Треба за всяку ціну обминати ...широкі, розкриті двері і шукати правдивої великої брами, над якою віють непідроблені, неперелицьовані прапори нашого духу
Олена Теліга, українська поетеса, публіцистка, літературний критик, діячка ОУН

Севастополь як приклад патріотизму

Відбулася прем’єра документального фільму режисера Івана Канівця «Тризуб Нептуна»
30 вересня, 2010 - 00:00

Іван Канівець — цьогорічний випускник Київського університету театру, кіно і телебачення ім. І. Карпенка-Карого, учень режисера Василя Вітра. Свій фільм «Тризуб Нептуна» він створював як дипломну роботу, проте стрічка вже отримала спеціальну відзнаку п’ятого Львівського міжнародного кінофестивалю незалежного кіно «КіноЛев 2010».

«Тризуб Нептуна» — це документальна хроніка не надто відомих широкому загалу подій. Фільм розповідає про те, як у 1918 році, у вирі революції, без централізованої підтримки з боку лідерів УНР морякам-українцям вдалося підняти національні прапори на всіх кораблях Чорноморського флоту. У результаті без революцій та кровопролиття був сформований національний Чорноморський флот.

— Під час створення фільму я прагнув показати на прикладі, що для того, аби творити вільну незалежну Україну, не потрібно чекати команди згори — розбудовувати флот, берегти мову чи реформувати економіку. Українці Севастополя дали нам у цьому дуже гарний приклад. З тих документів, які я вивчав під час роботи над фільмом, зрозуміло, що організації, яка б цілеспрямовано працювала над створенням флоту, не було. Була лише ініціатива моряків, яка доносилася до офіцерів, а далі втілювалася в життя, — говорить про авторський задум фільму Іван Канівець.

Інший наскрізний мотив стрічки — це підйом українського життя у Севастополі на тлі національного самовизначення, про що сьогодні теж мало хто знає. А насправді напередодні більшовицького перевороту навіть дружина адмірала Олександра Колчака ходила Севастополем у полтавському національному вбранні.

Кінострічка створена на основі хронік з французького та німецького архівів. Окрім режисера Івана Канівця, над фільмом працювали народний артист України Богдан Бенюк, звукорежисер Андрій Пархоменко, військові історики Андрій Лубенець та Ігор Гриценко. «Тризуб Нептуна» — це фактично другий фільм за період незалежності, який звертається до теми національного флоту. 15 років тому з’явилася стрічка «Загибель ескадри», але вона так і не дійшла до масового глядача.

— Перевага цього фільму у тому, що авторам, розкриваючи складні історичні події, які, по суті, завершилися поразкою, вдалося створити позитивний емоційний фон. І це має оцінити глядач, — вважає кінорежисер, викладач Київського університету театру, кіно і телебачення ім. І. Карпенка-Карого Василь Вітер. — Водночас ми не очікували, що фільм так швидко набуде розголосу. Адже такі теми у нас не завжди вітають.

Поки що Івана Канівця запросили показати стрічку «Тризуб Нептуна» слухачам Національного університету оборони України. Але чи отримає вона доступ до широкого глядача, зважаючи на ситуацію в українському інформаційному просторі, — під запитанням.

Вікторія СКУБА, «День»
Рубрика: 
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

Loading...
comments powered by HyperComments