Корінь демократії в активності громадян, а запорука - в забезпеченні прав людини.
Зеновій Красівський, поет, письменник, громадський та політичний діяч, політв’язень радянських таборів, член Української Гельсінської групи

Про "ГРОМАДні" запити та юридичну безграмотність

10 жовтня, 1997 - 00:00

Далекого спекотливого липня голова президентської адміністрації Євген Кушнарьов дозволив собі необережне речення стосовно партії "Громада", заявивши, що, на його думку, порядні люди в цю партію не підуть.

Цей чудовий пасаж зафіксували всі інформаційні агентства й більшість газет. Немає нічого дивного й у тому, що "Громада", образившись на пана Кушнарьова, подала на нього до суду. Про це було відомо давно. Однак днями інформагентство Інтерфакс-Україна повідомило суттєву деталь - до співвідповідачів високопоставленого чиновника несподівано потрапила й наша газета - за те, що процитувала згадане вище висловлювання голови АП.

Найпершою нашою реакцією було обурення - знову утискують пресу! Друга реакція - подив: чому із десятка видань, що цитували Кушнарьова, "громадяни" вибрали саме "День"? Здається, нашу газету за жодними параметрами не можна поставити в один ряд ні з адміністрацією, ні з її головою. Саму "Громаду" ми, начебто, спеціально не ображали. Звісно, у нас не було занадто похвальних матеріалів про партію та її керівництво і ми не шукали "вдень з вогнем" усіх унікальних "українських аналітиків", готових малювати цій партії райдужні перспективи. Однак кожен, хто побував на недавньому з`їзді "Громади", знає, що за невеликого бажання цей захід можна було виставити у найсмішнішому і найнепривабливішому вигляді. Ми ж намагалися висвітлювати діяльність "Громади", яка щойно виринула з небуття, з максимальною об`єктивністю.

Марно намагалися ми знайти відповіді на численні запитання у київській штаб-квартирі партії. Прес-секретар "Громади" Юлія Пасак лише підтвердила той факт, що "День" виступає в їхньому позові "подільником" пана Кушнарьова. За що саме нам випала така честь і на яку суму "Громада" сподівається "нагріти" газету (загальна сума позову - 500 тис. грн.), пані Пасак не відповіла, коротко сказавши, що коментарів не буде.

Тривоги розвіяв колишній голова "Громади", керівник партійної контрольної ревізійної комісії Олександр Турчинов, з котрим вдалося зв`язатися нашому дніпропетровському кореспонденту Вадимові Рижкову. Пан Турчинов зізнався, що сам він не знається на юридичних питаннях, але юристи, котрі складали позовну заяву, стверджують, що посилання на газету було необхідне, щоб викрити головного винуватця - голову АП. На запитання, чому ж із усіх численних ЗМІ, котрі цитували висловлювання голови АП, вибрали саме нашу газету, Турчинов сказав: "Вона близька нам за духом і теж бореться за правду". Як сказано у класика, "мерсі за компліман".

Що ж, у "Громади" дивна манера освідчуватися в коханні й дружбі, та це, певно, просто притаманне "перехідному віку". У політичному плані партія саме проходить "пубертатний період", але не настільки ж, щоб не знати, що газети зобов`язані не приховувати, а розповсюджувати інформацію. Втім, "принагідне згадування" нашої газети - не агресія, а просто черговий прояв "політичного неофітства" лідерів "Громади".

Валерій ЗАЙЦЕВ, "День"
Рубрика: 
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

Loading...
comments powered by HyperComments