Почувати себе людиною, почувати себе тим, як ще колись казали, першим творінням Найбільшого Творця, почувати себе свідомим у всіх своїх вчинках та поступованнях — ось основна заповідь людини-европейця.
Улас Самчук, український письменник, журналіст і публіцист, редактор

«Затули мене крилом»

20 лютого у Національному будинку органної та камерної музики України відбудеться концерт пам’яті Героїв Небесної Сотні
19 лютого, 2021 - 11:20
ФОТО З ОСОБИСТОГО АРХІВУ БОГДАНА ПЛІША

У програмі прозвучать твори наших сучасників — «Українська поема» для скрипки та камерного ансамблю та Opera Rustici на вірші Бориса Олійника для солістів та камерного оркестру Євгена Станковича. А також Requiem для струнних та фонограми Євгена Петриченка.

В назву програми покладена цитата з фінальної найдраматичнішої частини опери Opera Rustici Євгена Станковича — «Затули мене крилом»:

Затули мене крилом

Від промерзлої студоми.

Борони мене Хрестом

Від Гоморри і Содому!..

Скаженіє бурелом

У вселенському огромі,  —

Затули мене крилом.

Кулі б’ють, налиті злом,

З гайдамацьким пересвистом.

Затули мене крилом

Затули мене крилом.

В чистім полі замело.

Тільки місяць — упівока...

Відведи мене в тепло

До людей із одинока,

Доки душу не взяло

В лапи зашпорів жорстоко.

Від провалля — за півкроку —

Рятівне подай крило.

Ця програма уже була представлена на закритті фестивалю «Київські музичні прем’єри» у листопаді 2020 року, що проходив онлайн.

Композитор Євген ПЕТРИЧЕНКО розповів про REQUIEM, «який творився під впливом декількох обставин, які в один момент якимось магнетичним чином почали об’єднуватись в єдине ціле...

Обставина перша — Помаранчева революція, яка для багатьох молодих митців (у т.ч. і для мене, як новоспеченого випускника Донецької консерваторії) актуалізувала питання щодо ідентичності національного коріння.

Обставина друга — стажування у Музичній академії імені Кароля Шимановського у Катовіцах, у фонотеці якої, випадково були знайдені записи автентичної музики Прикарпатського регіону.   Одразу стало зрозумілим, що ці записи — ключ до нового твору, адже звуки трембіти цілком відповідають Tuba mirum, а автентичний плач — це майже готова Lacrimosa. Так народилась перша редакція твору (2009, для квартету та фонограми автентичної музики)

Обставина третя —  Революція Гідності змусила повернутись до цього твору та створити другу його редакцію».

В концерті за участю Ансамблю класичної музики імені Бориса Лятошинського візьмуть участь солісти: Іванна Пліш (сопрано), Роман Лузан (баритон), Ігор Андрієвський (скрипка), Дмитро Таванець (фортепіано), диригент — Богдан Пліш (на фото).

Ольга СТЕЛЬМАШЕВСЬКА
Газета: 
Рубрика: