від Фонду кредит дозволив підприємству цілком розрахуватися з німецькою фірмою за фрезу. А вона вивела з виробничого обігу відбійний молоток і поклала край ручній праці, підвищила продуктивність праці у 3—4 рази та прискорила проведення ремонтних робіт на дорогах. Знизилася і собівартість робіт. Якщо раніше при знятті асфальтового покриття відходи йшли «у відвал» та забруднювали навколишнє середовище, то тепер стала можливою безвідходна технологія: асфальтову «кришку» повторно використовують для покриття дороги. Істотно покращилася також якість робіт: нове покриття добре зчіплюється зі старим.

Керівник «Дія-плюс» вважає умови кредитування Фондом малого бізнесу найвигіднішими. Кредит видають на три роки за ставки 7% річних (комерційні банки надають кредити під 20—22%). Зі слів С. Провозіна, за цей термін підприємство може не тільки заробити гроші й розплатитися за відсотки з кредиту, а й по-справжньому «розпрямити плечі». Можна сказати, що отриманий кредит дозволив підприємцям Чернігова знайти друге дихання: частку прибутку, що виникає в дорожньому господарстві, вони в майбутньому мають намір інвестувати в туристичний бізнес (сьогодні це перспективна справа, вважає директор «Дія-плюс»). Жорсткі на перший погляд умови тендера тепер, на його думку, виглядають абсолютно виправданими: в бізнес-плані чітко розписано, скільки робочих місць буде створено та скільки податків виплатять до скарбниці. Протягом трьох років підприємство погасить кредит, а сума виплачених податків унаслідок активної виробничої діяльності в 5—6 разів перевищить банківські відсотки. Отже, підсумовує С. Провозін, державі має бути вигідно підтримувати малий і середній бізнес. Він вважає, що Фонду підтримки підприємництва слід розвиватися і мати у своєму розпорядженні не 50 мільйонів, а 150—200 мільйонів гривень кредитних коштів.

У 2004 році «Дія-плюс» планує виконати не менш ніж на мільйон гривень дорожніх робіт. Підприємці розраховують, що міська влада підтримає цей інноваційний проект і забезпечить фронт робіт. Чи варто було купувати таку дорогу машину, щоб шукати, як минулого року, роботу для неї в інших областях?

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати