Не можуть вести когось за собою ті, що не мають ніяких внутрішніх даних на те, щоб самих себе повести.
В’ячеслав Липинський, український політичний діяч, історик, історіософ, соціолог, публіцист

Киянка — зірка світового вокалу

Фасад Національної опери України вабить двома афішами з іменем Людмили Монастирської (23 та 26 грудня вона виступить у головних партіях у «Аїді» і «Турандот»)
20 грудня, 2012 - 12:39
НЕАБИЯКИЙ АКТОРСЬКИЙ ТАЛАНТ У ПОЄДНАННІ З ПРЕКРАСНИМ ГОЛОСОМ ДАЄ ЗМОГУ ЛЮДМИЛІ МОНАСТИРСЬКІЙ СТВОРЮВАТИ ДРАМАТИЧНІ ОБРАЗИ РАЗЮЧОЇ СИЛИ, РОЗКРИВАТИ НАЙСКЛАДНІШІ І НАЙТОНШІ НЮАНСИ ХАРАКТЕРІВ СВОЇХ ГЕРОЇНЬ, ЗОКРЕМА ТУРАНДОТ / ФОТО ОЛЕКСАНДРА ПУТРОВА

Ім’я цієї співачки протягом останніх двох років прогриміло на увесь світ! За короткий час Монастирська стала зіркою першої величини на таких знаменитих сценах як «Конвент Гарден», «Ла Скала», «Метрополітен Опера». Хоча її творчий шлях був складним, утім, із таким скарбом, яким є голос надзвичайної сили, глибини, діапазону і краси (лірико-драматичне сопрано) — варто розраховувати на те, що музичний олімп обов’язково підкориться Людмилі Монастирській...

Знаковою для вокалісти стала партія Аїди, з якої почався її шлях на оперну сцену. Саме арією цієї героїні однойменної опери Джузеппе Верді Людмила, тоді ще студентка класу Діани Петриненко Національної музичної академії, підкорила 1997-го журі Міжнародного музичного конкурсу ім. М.Лисенка, яке присудило Гран-прі. Талановиту співачку одразу ж запросили до Національної опери України, але доведеться десять років розриватися між материнством і роботою на найпрестижнішій сцені країни. Народжувалися діти, Людмила підтримувала і розвивала свою вокальну форму, виступаючи в Оперній студії НМАУ, у Черкаському обласному академічному українському театрі, у Київській муніципальній опері для дітей і юнацтва. Лише з 2009 року вона знову стала солісткою Національної опери України. І знову з партією Аїди. Тоді театр збирався на гастролі до Японії, для тієї величезної кількості замовлених імпресаріо вистав «Аїди» — більше 30! — шукали достойну виконавицю. І з того часу голос Людмили Монастирської, наче казковий чарівний голос Джельсоміно, приваблює прихильників справжнього вокалу.

Неабиякий акторський талант у поєднанні з прекрасним голосом дозволяє співачці створювати драматичні образи разючої сили, розкривати найскладніші та найтонші нюанси характерів своїх героїнь, таких як Ліза у «Піковій дамі» Чайковського, вердіївських Леді Макбет та Амелії з «Балу-маскараду», пуччініївської Турандот, Сантуцци з «Сільської честі» Масканьї. На жаль, не йдуть нині на нашій сцені «Набукко», «Тоска» і «Джоконда»... Нині мало знайдеться оперних примадонн рівних Людмилі Монастирській у виконанні головних партій масштабних опер!

Треба зазначити, що минулий рік став для співачки творчим злетом. Прослуховування у Лондоні, швидке запрошення на постановки «Аїди» та «Макбета» — тріумф у публіки і критиків і... світова слава! На Заході такого успіху не пропустять, тож не дивно, що пропозиції від дуже серйозних театрів не примусили її чекати. За півтора року Людмила співала Аїду в «Ла Скала» у постановці легендарного Франко Дзеффіреллі, у Дойче Опера (Берлін) — у «Макбеті», а також у «Тосці» разом із ще однією українською зіркою — тенором Дмитром Поповим. У Валенсії Монастирська виконала партію Донни Хімени в опері «Сід» Жюля Массне у концертному виконанні; а за диригентським пультом стояв знаменитий Пласідо Домінго. У столиці Чілі Сантьяго співала Одабеллу в рідко виконуваній опері Верді «Аттіла». І знову, зовсім нещодавно — тріумфальна «Аїда» в «Метрополітен Опера». Сьогодні зарубіжна критика називає Людмилу «новою зіркою світового вокалу», наступницею традицій Соломії Крушельницької, Марії Каллас і Монсеррат Кабальє.

До речі, 2013-й — рік Верді. У «Ла Скала» і «Ковент Гардені» будуть ставити «Набукко», на обидві постановки вже запрошена Людмила Монастирська. Деякі контракти співачки розписані аж до 2015 року!

Лариса ТАРАСЕНКО
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ