Кожен народ пізнається за його богами та символами.
Лев Силенко, український мислитель, філософ, історик, письменник, номінант на Нобелівську премію

Підземні презенти

Київський метрополітен розширюється і вдосконалюється
24 січня, 2008 - 00:00
ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

Столичне метро розбудовуватимуть швидше. Для цього Київська міська державна адміністрація за 8,8 мільйона євро придбала спеціальний тунелепрохідний комплекс. Цей витвір німецької інженерної думки масою понад 600 тонн і довжиною 97 метрів почне прокладати тунель від станції «Деміївська» у напрямку Куренівсько-Червоноармійської лінії.

І ось урочистий запуск. Минає кілька хвилин, але активної дії не видно. Здивовані журналісти тільки кліпають очима та скоса позирають на чиновників... Але дивуватися нічому — нам пояснюють, що машина працює зі швидкість чотири сантиметри за хвилину. На перший погляд, з такими темпами далеко не заїдеш. Але нескладний підрахунок показує, що за безперервної роботи прохідницький щит може здолати за добу 20 метрів. За місяць набіжить 180, а інколи й до 300 метрів. Все залежить від ґрунту та його властивостей, пояснює німецький фахівець, що налагоджує прохідницький комплекс. Він також пояснює, що головна відмінність нової установки від старих зразків у тому, що вона здійснює повний будівельний цикл: не тільки риє тунель, а й укріплює його стіни. Запитання лише в тому, як довго працюватиме цей комплекс після від’їзду німецьких налагоджувальників (Чи не повториться історія з його попередником, яку ще пам’ятають кияни?)

Нове метробудівське устаткування ще не встигло як слід виявити себе в столиці, а ним вже цікавляться представники інших міст, де розвивається такий перспективний вид транспорту, як метрополітен. Як повідомило «Дню» компетентне джерело у німецькій компанії «Херренкнехт», яка виготовила цей будівельний щит, наприкінці січня відбудеться зустріч президента компанії з дніпропетровськими високопосадовцями з цього приводу.

Свою обнову представники «Київметробуду» називають останнім писком тунелебудівних технологій та обіцяють, що завдяки їй розбудова столичного метрополітену відбуватиметься за графіком. Як повідомив днем раніше директор підприємства Петро Мірошников, у 2008 році кияни отримають чотири нові станції. «Деміївська», «Голосіївська» та «Васильківська» — з’являться на Куренівско-Червоноармійській лінії, ще одна — «Червоний Хутір» — на Сирецько-Печерській. Мірошников готує ще один презент для киян. За його словами, до кінця березня 80% всіх турнікетів у метрополітені обладнають новою системою оплати з допомогою так званих безконтактних карток. «Технічно система дозволятиме людині купувати кількість поїздок, час знаходження в метро і враховувати відстань проїзду»,— говорить він. Картковий проект коштуватиме сорок мільйонів гривень. Чи не підніметься при цьому вартість проїзду поки невідомо.

Наталія БІЛОУСОВА, «День»
Газета: 

Додати коментар

Фото Капча
Введіть символи з картинки

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ