Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Київському «Дон Кіхоту» – 25

Ювілейний спектакль прикрасили зоряні дебютанти
19 листопада, 15:45
ОЛЕСЯ ШАЙТАНОВА ДЕБЮТУВАЛА У ПАРТІЇ КІТРІ, А ХАРИЗМАТИЧНИЙ МИКИТА СУХОРУКОВ ВИКОНАВ РОЛЬ БАЗИЛЯ / ФОТО ОЛЕКСАНДРА ПУТРОВА

145 років минуло з першої прем’єри знаменитої постановки «Дон Кіхот»! Назва цієї вистави прикрашає репертуар майже кожного балетного колективу світу, а київський «Дон Кіхот» Людвіга Мінкуса вже 25 років не сходить зі сцени Національної опери України (версія невмирущого балетного шедевру поставлена Віктором Литвиновим).

Нагадаємо, історія цього одного з найпопулярніших балетів почалася завдяки генієві хореографії Маріусу Петіпа. У ХІХ столітті романом Мігеля Сервантеса зачитувався увесь світ. 1867 року в Росії вийшов перший чотиритомний переклад історії про лицаря сумного образу. Роман за три роки витримав чотири видання. Тема волелюбної Іспанії хвилювала багатьох композиторів, хореографів...

Із часу першої постановки в Києві, здійсненої Володимиром Рябцевим (1927 р.), вистава витримала п’ять наступних редакцій — Михайла Дисковського (1928 р.), Леоніда Жукова (1934 р.), Сергія Сергєєва (1953 р.), Роберта Клявіна (1970 р.). Версія, що йде нині, поставлена у 1988-му Віктором Литвиновим у декораціях Володимира Ареф’єва. Балетмейстер використовував класичну хореографію Петіпа, його талановитого учня Олександра Горського, а також завдяки новим танцям суттєво збагатив виставу. Саме Горський зробив знаменитий дует героїв, що став візитною карткою цього балету й який завершує дію емоційним фіналом, танцювальним тріумфом кохання. Сильних людських пристрастей додав «революціонер» від хореографії Касьян Голейзовський, який брав участь у багатьох постановках Горського. Орієнтуючись на постановку, що йде у Большому театрі, Віктор Литвинов, сам у минулому блискучий виконавець характерних партій, і в тому числі партії Еспади в «Дон Кіхоті», зробив постановку надзвичайно живою, наповнивши її властивим йому гумором.

Вистава-ювіляр стала захоплюючим видовищем, оскільки танцювали зоряна дебютантка Олеся Шайтанова (Кітрі) й яскравий, харизматичний Микита Сухоруков, зірка якого стрімко розгоряється на сцені Національної опери і який лише місяць тому блискуче дебютував у партії Базиля. Працездатнісь і різноманітнісь амплуа, естетичність форм і пластичнісь рухів, висока техніка і надзвичайна харизма — ось штрихи до портрета нової зірки українського балету! За три місяці кілька прем’єр — Базиль у «Дон Кіхоті», Солор у «Баядерці», Паріс у «Ромео і Джульєтті», Аристократ у «Каприсах долі». Чиста класика, комічна характернісь, героїко-драматична складова, блискуче соло і надійне партнерство в дуеті — все підвладно цьому талановитому танцівникові.

Дебют Олесі Шайтанової відбувся невдовзі після перемоги на престижному V Міжнародному конкурсі артистів балету у Пекіні, де їй було присуджено першу премію та Золоту медаль. Ця 19-річна балерина в черговий раз доводить світові силу і самобутність нашої школи, бо за останні два роки перемогла на стількох конкурсах, що позаздрять конкурсанти з багаторічним стажем: 2012 р. — ІІ премія ІХ Міжнародного балетного конкурсу артистів балету TANZOLYMP в Берліні; 2013 р. — І премія VI Міжнародного конкурсу імені Рудольфа Нурієва, Будапешт; ІІ премія, Москва; 2014 р. — І премія IV Міжнародного балетного конкурсу артистів балету в Стамбулі.

Лише за один сезон роботи в театрі Олеся Шайтанова опанувала серйозний репертуар: від Pas de trois та Pas de deux у «Лебединому озері», «Корсарі», «Жізелі» до головних партій — Гюльнара («Корсар»), Білосніжка, Карла («Віденський вальс»), Клара, Аврора, Одетта-Оділія («Лускунчик», «Спляча красуня», «Лебедине озеро», П. Чайковського) Лебідь в однойменній п’єсі К. Сен-Санса. І ось нова героїня — іскрометна, примхлива, грайлива і щира Кітрі в «Дон Кіхоті».

Коли молода «кров» вливається у стару виставу, її життя продовжується, і ювілейний «Дон Кіхот» — беззаперечне свідчення цього.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати