Я — грузин, але, якщо потрібно, я віддам життя за Україну.
Георгій Гонгадзе, український журналіст

Чи вміємо пам’ятати?

Вихідними у Львові відбулося одразу три прем’єри
28 квітня, 2015 - 12:47
УПЕРШЕ НА УКРАЇНСЬКІЙ СЦЕНІ РЕЖИСЕР АЛЛА БАБЕНКО У ВИСТАВІ «ЗНАК У ВІКНІ» ЗВЕРНУЛАСЯ ДО СПАДЩИНИ АМЕРИКАНСЬКОГО ДРАМАТУРГА Л. ХЕНСБЕРРІ / ФОТО ТАРАСА ВАЛЬКА

Театр ім. М. Заньковецької 25 і 26 квітня познайомив публіку з драматургією популярної в США, але маловідомої в Україні авторки Лоррейн Хенсберрі. Громадська та політична боротьба за справедливість була лейтмотивом її життя та творчості. 1964 року, у період розквіту в Європі театру абсурду, Хенсберрі  написала п’єсу про час сумбуру та хаосу ідеалів, що бачила довкола себе, про місце особистості у сучасному їй суспільстві. Режисер Алла Бабенко вважає, що ситуація в Україні сьогодні робить звернення до цього матеріалу потрібним і актуальним, тому протистояння людини тисячам безликих і безіменних примар виносить у виставі «Знак у вікні» за дужки часу.

...Поразки є частиною нашого життя. Але чи здатні ми підвестися і йти далі, зберігаючи своє бачення світу й людини у ньому? Більшість примикають до натовпу. Але ця вистава не про таких. У постановці задіяні актори: Юрій Чеков, Наталія Лань, Альбіна Сотникова, Роман Мартин, Анна Матвійченко та Максим Максименко.

Епіграфом прем’єри (25 і 26 квітня) у Першому академічному українському театрі для дітей та юнацтва «Зерносховище» (спільний проект театру та Мистецької майстерні «Драбина») має стати запитання «Чи вміємо пам’ятати?». Дія розгортається на тлі найбільшої трагедії української історії XX століття, коли звичайні життєві речі, як-от заздрість і релігійність, кохання і зрада, прагнення щастя, набувають іншого морального виміру, а іронія долі не оминає нікого.

Автор п’єси — Наталія Ворожбит, режисер — Андрій Приходько, художник — Богдан Поліщук, спів — Наталка Рибка-Пархоменко,  хореограф — Нінель Збєря. У виставі використано пісні з репертуару гуртів «Божичі» та «Курбаси». Вистава «Зерносховище» — це один із способів пам’ятати, розуміти та переосмислювати нашу історію. П’єса ставить дуже актуальні питання: що ми про себе пам’ятаємо, чи вміємо пам’ятати і хто нас має цьому навчити, коли майже всі «наші» залишилися в далекому 1933-му.

Спільною роботою Львівської опери та Оперної студії Львівської музичної академії ім. Лисенка є прем’єра опери Вольфганга Амадея Моцарта «Дон Жуан»  — 26 і 27 квітня (режисер — Василь Вовкун, диригент — Юрій Бервецький, художник — Тадей Риндзак, автор костюмів — Оксана Зінченко). Поставити оперу Моцарта запропонували студенти, бо вважають, що той, хто навчиться співати музику цього класика, у подальшому вмітиме співати все! Також неабияку роль у виборі «Дон Жуана»  відіграло те, що у Львові жив син Вольфганга Амадея — Франц Ксавер. Крім того, сподіваються постановники, молодіжний склад виконавців «Дон Жуана» приверне до оперного мистецтва молодь.

Тетяна КОЗИРЄВА, Львів
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

Loading...
comments powered by HyperComments