Коли людина має себе, свій хребет, свій центр, свою основу, свою гравітацію, сказати б, тоді все падає на свої місця — і людина схожа на Ейфелеву чи Останкінську башту, а не на гарбу сіна.
Василь Стус, український поет, перекладач, прозаїк, літературознавець, правозахисник, представник культурного руху шістдесятників

У Карпатах відкрили новий Бескидський тунель

24 травня, 2018 - 22:51

У четвер, 24 травня, в Карпатах відкрили один із найбільших інфраструктурних об’єктів України, реалізованих за часи незалежності, — Бескидський залізничний тунель, який розташований на межі Львівської та Закарпатської областей.

Цей тунель називають «воротами в Європу», які наблизять Україну до Євросоюзу. Справді, Бескидський тунель має стратегічне значення для України, оскільки 60% перевезень через західний кордон країни здійснюється саме через нього. Тому цей транспортний коридор є важливою логістичною складовою маршрутів експорту української продукції в Євросоюз. Крім того, тунель покращить пасажирське сполучення між Закарпаттям та іншими регіонами України.

Новий тунель побудований за 22 м від старого, який діяв ще з часів Австро-Угорської імперії. Старий одноколійний Бескидський тунель було збудовано 1886 року як частину Львівської залізниці. Його задумували як перехід зі східних регіонів Австро-Угорщини до Центральної Європи. Більше ніж через століття існування тунель повністю вичерпав свій експлуатаційний ресурс і був визнаний аварійним.

Ініціювали будівництво нового двоколійного Бескидського тунелю ще на початку 2000-х. Однак проектування будівництва розпочалося лише 2011 року, а будівельні роботи — 2013-го.

Тунель прорублений усередині гори. Його довжина — понад 1700 метрів. Це другий за протяжністю залізничний тунель в Україні після Лутугинського, що на Луганщині. До речі, старий тунель зберігатиметься як складова частина комплексу нового. Його використовуватимуть як робочу штольню з обслуговування нового тунелю, а також для евакуації людей у разі аварійних ситуацій.

Загальна вартість об’єкта оцінюється у 2,2 млрд грн. Будівництво фінансувалося за рахунок коштів «Укрзалізниці» і з використанням кредитних коштів Європейського банку реконструкції та розвитку, Європейського інвестиційного банку.

За даними «Укрзалізниці», новий тунель пропускатиме до 100 пар поїздів на добу зі швидкістю 60 — 70 км/год. порівняно з нинішніми 25 парами. А максимальна швидкість поїздів зросте із 40 км на годину до 60 — 70 км на годину. Таким чином, введення в експлуатацію нового Бескидського тунелю надасть Україні можливість у кілька разів збільшити обсяг транзитних та внутрішніх залізничних перевезень. Зокрема, у планах — запуск потяга категорії «Інтерсіті» між Львівщиною і Закарпаттям.

Дмитро ПЛАХТА, «День», Львів

Джерело: День

Новини партнерів

Loading...