Не думкам треба вчити, а думати.
Іммануїл Кант, німецький філософ, письменник, антрополог, фізик, бібліотекар, педагог, основоположник німецької класичної філософії

«Подивитися світ майже за безцінь»

Експерти — про досвід користування лоукостами
20 липня, 2018 - 11:59
ФОТО МИКОЛИ ТИМЧЕНКА / «День»

«День» уже повідомляв, що незабаром український ринок поповниться новим іноземним гравцем-лоукостером. Аеропорт «Бориспіль» нарешті зміг домовитися з Ryanair, який у вересні почне польоти з України.

Однак не поспішайте купувати квитки. Лоукости мають «підводні камені», про які необхідно знати кожному, хто вирішив подорожувати.

Юрій САМОЙЛОВ, головний редактор журналу «Український туризм»:

— Авіаційні лоукостери мають лише 2 плюси: відносно низька ціна (далеко не завжди) та нові літаки. Усі інші характерні риси цих авіакомпаній можна, скоріше, віднести до мінусів.

З погляду авіаційного бізнесу призначення лоукостера — забезпечити максимальне завантаження борту. Якщо рейс не завантажуватиметься вище певного мінімуму (в кожній авіакомпанії він свій), рейс просто скасують. Такі випадки траплялися в минулому та ніхто не застрахований від їхнього повторення.

Класичні лоукостери на кшталт Wizz Air, Ryanair, ЕasyJet та подібні не здійснюють трансфертних перевезень. Це означає, що при купівлі квитків на рейси авіакомпанії-лоукостера за маршрутом, наприклад, Київ — Варшава — Лісабон пасажир бере на себе усі ризики стикування. Тобто якщо перший рейс скасують або перенесуть, або ж він сильно запізниться. В той же час якщо другий полетить вчасно, то пасажир, який через це спізниться на рейс, не отримає жодної компенсації.

У разі польоту звичайною чи гібридною авіакомпанією за трансфертним квитком перевізник зобов’язаний доставити пасажира в кінцевий пункт. Тож, якщо виникають накладки, вони вирішуються за рахунок саме авіакомпанії, а не пасажира.

Тут слід відрізняти класичних лоукостерів від гібридних авіакомпаній, які у своїй бізнес-моделі використовують елементи як класичних авіакомпаній, так і лоукостерів. У пресі ці авіакомпанії також називають лоукостерами. Хоча насправді це неправильно: наприклад, турецька авіакомпанія Pegasus Airlines, латвійська airBaltic — це типові приклади гібридних авіакомпаній, які здійснюють перевезення за трансферними квитками через свої хаби (відповідно, стамбульський аеропорт ім. Сабіхи Гьокчен, еміратські Шарджу та Дубай та Ригу).

Водночас ці авіакомпанії використовують елементи лоукостерної бізнес-моделі, продаючи квитки в один бік та не надаючи знижку для квитків в обидві сторони, що зазвичай роблять класичні авіакомпанії. Крім того, ці авіакомпанії пропонують значну кількість платних додаткових послуг (вибір місця, харчування, пріоритетна посадка тощо), що нехарактерно для класичних авіакомпаній.

Переважно лоукостери обладнують свої літаки в однокласній компоновці — зазвичай це економ-клас. Гібридні ж авіакомпанії можуть обладнувати повноцінний бізнес-клас.

Олександра СТУПАКОВСЬКА, тревел-блогер:

— Я веду свій блог про мандри, тому багато літаю, переважно лоукостами. Головний плюс лоукостів, безперечно, це ціна. Цієї весни мені довелося кілька разів летіти з одного кінця Іспанії в інший за 10—15 євро. Це економить багато часу, це комфортно і дуже зручно.

Але для того, щоб знайти такі дешеві авіаквитки, треба постійно моніторити спеціалізовані сайти та акції перевізників.

Також плюсом лоукостів є те, що вони літають на короткі відстані. Можна скласти зручну подорож сусідніми країнами Європи.

З мінусів є те, що в кожної авіакомпанії різні умови перевезення багажу, і вони постійно змінюються. Тобто, перед вильотом треба уважно читати, яку кількість багажу та якого розміру можна взяти безоплат.

Основний заробіток лоукостерів — це додаткові послуги: можливість вибору місця, харчування на борту літака  та реєстрація в аеропорту.

Як на мене, у лоукостерів існує багато мінусів. Проте вони повністю компенсуються тим, що можна подивитися світ майже за безцінь.

Лілія ГАБРIЕЛЬ-ТКАЧУК, мандрівниця:

— В мене був неприємний випадок під час подорожі лоукостами. Я спланувала собі тижневий відпочинок на Мальті, але мене очікував сюрприз: авіакомпанія скасувала мій рейс з Катовіце до Мальти. Коли надійшла моя черга розмовляти з представниками компанії, мені повідомили, що повертають вартість квитка, а запропонувати натомість нічого не можуть, бо з Катовіце на Мальту їхня компанія відправляє літаки один раз на три дні. Таким чином я втратила три дні відпочинку та вартість заброньованого проживання. Якщо хочете летіти лоукостом, вивчайте англійську мову, щоб мати можливість захистити себе, бо лоукостери мало дбають про права пасажирів.

Не забувайте мати додаткові гроші на рахунку. Завжди існує велика ймовірність, що подорож вийде дорожчою. Наприклад, слід пам’ятати, якщо ви плануєте летіти у Париж, то лоукости обслуговуються в аеропорту Бове (Beauvais), з якого вартість проїзду автобусом до Парижа становить 17 євро. Це значно збільшить вартість вашої подорожі.

Також не можна планувати інші трансфери впритул до прибуття літаків, адже запізнення для лоукостів — це звична річ.

Владислава ШЕВЧЕНКО, Літня школа журналістики «Дня»-2018
Рубрика: 
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

Loading...
comments powered by HyperComments