Мир, прогрес, права людини – ці три цілі нерозривно пов’язані. Неможливо досягнути якоїсь із них, нехтуючи іншими.
Андрій Сахаров, фізик, правозахисник, дисидент, громадський та політичний діяч, лауреат Нобелівської премії миру

Крим реконструйований на берегах... Мертвого моря

31 травня у кінотеатрі «Україна» відбудеться українська прем’єра фільму NO-ONE Льва і Володимира Прудкіних
24 травня, 2018 - 10:25
ЗЛІВА НАПРАВО: ЛЕВ ПРУДКІН, ГЕОРГІЙ МАРЧЕНКО ТА ВОЛОДИМИР ПРУДКІН / ФОТО НАДАНО PR-КОМПАНІЄЮ «ДЕЛЬ АРТЕ»

Це спільний проект Ізраїлю та України. А в режисера Льва Прудкіна NO-ONE — дебют. Стрічка яскрава, з експериментаторським запалом, закрученим сюжетом із несподіваною розв’язкою. Тут майже немає ретро і ностальгії. Дуже мало натяків на політичні події, які відбуваються на тлі сімейної драми — в телевізорі миготять Єльцин на танку і сама пам’ять глядача підказує, що десь поруч з персонажами замкнений на своїй дачі в Форосі Горбачов.

Фільм 2017 року виробництва і для зйомок Крим  часів перебудови з його партійними дачами і відомчими санаторіями був реконструйований на берегах... Мертвого моря. Усю натуру знімали в Ізраїлі, і це було принциповим питанням для  міжнародної команди на чолі з авторами фільму — батьком та сином Прудкіними (режисура, сценарій, продюсування, монтаж), які чітко артикулюють повагу до українських законів. До знімальної групи стрічки увійшли досить відомі ізраїльські митці: художник-постановник канського пулу Ехуд Гуттерман, тель-авівська художниця по костюмах Наталія Каневська, відома роботами в театрі «Гешер», хореограф  Даніела Галь з Batsheva Dance Company та ін.

Герої цього трилера про крах радянської імперії, — схожі на барельєфи або статуї, простір позбавлений теплоти і курортності.  Стрічка порушує багато питань сучасності. Хто друг, а хто ворог? Хто винен, і чому так вийшло? Вирушаючи у Форос на пошуки Горбачова в серпень 1991-го, кожен знайде свої відповіді. А ще побачить Крим «без політики», в якому генерал КДБ навмисне нагадує Андропова, а його помічник, агент відомства — молодого Путіна.

Радянська імперія в ті серпневі дні балансувала на межі повернення герметичної тоталітарної влади партійної верхівки і громадянської війни, так і жанр фільму балансує на стику політичної драми, фантасмагорії, містерії та високої трагедії. Великі характери, впізнаванні типажі, точні побутові замальовки, атмосфера часу — вся ця прискіпливо вибудувана конструкція розмивається і руйнується текстом, як ніби морські хвилі підмивають замок з піску. Герої дуже багато говорять. Пишномовно, велемовно, ухильно, з великою кількістю цитат і постмодерністських відсилань. У самій фактурі картини розкривається подвійне дно, підступ. Драматургія тримається на напруженості між ласкаво-курортним місцем дії та похмурим сюжетом.

NO-ONE —  погляд на радянську спадщину ззовні, адже велика частина знімальної групи ізраїльська, а весь постпродакшн зроблений в Україні.

Наталія ТИМУРШАЄВА
Рубрика: 
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

Loading...
comments powered by HyperComments