Ми мусимо навчитися чути себе українцями – не галицькими, не буковинськими українцями, а українцями без офіційних кордонів
Іван Франко, український письменник, поет, перекладач, науковець, громадський і політичний діяч

Що таке MNP?

Із 20 грудня українці не зможуть точно визначити, який оператор обслуговує абонента, якому вони телефонують
30 серпня, 2013 - 11:33
ФОТО МИКОЛИ ТИМЧЕНКА / «День»

20 грудня в Україні починає діяти послуга зміни мобільного оператора без зміни номера (MNP). Що це означає? Усе просто: якщо тарифи або рівень обслуговування поточного оператора вас чомусь не влаштовують, можна піти до іншого. Схема переходу також не передбачає складнощів. Необхідно просто залишити заявку на сайті оператора, або відправити СМС. І ваш номер протягом 24 годин змінить прописку. Причому, збережеться не тільки сам номер, але й тризначний код.

За словами Вікторії Рубан, начальника відділу зв’язків із громадськістю «МТС-Україна», послуга збереження номера забезпечить абонентові максимальну свободу у виборі оператора. І навіть якщо користуватимуться нею лише поодинокі абоненти, це великий крок вперед. Але, щоб не дискредитувати ідею ще на старті, необхідно забезпечити коректну та ефективну взаємодію між усіма операторами. А також адміністратором бази даних переходів, ретельно відпрацювавши механізм послуги: «Якщо в абонентів, які захочуть зберегти номер, виникатимуть складнощі, незручності, обмеження в роботі, втрачатиметься сенс такого переходу».

ХТО Є ХТО?

Змінити оператора, перейшовши на вигідніший тариф. Зручно? Так. Але і тут є перестороги. Нагадаємо: сенс нової послуги — в тому, що номер телефону зберігається повністю. Тобто разом із тризначним кодом. Як наслідок — з 20 грудня неможливо буде точно визначити, який саме оператор обслуговує того або іншого абонента. А отже, важко передбачити вартість розмови з ним.

Не секрет, що розмови в межах однієї мережі значно дешевші. Нерідко навіть безплатні. А тому українські користувачі мобільної мережі переважно мають мінімум по два телефони з картками різних операторів. Кілька «нульових» тарифів у кишені здешевлюють вартість зв’язку до мінімуму. Але після введення послуги MNP у багатьох абонентів можуть виникнути незаплановані витрати.

Андрій Осадчук, директор з регуляторно-правовового забезпечення бізнесу «Київстар», пояснює, що цим питанням має опікуватися сам оператор. Однак, як саме, достеменно не відомо: «Складно сказати, як саме оператор повинен інформувати абонентів — голосовим повідомленням, SMS або якось інакше. У будь-якому випадку код мережі вже не буде ознакою приналежності до того чи іншого оператора. І це створює певні складнощі у визначенні вартості дзвінків для клієнтів, які дзвонять за нульовими або дешевими тарифами».

Отже, наразі зрозуміло тільки те, що розв’язати проблему інформування абонентів можливо виключно спільними зусиллями всіх операторів мобільного зв’язку.

ОБЕРЕЖНО — ШАХРАЇ!

Оператори вже сьогодні закликають абонентів бути гранично обережними. Оскільки більшість користувачів мобільної мережі в Україні — це так звані «передплачені абоненти». Тобто ті, хто не має офіційної угоди про надання послуг. Купив абонент картку на будь-якій розкладці, активував і користується, згідно з запропонованим тарифом. Але в такій ситуації операторові буде непросто визначити, хто саме відправив заявку на трансфер.

Андрій Осадчук попереджає, що спрощена система переходу може спровокувати серйозні проблеми для споживачів послуги: «Це може викликати хвилю специфічних шахрайств із sim-картами та sms-повідомленнями. Може призвести до втрати номерів телефонів, а також — до складнощів та зайвих витрат. Ані оператор-донор, ані оператор-реципієнт не матимуть механізмів, щоб точно встановити власника номеру».

Оксана Рудюк, керівник PR департаменту «life:)» радить приділяти мобільним телефонам увагу не меншу, аніж особистим документам. Мінімізація випадків шахрайства залежатиме від уважності та відповідальності абонентів. Адже ніхто не застрахований від того, що із кинутого без нагляду телефону не зателефонує стороння людина: «Переходу абонента передує процедура обміну інформаційними повідомленнями між всіма учасниками процесу перенесення номера. При цьому оператор-одержувач взаємодіє із оператором-донором для з’ясування можливості перенесення номера. На завершальному етапі переходу в нову мережу абонентові необхідно буде відвідати центр обслуговування нового оператора, щоб отримати sim-картку з перенесеним номером. Під час цього візиту оператор і зможе перевірити, хто саме замовив перехід. В такому випадку ризик шахрайства зводиться до рівня ризику неправомірних маніпуляцій із вкраденим телефоном».

ЯК ВИБИВАТИМУТЬ БОРГИ

Вже зараз користувачі відзначають ще один ризик, пов’язаний із простотою надання послуги. А саме: що відбудеться із грішми, які залишилися на рахунку абонента? Якщо ви нещодавно поповнили рахунок на «кругленьку» суму, чи не буде її втрачено при переході? Також, цілком можливо, у деяких абонентів може виникнути спокуса «втекти», не розплатившись за рахунками.

Оксана Рудюк вважає ці побоювання перебільшеними: «Будь-які грошові залишки абонент зможе повернути, оформивши письмову заяву в центрі обслуговування оператора-донора. Повернення коштів у подібних випадках передбачене законодавством України. А щодо заборгованості абонентів — тут ризики не вищі, аніж при стандартних умовах обслуговування. Адже і зараз клієнт може припинити користуватися послугами оператора нагромадивши борг. Заборгованості за надані послуги оператором-донором за контрактом погашатимуться в тому ж порядку, що й при розірванні угоди про надання телекомунікаційних послуг».

ХТО СКОРИСТАЄТЬСЯ ПОСЛУГОЮ

Навряд чи варто чекати масової міграції абонентів. Найімовірніше це призведе до посилення конкуренції та «вирівнювання» тарифів. Адже збільшиться зацікавленість операторів, як у збереженні абонентської бази, так і в заохоченні чужих клієнтів.

Вікторія Рубан пояснює, що в країнах Євросоюзу послугою користується не надто багато абонентів: «Наприклад, у Великобританії за 8 років перейшло 8% абонентів — по 1% на рік. У Німеччині за 4 роки — усього 1%. Виходячи із європейського досвіду та сьогоднішніх реалій українського ринку кількість абонентів, які скористаються послугою, навряд чи перевищить 3—5%».

Додатковим стримуючим фактором стане оточення кожного абонента. Конкуруючий оператор може запропонувати максимально вигідні умови. Але якщо ваші друзі та родичі не підтримали ініціативу, малоймовірно що такий перехід стане вигідним.

Владислав ВАСИЛЬ
Рубрика: 
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

Loading...
comments powered by HyperComments