«Тайна вечеря» з пінгвінами
Ця виставка радісна, у чомусь навіть бешкетна. Фламінго, слони та пінгвіни на картинах Леся Панчишина наче танцюють, про людей у такому випадку кажуть — насолоджуються життям. Як пояснюють організатори виставки, через яскраві насичені кольори художник передає відчуття глобального потепління в емоціях і настроях. Водночас замислюєшся про те, що безтурботні тварини з картин Панчишина часто стають жертвами катастроф, до яких призводить безвідповідальна поведінка людей.
Скульптура Богдана Кухарського контрастує з цим розмаїттям барв, відсилає до ідеї постійного руху у всесвіті, завдяки якому все змінюється. Власне, глобальне потепління для митців є синонімом змін — не тільки кліматичних, а й тих, що ведуть до інакшого сприйняття світу і себе. Виставка триває у київському виставковому просторі Unlimited Art Foundation.
«Просто почав малювати те, що подобається. І насамперед те, чого ніколи не бачив на власні очі, — фламінго і пінгвінів, — розповідає історію проекту Лесь Панчишин. — Також мені подобається контрастність, якої тут багато. Там — тепло, там — холод, використовую червоний і синій кольори. Створив кілька робіт і подумав, що треба підібрати до цього якусь тему, так все і оформилось. Намагаюся малювати тварин у різних настроях, як людей. У цьому проекті є навіть робота «Тайна вечеря», герої якої — пінгвіни».
Між іншим, хоча Лесь Панчишин завжди хотів бути живописцем, у художньому коледжі він вивчав кераміку. «Поступив на кераміку, щоб іще щось вміти. Я і відео займаюсь, до речі. Мені взагалі подобається, коли людина вміє багато, — зізнається художник. — На факультеті кераміки були дуже цікаві заняття з композиції, і це навчання дало мені багато. Моя дипломна робота з кераміки називалась «Сила особистості». Мені дуже подобається, коли люди самі себе розвивають, стають особистостями. Але зараз у кераміці не працюю. У мене ще є робота «Рух вперед» — про те, що нема чого сидіти, треба розвивати себе, і так розвиватиметься країна».
Лесь вже представляв роботи з проекту «Глобальне потепління» у Львові. До виставки у Києві запросив долучитися Богдана Кухарського. «Для всього є свій час. Коли починалась промислова революція, тему природи ніхто не обговорював, була інша проблематика. Перед Першою світовою війною всі країни рвалися до бою, а після неї — взялись за голову через те, що накоїли. Сьогодні актуальна тема глобального потепління. Всі бояться, що людство зникне. Забруднення океану, танення льодовиків, шкода від хімічної промисловості — існує маса загроз. Несвідомо теж починаєш перейматися проблемами того, що може статися з тобою чи людством взагалі», — каже Богдан Кухарський.
З огляду на назву виставки, виникає питання, як мистецтво може вплинути на боротьбу зі зміною клімату. Богдан Кухарський розмірковує: «Треба бути ідеалістом, щоб вірити, що створюєш панацею від всіх хвороб, малюючи картину чи щось створюючи. Велика відповідальність — взятися щось змінювати. Треба робити своє, вірити, що ти робиш правильну справу, і все».
Виставка «Глобальне потепління» триває до 10 грудня.