Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Скільки коштує адреналін?

У столиці побудують перший в Україні центр автомобільного спорту
11 серпня, 00:00

Цей проект нібито в новинку для інвестора, що проїв зуби на торгово-розважальних комплексах і логістичних центрах. Але все ж 80 інвесторів уже висловили свою зацікавленість і готовність відкрити гаманці. Правда, більшість з них сьогодні становлять ті, хто хоче інвестувати не весь спортивний комплекс, а якусь одну його частину, наприклад ресторан.

Почесний президент ТОВ «Стрітрейсинг» Олександр Пабат, що є ініціатором розробки концепції центру, підкреслює: «Такий пул, я вважаю, неможливим, тому що тоді не буде цілісності в реалізації». Зараз потенційні інвестори ознайомлюються з концепцією спортивного автоцентру. «Ті, хто не потягне проект, відсіваються самі», — говорить Пабат і наголошує, що «ніякої політики в цьому випадку немає, це суто економічний проект, який має бути реалізований за допомогою інвесторів».

Центр автоспорту буде розташовано в межах Києва. Це принципово, зазначає Пабат, «завдання було таке: щоб це обов’язково була територія Києва і щоб це була околиця». Обрали Троєщину, що традиційно вважається спальним районом. Земельна ділянка розташована на території промзони. Пабат зазначає, що спочатку земля не була в експлуатації громади, у неї вже був користувач — це сільськогосподарське товариство «Нова Україна». Саме з ним і велися переговори щодо землі. Після цього 3,5 року пішло на її відведення. І на сьогодні є договір оренди на 5 років.

Спочатку «Стрітрейсинг» розраховував на 60 га, — «на них можна було б зробити повне кільце і до нього вже підігнати якусь інфраструктуру», — але, отримавши трохи більше 30 га, оперативно поміняв концепцію. Центр планують зробити дворівневим, що значно збільшить його площу.

Інвестору проект обійдеться не менш ніж у сто мільйонів доларів. За прогнозами Пабата, окупиться Центр автоспорту протягом семи років. Проект включає кілька гоночних трас, центр екстремального водіння автомобіля, підземний паркінг, зону ремонту і технічного обслуговування, ділянку для вантажної техніки, місце для демонстрації автомобілів, ділянки для автошкiл, автоклубів і байкер- клубів, постійно діючий політехнічний музей і багато іншого, що розраховане не тільки на автолюбителів, але і на їхнi родини, включаючи маленьких дітей. Якщо нічого не зашкодить, центр відкриє двері для автолюбителів ще до 2012 року.

«Я хочу, щоб у нас в країні дійсно з’явилося щось, чим можна було пишатися і що можна було б демонструвати іншим людям», — коментує Пабат свій проект.

До кінця року планується завершити уточнену концепцію, оформити проект і зробити макет. За опрацювання концепції взялася міжнародна компанія «Проспект Девелопмент», яка вже має досвід роботи з такими проектами. «Альтацентр», що нині красується на Петрівці, яка також колись вважалася винятково промзоною, є роботою цієї компанії. Головний архітектор — німкеня Тетяна Вінклер.

«Чому ми взяли іноземну компанію? В Україні раніше таких проектів не реалізовували і фахівців у цій сфері відповідно немає», — пояснює Пабат. І тут же додає, що безпосередньо в будівництві будуть задіяні як іноземні, так і вітчизняні компанії.

Зі спорткомплексом «Чайка», який спочатку створювався для авіаспорту, майбутній автоцентр змагатися не має наміру. Як підкреслює глава «Стрітрейсингу», там — траси для професіоналів, а Центр автоспорту на Троєщині призначається для аматорів.

І дійсно, директор спорткомплексу «Чайка» Леонід Протасов в розмові з «Днем» зазначив, що Київ уже готовий до появи такого центру. «Такі центри мають бути в Україні, і в першу чергу в столиці», — упевнений Протасов. Він упевнений, що центр швидко себе окупить, оскільки нічого подібного у нас ще не створено. «Може, це і не буде професійний центр, може, він і буде для аматорів, але він потрібен, — говорить Протасов і перелічує плюси від цієї спортивної новобудови: по-перше, це виховання молодого покоління, адже там будуть і картинг, і скутери, і різні дитячі майданчики, по- друге, всі охочі зможуть там починати свій шлях в автомобільний спорт, на такому об’єкті можна буде отримати перші навички».

Із цим згодний і Пабат. На його думку, проект цей має безліч соціальних переваг і буде корисний не тільки автолюбителям. Він, за словами Пабата, буде корисним для всього району, змінить його статус і ставлення до нього як місцевих мешканців, так і потенційних інвесторів: «Це (споруда центру) стимулюватиме розвиток транспортної системи в районі. Більш того, при реалізації проекту вся Троєщина може перетворитися на більш привабливий для бізнесу район». Крім того, при спорудженні центру інфраструктуру навколо нього також буде поліпшено.

А Протасов додатково зазначає, що центр автоспорту сприятиме вихованню автомобілістів, підвищенню їх водійської культури. «Для Києва це дуже важливо і перспективно», — підбиває підсумок директор «Чайки».

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати