Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

«Нас не лякає доля Wizz Air»

Директор представництва турецького лоукосту розповів «Дню», чим їх привабив український авіаринок
17 квітня, 14:03
ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

Українська «донька» турецької компанії Atlasjet буде здійснювати міжнародні та внутрішні рейси в Україну. Про це повідомили у Львівській обласній державній адміністрації. Базовим для авіакомпанії стане аеропорт Львова. У планах — регулярні та чартерні рейси (до популярних курортів Туреччини, Чорногорії та Єгипту). Керівництво компанії вже підтвердило своє бажання та можливість здійснювати регулярні рейси приблизно за 30 напрямами, серед яких — країни Європи, СНД та Закавказзя, в тому числі й у затребувані українцями Італію, Іспанію, Грузію тощо. Крім міжнародних, перевізник виконуватиме і внутрішні рейси — між Львовом, Києвом, Одесою і Харковом. Atlasjet Україна розпочне польоти на чотирьох літаках Аеробус А320, поступово збільшуючи флот до 15 нових лайнерів. Сьогодні компанія надасть у Державіаслужбу необхідні документи для отримання дозволів на чартерні рейси зі Львова, Києва та Одеси. Державіаслужба обіцяє опрацювати їх максимально оперативно. Перевізник також визначився з пріоритетними напрямками і подасть у ДАС заявки на першочергові регулярні маршрути.

КОМЕНТАРІ

Сергій ПIДГОРОДЕЦЬКИЙ, генеральний директор Atlasjet Україна:

— Плануємо здійснювати міжнародні та внутрішні, в тому числі й чартерні перевезення. Наразі очікуємо рішення Мінінфраструктури та Державіаслужби про надання механізму з видачі прав на повітряні лінії. Щойно це зроблять, негайно приступимо до польотів: сподіваємося, отримаємо до кінця квітня, а у травні зможемо розпочати польоти.

Нас не лякає повторення долі Wizz Air. Маємо надію, що коли з’являться прозорі процедури і правила надання прав на польоти, Wizz Air повернеться. Ми будемо раді комерційній конкуренції... Це піде на користь як перевізникам, так і громадянам, які хочуть отримувати якісну послугу.

Несформовані правила гри не дозволяють авіакомпаніям провести  перерозподіл своїх можливостей, переформатувати свою діяльність. За їх відсутності, навіть у безкризовій економіці, всі намагання і наміри зводяться на нуль. А коли є правила, тоді девальвація не страшна, бо в такому разі можна ефективно організувати роботу. Коли ж є девальвація й падіння економіки, то  в першу чергу треба регулювати апетити із заробітку. Можна заробляти надприбутки,  а можна ними ділитися з іншими  і лишатися на певній межі, щоб пережити цей період. Сьогодні авіагалузь України надприбуткова, в той час як за кордоном її  рентабельність  3 -5%. Кількість внутрішніх перевезень буде  вираховуватися з того розрахунку, що п’ять — шість крісел на міжнародному рейсі мають компенсувати одне місце на внутрішньому. Наразі ми чекаємо  відповіді на наш запит  від держорганів щодо кількості  рейсів. Але попередньо можу сказати, що серед  внутрішніх значиться напрямок «Київ — Львів», «Одеса — Київ — Харків» та близько 25 рейсів міжнародних. Це наші перспективи на найближчі один — два роки. 

Віктор БОНДАР, колишній міністр транспорту та інфраструктури України:

—  У виході турецької авіакомпанії немає ніяких «скелетів у шафі». Wizz Air вийшов, бо в них не було економіки польотів. Ніякої політики. Всі потрібні напрямки у них були. Atlasjet Україна скаржилася, що були проблеми з отриманням напрямків: їм пропонували починати з внутрішніх перевезень, брати базовий аеропорт і розвивати нові напрямки, а не підміняти діючі авіакомпанії, зокрема МАУ, на вже напрацьованих рейсах. Я так розумію, що Державіаслужба домовилася з Atlasjet Україна про те, що компанія розкручуватиме аеропорт Львова і паралельно  освоюватиме поступово внутрішні перевезення.... Раніше я говорив, що потрібно обережно підходити до перерозподілу польотів, щоб не підірвати  економіку діючого нацавіаперевізника, бо  в такому разі може  трапитися так, що МАУ знищать і його рейси передадуть Atlasjet, який все одно не заробить достатньо, і врешті-решт виграють дві компанії —  російський «Аерофлот», який забиратиме транзитних пасажирів, та «Турецькі авіалінії». Наразі цей ризик мінімізується, бо Державіаслужба розвела Atlasjet Україна, віддавши їй для роботи аеропорт Львова, та МАУ «Бориспіль». І зараз завдання Державіаслужби — посилено слідкувати за конкуренцією, аби, з одного боку, не загубити нацвиробника, а  з іншого — дати Atlasjet можливість стати  на ноги. Хоча, на мій погляд,  прихід ще одного лоукоста не вирішить проблеми цін на квитки. Насправді майбутнє аеропортів не в лоукостах, а у приході великих транснаціональних авіакомпаній. Але вони працюватимуть в Україні тільки після підписання угоди про  «Відкрите небо».

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати