Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

«Поводиря» з успіхом представили в Iталії

Чим запам’ятався міжнародний кінофестиваль у місті Барі
01 квітня, 11:07
ФОТО З АРХІВУ "ДНЯ"

Bari International Film Festival — молодий і амбітний. Молодий не тільки за віком, а й за своєю популярністю у молоді. Вона складає вагому частину тих 70 000 глядачів, які щорічно відвідують фестиваль. Саме на молодь робить акцент президент форуму, метр італійського кінематографу — Етторе Скола.

Цьогоріч Біфест відбувся уже вшосте. Основним його майданчиком став розкішний театр Петруцеллі — справжня перлина італійської архітектури — побудований 1903 р., театр був підпалений зловмисниками 1991-го, та завдяки наполегливості громади міста знову відкрив свої двері 2009 р. Тут відбуваються головні події Біфесту, а прес-конференції — в Театрі Маргарита (загалом фестивальні фільми можна було подивитися у 12 кінозалах міста).

Форум вшановує кінематографістів Платиновою нагородою імені Федеріко Фелліні за особливий внесок до розвитку кінематографу. Цього року її отримав італійський режисер, продюсер та актор Нанні Морреті. Журі обирає найкращий італійський фільм останнього року. Є номінація першої та другої режисерської роботи, а також — міжнародна панорама, куди нині було запрошено стрічку «Поводир» Олеся Саніна.

Попри велику кількість українців, які працюють в Італії, ми залишаємося для італійців (і не тільки для них) загадковою, малозрозумілою країною, тому відкриття трагічних сторінок нашої історії допомагає розумінню потрясінь сучасності. Довгі оплески фільму «Поводир» у театрі Петруцеллі свідчать, що цей складний процес пізнавання триває. І мистецтво грає у ньому конструктивну роль. На заключній гала-церемонії фесту Олесь Санін сказав: «Я дякую журі і глядачам фестивалю за особливу увагу до українського фільму. Але я був би справді щасливий, якби на цій сцені наступного разу стояв мій друг і колега, український режисер Олег Сенцов, який за безпідставним звинуваченням у тероризмі арештований Росією. Я дякую всім вам за солідарність і прошу: розповідайте правдиву історію про Олега Сенцова людям. Я вірю і знаю, що правда сильніша за пропаганду, а камера сильніша зброя, ніж куля. Слава героям!»

Біфест-2015 зробив особливий акцент на відзначенні 90-річчя Міжнародної федерації кінопреси (FIPRESCI), яку 1925 року започаткували журналісти з Парижа та Брюсселя. Сьогодні до організації входять більше 70 країн світу. Про вступ України офіційно оголосив генеральний секретар організації Клаус Едер 2011 року на Одеському міжнародному фестивалі. Журі ФІПРЕСCІ складається не менш ніж із трьох та не більше, ніж із дев’яти членів, що обов’язково мають бути з різних країн, має свій спеціальний приз і діє на багатьох кінофестивалях. З 2011 р. у роботі журі беруть участь українські кінокритики, їхню діяльність координує Олександр Шпилюк. У Барі відбувається щорічна генеральна асамблея організації.

Своє 90-річчя ФІПРЕСCІ відзначило низкою майстер-класів видатних майстрів кіно, що стало центральною подією Біфесту. Ален Паркер, Нанні Морреті, Жан-Жак Анно, Коста-Гаврас, Етторе Скола, Анджей Вайда, Едгар Рейтц та Маргарет фон Тротта були нагороджені Платиновими нагородами ФІПРЕСІ. «Ніколи ще в історії світових фестивалів, яку я знаю дуже добре, — сказав Фелічі Лаудадіо, директор Біфесту і колишній директор Венеціанського фестивалю, — не проводили таку серію майстер-класів один за одним славетні майстри кіно».

Особливою увагою користувався Етторе Скола — маестро, як до нього звертаються італійці. Класичний фільм режисера «Особливий день» (номінація на «Оскар» 1977 р.) зібрав повний театр уже о 9-й ранку. Була представлена реставрована Національною кінобібліотекою копія. Герої стрічки: звільнений за політичні погляди та сексуальну орієнтацію радіожурналіст і домогосподарка (Марчелло Мастрояні та Софі Лорен) випадково зустрічаються 8 травня 1938 р., коли весь Рим поспішив на парад на честь приїзду Гітлера до Риму подивитися, як дуче Муссоліні зустрічає фюрера. Режисер лаконічно і виразно змальовує психологічний стан суспільства, яке обожнює диктатора. На численні питання молоді, як великим італійцям вдалося зробите велике кіно, Скола відповів просто: «Ми дуже любили свою країну і хотіли її змінити, і нам це вдалося».

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати