Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Відповідальності України за незакриття повітряного простору над зоною АТО у 2014 році немає, - Омельченко

12 жовтня, 21:50
Фото: Reuters

Григорій ОМЕЛЬЧЕНКО, Герой України, генерал-лейтенант, народний депутат України II-VI скликань, гостро відповів нідерландським парламентарям щодо трагедії МН17.

Про це повідомляє Український репортер.

Про те, що Україна не закрила свій повітряний простір над зоною бойових дій на південному сході країни (зона проведення АТО), сказано вже дуже багато, починаючи з докладного аналізу цієї теми в Підсумковому звіті за результатами технічного розслідування Ради з безпеки Нідерландів (DSB) , опублікованого 22.10.2015 р

Всі «антиукраїнські» аргументи з обов'язковим посиланням на голландський звіт зводяться до того, що Україна повинна була повністю закрити повітряний простір, і тоді б малайзійської Boeing 777, збитий над зоною АТО, залишився б цілий, летячи 17 липня 2014 року через Амстердама в Куала Лумпур трохи іншим маршрутом.

Як приклад одного з численних висловлювань російських офіційних осіб приведу цитату з повідомлення МЗС Росії, яке 3 жовтня 2016 року заступник міністра закордонних справ РФ Олексій Мєшков довів до відома посла Нідерландів в Москві Регіни Джонс-Бос:

«Висловлюємо надію на те, що JIT (Joint Investigation Team, JIT - Міжнародна Об'єднана слідча група (у складі представників Малайзії, Австралії, України, Нідерландів та Бельгії), яка веде кримінальне розслідування обставин загибелі рейсу МН17 під керівництвом прокуратури Нідерландів та за сприяння Євроюсту) в рамках своєї компетенції дасть кваліфіковану оцінку факту незакриття України повітряного простору - як однієї з основних причин трагедії, що сталася ».

Однак тут все не так просто, як здається на перший погляд, а точніше - все поставлено з ніг на голову.
Почнемо з того, що - так, Україна могла б закрити повітряний простір над зоною АТО, але, строго кажучи, не зобов'язана була це робити. У цьому сенсі відповідальність України за незакриття повітряного простору не є безумовною або яким-небудь чином караною виною. Вся справа в тому, що нормативи Міжнародної організації цивільної авіації (ICAO) однозначно не регламентують в безумовному порядку повного закриття повітряного простору над зоною військових конфліктів, на що і було серед іншого зазначено в голландському звіті.

Зокрема, на сторінках 199-205 підсумкового звіту DSB проаналізовані питання регулювання повітряного руху над іншими зонами збройних конфліктів на півночі Малі, в Південному Судані, Лівії, Іраку, Єгипті (Синай), Афганістані, Сомалі, Ємені, Конго і Сирії - і відзначено , що в десяти розглянутих військових конфліктах останніх років повітряний простір (на крейсерській висоті польоту лайнерів) не закриває.

ТОМУ ЮРИДИЧНОЇ Віні УКРАЇНИ незакритий повітряного простору НАД ЗОНОЮ АТО НІ І ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ НАША КРАЇНА ЗА ЦЕ НЕ БУДЕ НЕСТИ!

Хорошим прикладом може служити Сирія, повітряний простір над якою станом на липень 2015 року сирійськими засобами контролю повітряного простору ... взагалі ніяк не обмежувалася (!), Але діяли обмеження міжнародних регуляторів - ICAO і EASA, і кілька країн (США, Великобританія і Франція) ввели обмеження для своїх авіаперевізників.

Вельми показово, як припинилися польоти російських авіакомпаній над Сирією, які продовжували літати два роки після початку повномасштабної громадянської війни в цій країні: Росавіація заборонила польоти над Сирією тільки після ракетного обстрілу пасажирського лайнера А320 авіакомпанії «Північний вітер» 29 квітня 2013 року.

За лайнеру, що вилетів з єгипетського курорту Шарм-ель-Шейх, над сирійською територією було випущено дві ракети, перша з яких вибухнула на висоті 9200 метрів, друга - 8900 метрів (літак в цей момент летів на висоті 9800 метрів). До цього моменту частина російських авіакомпаній припинила польоти над Сирією за своєю ініціативою ( «Татарстан» і «Ютейр» з березня 2013 року літали в Єгипет в обхід території Сирії, через повітряний простір Туреччини і Кіпру), а деякі продовжували «випробовувати долю» своїх літаків , екіпажів і пасажирів.

У міжнародній практиці національні авіарегулятори обмежують повітряний рух виходячи з власних оцінок ризиків польоту над певною зоною, виходячи з наявної у них інформації - саме так і діяв український авіарегулятор Украерорух (UkSATSE), періодично піднімаючи мінімально допустиму висоту польотів цивільної авіації над зоною АТО, виходячи з інформації про наявність в бойовиків протиповітряних засобів і їх технічні можливості в зоні АТО.

Після трагедії 17 липня 2014 року в адресу України прозвучало багато звинувачень з цього приводу, в тому числі і таке - Україна не закрила повітряний простір через «жадібності», не бажаючи втрачати плату за транзитний проліт над своєю територією.

Зокрема, про це прямо заявив заступник керівника Росавіації Олег Сторчевой 16 липня 2015 року: «Українська сторона просто-напросто не хотіла втрачати значні кошти від закриття повітряного простору. Жертвами цієї жадібності і байдужості на норми безпеки стали 298 осіб ».

Ймовірно, цей фактор теж зіграв свою роль - згідно з тим же звітом голландців, навесні-влітку 2014 роки за транзит через зону ответс

 

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати