Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Нордичний концерт

Київ відвідали норвезькі скрипачки сестри Хемсінг
16 червня, 00:00
СЕСТРИ ХЕМСІНГ / ФОТО ОЛЬГИ КРЮКОВОЇ

Їхній виступ відбувся в Національній філармонії України. 16-річна Ельдбйорг і 18-річна Рагнхільд грали в супроводі симфонічного оркестру Національної філармонії під орудою диригента Ігоря Палкіна. Сестри співпрацюють із цим колективом із 2002 року; нинішній їхній візит в Україну вже третій.

Концерт, що відбувся за підтримки Посольства Королівства Норвегії в Україні, продовжив уже традиційний напрям діяльності нашої філармонії, яка нерідко представляє своїм відвідувачам музику різних країн. Цього вечора своєрідна музична «подорож» привела нас до Норвегії. Уродженки містечка Валдрес, сестри Хемсінг навчаються в Осло, в музичному інституті Стефана Баратт-Дує. До їхнього репертуару, крім класичних творів, входить традиційна норвезька музика. Ельдбйорг і Рагнхільд — володарки стипендій, лауреатки безлічі музичних конкурсів; неодноразово виступали з професійними оркестрами як у Норвегії, так і за кордоном, а також брали участь у престижних фестивалях, теле- і радіопередачах.

Рагнхільд і Ельдбйорг виступали як окремо, так і в дуеті. До речі, сестри грають не лише на скрипці, а й на народному музичному інструменті хардингфеле, а протягом концерту Ельдбйорг Хемсінг грала як на скрипці, так і на альті, продемонструвавши таким чином запитану в сучасному музичному світі універсальність.

Концерт відкрився музикою Моцарта: у виконанні оркестру прозвучала увертюра до опери «Викрадення з сералю». Програму продовжила Концертна симфонія Моцарта для скрипки, альта й оркестру мі-бемоль мажор, у якій виконували соло Рагнхільд Хемсінг (скрипка) й Ельдбйорг Хемсінг (альт). Своєрідний за жанром твір, у якому симфонічна пишнота та повноцінність звучання поєднуються з яскравими та віртуозними партіями одразу двох інструментів, що немов сплітаються у винахідливому діалозі, написаний у трьох частинах. За урочистою та нарядною першою частиною почалася божественна друга частина, сповнена драматизму й експресії, і нарешті дотепний, витончений, пустотливий фінал, де блискуче проявився Моцарт — геній із душею дитини. Друге відділення відкрилося сюїтою норвезького композитора Синдінга (1856—1941) у виконанні Ельдбйорг Хемсінг — ця приваблива музика з яскравим тематичним матеріалом вельми сподобалася публіці. Більш нетрадиційний за своєю музичною мовою концерт норвежця Арне Нордхайма справив враження особливої північної екзотики, в якій, утім, вгадується вплив різних європейських (і не тільки) музичних традицій, чути слов'янські та східні інтонації, а також всілякі шуми й інші оригінальні звукові ефекти...

Стильова різноманітність програми та значна тривалість концерту вказують на високу професійну якість: не кожен артист і не кожен оркестр наважиться поєднувати в один вечір твори, які вимагають володіння найрізноманітнішими виконавськими засобами та справжньої майстерності. Шедеври класичного репертуару, що належать перу геніального Моцарта, барвиста сюїта Синдінга та сучасний Концерт Нордхайма прозвучали однаково переконливо завдяки масштабному звучанню оркестру та його чуйній взаємодії з солістками, підготовленому кількома репетиціями.

Крім суто художніх достоїнств цього дуету, сестри Хемсінг є стильним брендом з усіма необхідними для сучасного шоу-бізнесу атрибутами: продуманим іміджем, ефектними та стильними концертними вбраннями, оригінальністю та модним нині національним колоритом, який підкреслює і нордична зовнішність, і імена, як у валькірій, і зовнішня тендітність дівчат у поєднанні з яскравістю й енергією в манері гри.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати