Тепер кожен українець повинен, лягаючи, в голову класти мішок думок про Україну, повинен покриватися думками про Україну і вставати разом з сонцем з клопотами про Україну.
Микола Куліш, український драматург, режисер, педагог, представник Розстріляного Відродження

«Малюнки» на клавішах

У Музичному салоні ТРЦ «Караван» виступили з концертами київські піаністи та композитори Дмитро Красноухов та Роман Коляда, які працюють у стилі New Age
29 вересня, 2006 - 00:00
ГРАЄ РОМАН КОЛЯДА / ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День» ІМПРОВІЗАЦІЇ ВІД ДМИТРА КРАСНОУХОВА ФОТО З АРХІВУ Р. КОЛЯДИ

Нове, як відомо, це — добре забуте старе. Стиль New Age (з англ. — нова ера) є сьогодні достатньо відомим у світі. Він зародився у 60-х роках в США, як синтез східної та західної культур, хоча з часом частина європейських та американських композиторів стала черпати натхнення в класичній музиці.

Музика цього стилю призначена для введення людини в певний душевний стан, виражає взаємодію трьох начал: людина, природа, світ. Але New Age — це не завжди музика для релаксації, хоча композиціям стилю притаманна певна відстороненість та відсутність набридливого ритму. До представників стилю New Age можна віднести: пізніх «Бітлз», сучасних Кітаро (Індія), відомого американського композитора Шрі Чінмоя, ірландську співачку Енія, відомого американського композитора Кевіна Кьорна. Сюди також можна віднести деякі проекти відомих джазових музикантів: піаністки та композитора Кейко Матсуі (Японія) та гітариста Джона Маклафліна (США). Елементи музики New Age зустрічаються в композиціях груп Deep Forest та Enigma.

Сучасний New Age — поєднання духовної, електронної, етнічної, класичної та симфонічної музики. Композиції Дмитра Красноухова та Романа поєднує спільна ідея, проте стиль кожного з них має свої особливості. У Києві є не так багато місць, де можна почути піаністів-композиторів-чаклунів, які один на один із фортепіано, народжують диво-звуки. Дмитро Красноухов та Роман Коляда виступають у різних столичних клубах, проте обох композиторів можна почути у Музичному салоні ТРЦ «Караван», який знаходиться у Мінському районі. Салон відомий різноманітними й цікавим концертними програмами, в яких беруть участь як мало відомі музиканти, так і маститі: джазові, етнічні, електронно-етнічні та популярні колективи.

Роман Коляда добре відомий киянам як ведучий радіопрограми «Ранковий іспит» на радіо «Ера». Він займає тут також посаду заступника головного редактора.

Навряд чи музику Романа Коляди можна пазвати фоновою. Для того щоб її зрозуміти, необхідно уважно слухати, терпеливо занурюючись у музичні фрази — і тоді під зовнішнім, під формою, відкривається потаємний зміст. Композиції Коляди нагадують енергетичні хвилі. Вони — вольовий посил, заклик до осмислення життя, сповідь, яка часто має чітку пісенну форму. І це не випадково — 2000 та 2002 роках Роман Коляда в складі рок-групи «Будет» в якості клавішника записав два альбоми: «Стиглий виноград» та «Серце Непалу». Але група розпалася через різні погляди на творчість Романа та керівника групи — типова ситуація. І на сьогодні Коляду не залишає ідея зібрати команду однодумців.

Про що ж розповідає музика Романа Коляди? «Усі мої композиції — про любов», — зізнається композитор. Проникливі та емоційні «Triniti», «Пісня серця», але якщо вслухатись, тут і життєві віхи, спогади, філософські роздуми: «Початок нескінченного», «Очікування можливості воскреснути» — усе це пропливає у звуковому потоці, як кадри кінохроніки, та змушує зупинитися та замислитися. Музику Романа Коляди важко утиснути в рамки одного стилю, це, скоріше, поєднання класичної музики, New Age, традиційної поп- та рок- музики.

Образна та душевна музика Романа Коляди могла б стати окрасою художнього фільму чи театральної вистави з чітким мелодраматичним сюжетом. Мабуть, тому композиція «Пісня серця» стала супроводом для радіопрограми «Філософські діалоги із Назіпом Хамітовим» (Радіо «Ера»).

Сьогодні Роман Коляда видав поки що один диск — альбом імпровізацій «Triniti», але з того часу було написано чимало композицій. У світ вийшли також дві поетичні збірки Романа, народилися нові пісні. Найбільш вразило на концертах у Музичному салоні «Каравану» Романа Коляду те, що після одного з виступів до нього підійшов чоловік та сказав: «Дякую вам за вечір. Після вашої музики я захотів поцілувати дружину». «Це означає, що на якомусь етапі я свою місію виконав»,— підсумовує піаніст та композитор Роман Коляда.

Дмитро Красноухов — напевно, один із найбільш помітних представників стилю New Age у Києві. Він закінчив музично-педагогічний факультет НПУ ім. М. Драгоманова. 2000 року став дипломантом Фестивалю виконавської майстерності в місті Віченца (Італія). Зараз Дмитро Красноухов викладає фортепіано в Школі естрадного та джазового мистецтва. Свій перший твір Дмитро написав у 16 років, але професійна композиторська діяльність ознаменувалася 2003 роком. Результатом дворічної роботи став альбом «Краплини веселки». У тому ж році (на рік раніше, ніж Олег Скрипка) Дмитро Красноухов організовує перший в Україні етнічний фестиваль «Світ традицій» (Труханів острів). Як піаніст Дмитро виступав із концертами академічної музики в Україні, Білорусі, Молдові.

Найулюбленіші композитори та музиканти Дмитра: В. Горовиць, С. Прокофьєв, Г. Гульд, К. Матсуі та ін. Але найбільший вплив на формування стилю Дмитра Красноухова мав сучасний американський композитор у стилі New Age Кевін Кьорн. Але музика українського композитора більш емоційна, в ній відчувається слов'янська душа. Власне аранжування композиції Кьорна «After rain» Дмитро включає до кожної концертної програми.

Про що ж розповідають композиції Дмитра Красноухова? «Про первинний початок людини, про усе найкраще, що в ній є»,— зізнається композитор. З цією думкою важко не погодитись. Повітряно легкі, переважно ліричні композиції наповнені світлом і, здається, наповнюють ним усе навколо, це — ліричний New Age. За оманливою простотою ховається головне: вираження любові в якомусь неземному вимірі. Назви композицій кажуть самі за себе: «Легкий вітерець», «Морський бриз», «Краплини веселки», «Принцеса, яка танцює». В композиціях Дмитра Красноухова присутні й етнічні мотиви: «Середньовічний танець», «Ірландська мелодія», кримськотатарський танець.

Творчість та діяльність Дмитра Красноухова вражає та дивує різноплановістю — він не лише виконує свої фортепіанні композиції, але й пише музику для флейти та фортепіано, пісні. Минулого сезону в Будинку актора відбувся вечір романсів Красноухова. У програмі концерту прозвучали твори композитора на вірші Олени Матушек (Київ) та Олени Стрельцової (Москва). Дмитро Красноухов виступає також із концертами імпровізацій для танцювальних вечорів та для студії живопису «Та-Ра-Ра-М». В цій студії Дмитро Красноухов допомагає відвідувачам сконцентрувати творчу енергію — це сприяє успішному процесу народження картини. Полотна, що з'являються в результаті такого сеансу, приваблюють погляд, вони — живі, несуть заряд позитивної енергії.

Концерти піаніста та композитора відбуваються й в інших містах України: Чернігові (філармонія), Славутичі, Житомирі, Білій Церкві, Одесі, Белгород-Дністровському, Сімферополі. Нещодавно Дмитро Красноухов прийняв замовлення на створення саунд-треку до рекламного відеоряду Укрпошти. Наступний альбом композитора вийде наприкінці вересня цього року. У майбутньому Дмитро Красноухов збирається виступити у Національній філармонії України.

Зовсім несподіваним став той факт, що Дмитро Красноухов проводить цикл тренінгів «Свій шлях», який допомагає людям адаптуватися у житті, зробити свої мрії реальністю. Яке відношення має психологія до музики? «Безпосереднє. Музика виражає мій світогляд, суть якого: через звуки та слово гармонізувати емоційний стан людини, налаштувати її на мир, спокій та добро», — відповідає піаніст та композитор Дмитро Красноухов.

Ольга ПРИНДЮК
Рубрика: 
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

Loading...
comments powered by HyperComments