Книги - це ріки, що напоюють моря.
Ярослав Мудрий, український державний діяч і полководець, великий київський князь

«Січеславна-2021»

Пластична драма «Пейзаж» отримала Гран-прі
7 квітня, 2021 - 11:11
ФОТО НАДАНО ТЕАТРОМ

Фестиваль-конкурс на здобуття вищої театральної нагороди Придніпров’я «Січеславна» — захід з величезною історією, він успішно проходить 29 років поспіль і привертає увагу високим рівнем. Професійним театрознавцям завжди складно обирати найкращих серед високодостойних.

Колектив Криворізького академічного міського театру музично-пластичних мистецтв «Академія руху» з 1996 року — постійний учасник, володар численних дипломів у різних номінаціях та неодноразовий власник Гран-Прі

Цьогоріч Гран-Прі взяла пластична драма «Пейзаж» (автор сценарію та музичного оформлення — Олександр Бєльський, режисер-постановник — Сергій Бєльський, балетмейстер-постановник — Наталія Бєльська).

Ця вистава була єдина в цьогорічній афіші «Січеславни» на тему війни, вона високотрагедійна, але оптимістична. Такі сценічні твори час від часу слід давати чутливій театральній публіці задля збереження у суспільстві емоційної пам’яті про пережиті випробування. Тема, на жаль, лишається актуальною, вона потребує вираження засобами мистецтва, вони ж бо дуже дохідливі і вражаючі. «Академія руху» і раніше мала постановки подібного звучання, зокрема, «Старий та море», «Прощавай, зброє!» та «Щоб пам’ятали».

Нова постановка, за словами Олександра Бєльського, покликана відтворити переживання людини, яка повертається зі страшної війни з тягарем, скомпонованим з душевного болю, жахливих спогадів, втрат, переживань, протесту проти скоєного, адже повернення з війни відбувається так само складно, як і перебування там. Поштовхом до створення нового спектаклю стала цитата Ремарка про тих, «хто став жертвою, навіть повернувшись живими».

На думку режисера Сергія Бєльського головним завданням було передати всіма можливими засобами емоції, адже саме ними керуються всі люди і саме цим найбільше маніпулюють, аби спровокувати конфлікти. Він також стверджує, що вкрай необхідно знову і знову піднімати важливі для суспільства теми, аби не застигнути в байдужості до спільного болю і тривог.

У 12 картинах постає низка персонажів, серед яких виділяється головний герой — солдат, його за допомогою лише пластичних рухів зобразив Павло Михайлюк, він передав всі найтонші порухи душі навічно травмованої війною людини. Також на перший план виведена трагедія наших матерів, які своїх синів на різні війни відправляють та й відправляють, і так вже майже без перерви понад сто років. Матір зіграла Єлизавета Бондаренко, відобразивши горе мільйонів жінок, які у війнах втратили дітей, часто — єдиних, вона відзначила таку домінантну рису у поведінці своєї героїні, як порив порятувати не лише свою дитину, а й світ.

Ідея, закладена у сценічному витворі, над яким складно працював великий загал митців, знайшла відгук як у серцях глядачів і справила сильне враження на високопрофесійне журі.

Тож, отримавши заслужену нагороду, творчий колектив має новий стимул до подальшого розвитку, пошуку нових тем і форм, вдосконалення своєї майстерності.

Олена ШКОЛЬНА, керівник літературно-драматургічної частини Криворізького міського академічного театру пластично-музичних мистецтв «Академія Руху»
Газета: 
Рубрика: