Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Що робити, якщо ваш авіарейс затримали або скасували

27 червня, 16:53

Літо – пора відпусток, подорожей і відпочинку. Найзручнішим (хоча не завжди найдоступнішим) способом гайнути кудись у теплі краї для багатьох українців залишається мандрівка літаком. Утім, на жаль, від неприємних «пригод» ніхто не застрахований. Буває так, коли ви вже в очікуванні своєї подорожі й з квитком на літак сидите в аеропорту, а ваш рейс раптово відтерміновують або, ще гірше, скасовують. Важливо бути готовим до таких ситуацій, знаючи, як же в ній правильно діяти.

Цього літа вже немало українців встигли потрапити в халепу з вини авіаперевізників. Навіть у день написання цього блогу, 27 червня, ЗМІ вже встигли повідомити про те, що зі Львова затримується виліт рейсового літака до єгипетської Хургади. А останній такий кричущий випадок тут трапився минулої неділі внаслідок недбалості італійського лоукостера «Ernest Airlines», який без пояснень перед пасажирами скасував переліт із Мілана до Львова. Про проблеми з цим рейсом спершу повідомили пасажири, які більше 13 годин перебували у митній зоні аеропорту Бергамо. Врешті-решт, рейс взагалі скасували. Пізніше пасажирам нарешті дали ваучери на харчування та поселили їх у готель. У львівському аеропорту пояснили, що цей рейс скасували через технічну несправність літака. Через це довелось скасувати рейси до Мілана та Неаполя, оскільки їх теж мав здійснювати цей літак. Загалом від недбалості авіаперевізника постраждали декілька сотень пасажирів. І станом на сьогодні ще далеко не всім із них вдалося дістатися до свого пункту призначення.

Тривала затримка або скасування рейсу – це, звичайно, стресова ситуація. Але коли ви побачите на табло аеропорту горезвісні статуси «delayed» або «cancelled» – це не привід панікувати. У цій форс-мажорній ситуації, передовсім, важливо знати, як необхідно діяти і які у вас взагалі є права. Тому ми вирішили скласти невеликий перелік «лайфхаків» на випадок, якщо ваш авіарейс затримали або скасували.

Отож, стався інцидент – рейс затримали. Що робити?

Не поспішайте лаятися зі співробітником аеропорту біля стійки реєстрації. Передовсім, необхідно звернутися до співробітника авіакомпанії або до туристичного агентства. Вам повинні пояснити причину затримки і розповісти, що далі робити. Якщо вам не надали авіаквиток на інший літак, то залишається чекати. Хтозна, як довго це триватиме, тому потрібно чітко знати, що ви можете вимагати від авіакомпанії, яка затримує літак.

Авіакомпанія зобов’язана подбати про зберігання вашого багажу. Якщо ви летите з дитиною, якій менше 7 років, то вам повинні забезпечити доступ до кімнати матері і дитини.

Відповідно до повітряного кодексу України, якщо стається затримка рейсу дальністю до 1500 км на 2 години, дальністю від 1500 до 3500 км на 3 години, дальністю понад 3500 км на 4 години, то авіакомпанія повинна надати пасажирам прохолодні напої та повноцінний обід. Також має бути забезпечена можливість здійснити 2 телефонних дзвінки або відправити 2 «імейли», або 2 факс-повідомлення, якщо в аеропорту є для цього необхідні умови. Усі ці послуги авіакомпанія зобов'язана надати безкоштовно.

Якщо затримка авіарейсу більше 5 годин, пасажири мають право відмовитися взагалі від перельоту і отримати кошти за переліт в повному обсязі.

Якщо виліт рейсу відкладають на наступний день або вильоту доводиться чекати декілька днів, то авіакомпанія зобов’язана надати місце в готелі, харчування, а також забезпечити транспорт до готелю і назад в аеропорт. Якщо авіакомпанія відмовляється надати необхідні послуги, то пасажир може оплатити такі витрати самостійно. Під час цього обов'язково зберігайте всі чеки: на їжу, транспорт, готель, новий переліт. Потім ви будете в праві вимагати від авіаперевізника грошову компенсацію. Як доводить практика, справа це копітка, але не безнадійна. Зокрема, такими позовами займаються юристи та цілі спеціалізовані агенції.

Варто розрізняти суму відшкодування грошей за куплений квиток і, власне, саму компенсацію, за можливі збитки (матеріальні та моральні). Якщо рейс було відмінено через незалежні від авіаперевізника причини (погодні умови, війна, страйк співробітників аеропорту і т.д.), то ви зможете розраховувати тільки на повернення вартості квитка. Якщо ж об’єктивних причин для скасування літака немає – вважається, що винна компанія, і тоді ви можете сміливо вимагати додаткову компенсацію.

Автори інтернет-порталу «Світ туризму» наголошують, що єдиних правил, на жаль, не існує: «Українське та американське законодавство, наприклад, нічого не говорить з цього приводу, залишивши рішення за авіакомпаніями. У європейських перевізників розмір компенсації залежить від дальності рейсу, який було скасовано. Якщо відстань не перевищує 1500 км - то ви отримаєте 250 євро, від 1500 км до 3500 км – 400 євро, понад 3500 км – 600 євро.

Терміни отримання компенсації також залежать від авіакомпанії, зазвичай від 2 тижнів до 3 місяців, тому варто набратися терпіння. Гроші ви можете отримати тільки тим же способом, яким було оплачено квиток. Якщо це готівка – то нею ж, у касі, якщо картою – то переказом на неї».

Звичайно, зі всіма порадами та тонкощами у випадку затримки чи скасування рейсу повинен бути ознайомлений кожен, хто регулярно подорожує літаками. Готовими треба бути до всього. Однак це зовсім не означає, що інцидент має трапитися саме з вами під час майбутньої відпустки. Тому в будь-якому випадку бажаю вам приємного польоту та хорошого відпочинку!

Дмитро ПЛАХТА, «День», Львів

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати