Обирати собі уряд має право лише той народ, який постійно знаходиться в курсі того, що відбувається.
Томас Джефферсон, видатний політичний діяч, дипломат і філософ епохи Просвітництва, один з авторів Декларації незалежності США, 3-й президент США в 1801-1809 роках

«Завдяки фотовиставці «Дня» ми маємо візуальну історію України»

Відомий фотожурналіст Олексій Фурман продемонстрував літньошколярам серії своїх світлин та розповів історію їхнього створення

У «Дня» із Олексієм Фурманом давня історія знайомства — свій перший приз на міжнародному фотоконкурсі нашої газети він виборов ще 2010 року, будучи 18-річним юнаком. А минулоріч Олексій уже став володарем Гран-прі нашого фотоконкурсу за серію робіт «Подолання!». Особливе значення видання має і для гостя. І це не просто тому, що він досі пам’ятає перший надісланий на наш конкурс знімок у 2009 році. На його думку, газета виконує надважливу роботу: щороку з тисяч знімків обирає те, що є справді найважливішим для кожного українця.

ФУРМАН ОЛЕКСІЙ. СЕРІЯ «ПОДОЛАННЯ»

І більше в країні цього не робить ніхто. До статусу володаря гран-прі можна додати і те, що Олексій Фурман — продюсер «New Cave Media», фрілансер міжнародних фотографічних та інформаційних агентств... Олексій розповів, що спочатку спікер займався новинною фотографією. Однак згодом зрозумів, що новини — це не унікальний контент, найбільш цінними є власні історії.

ФУРМАН ОЛЕКСІЙ. СЕРІЯ «ПОДОЛАННЯ»

Ось чому Олексій почав працювати над особистими фотографічними проектами, які продемонстрував під час зустрічі. Це, зокрема, серії робіт про Чорнобиль, Майдан, Крим, Одеса 2-го травня, Донецьк, Слов’янськ, Маріуполь у 2014-му році... Прикметно, що пан Олексій не просто характеризує певну роботу, а й розповідає історії свої героїв з іменами та деталями.

ФУРМАН ОЛЕКСІЙ. СЕРІЯ «ПОДОЛАННЯ»

Особливе місце у доробку автора займає проект «Життя після поранення», у якому Олексій Фурман показує життя ветеранів АТО, які отримали інвалідність під час війни. Про сучасне висвітлення стану бійців після повернення з війни у новинних фото спікер відгукується так: «Я не бачу глибоких історій, а тільки героїзацію.

ФУРМАН ОЛЕКСІЙ. СЕРІЯ «ПОДОЛАННЯ»

Героїзація — це добре, але вона, на мою думку, мало що має спільного з хорошим журналістським матеріалом. Я хочу бачити публікації, у яких висвітлюватимуться проблеми, з якими бійці стикаються щодня, те, наскільки складною для них є реінтеграція в суспільство». Розповідав гість і про особливості документальної фотографії, роботу в царині віртуальної журналістики та важливість висвітлення власних історій. Завершили роботу оптимістичними прогнозами про майбутнє сучасної фотографії.

ФУРМАН ОЛЕКСІЙ. СЕРІЯ «ПОДОЛАННЯ»

ВРАЖЕННЯ

«ВАЖЛИВО УМІТИ ПРОЧИТАТИ ПЕВНЕ ПОСЛАННЯ»

Марина ЛIБЕРТ, Брюссельський вільний університет:

—  Особисто я була дуже вражена фотографіями Олексія Фурмана. Вони передають безліч емоцій. Вибір тем у фотографа дуже оригінальний. Однак реальність, зображена на світлинах, не завжди може сподобатися. Кожна фотографія сама по собі розповідає цілу історію. Важливо уміти прочитати певне послання. За, здавалося б, статичним зображенням можна побачити і зрозуміти дуже багато. Так, у знімках із серії «Життя після поранення», на мою думку, передано заклик до влади підтримати тих, хто повертається з війни.

ФУРМАН ОЛЕКСІЙ. СЕРІЯ «ПОДОЛАННЯ»

«ВІДДЗЕРКАЛЕНО ВСЕ»

Каріна ХАЧАТАР’ЯН, Сумський державний університет:

—  Коли фотографу не байдуже життя, його знімки зачіпають за живе. Мене зачепило. Я вражена масштабами роботи Олексія Фурмана, спрямованими на суспільство. Це не чарівні пейзажі чи майстерні портрети, це набагато більше. У його об’єктиві – село: пенсіонери, діти, поле, тяжка праця. У його об’єктиві - Чорнобиль – біль України. У його об’єктиві – кадри зі Сходу, кадри, які гіпнотизують власною правдивістю, природністю. Дивилася на світлини -  переймало дух. Навряд чи постановочне фото можна порівнювати із фото пана Олексія. Охоплено все до дрібниць, чітко передана кожна емоція (в очах особливо їх помітно, на обличчі), атмосфера. Дивно: Олексій фотографує, а складається враження, що він переносить величезне дзеркало над різними куточками країни, навіть над забутими закутками, віддзеркалено все.

«ПРО ТОНКОЩІ ЗНАХОДЖЕННЯ СПІЛЬНОЇ МОВИ…»

Любов РИБАЛКО, Одеський національний університет імені І. І. Мечникова:

— Протягом двох тижнів перебування в Літній школі журналістики ми мали зустрічі з багатьма політиками, журналістами, послами, представниками різних країн та культурними діячами, але сьогодні до нас завітав досить нетиповий гість – український фотожурналіст і продюсер Олексій Фурман. Олексій окреслив свою діяльність в цілому, а також у деталях розповів про серії фотографій. Розповідаючи тонкощі знаходження спільної мови під час роботи над серією фотографії бійців АТО після їх повернення, фотожурналіст зазначає: «Я не безпосередню брав участь у воєнних діях, але був там, і ми з ними, так би мовити «on the same page», я їх розумію».

Прийом робіт на Фотоконкурс "Дня"-2017 вже оголошений! Умови участі дізнавайтесь за посиланням.

Нагадаємо, Літня школа журналістики-2017 відбувається за підтримки Центру інформації та документації НАТО в Україні.

Богдана КАПІЦА, Юлія КАРМАНСЬКА, Літня школа журналістики «Дня»-2017. Фото Миколи ТИМЧЕНКА, «День»

«День» у Facebook, , Google+

Новини партнерів
comments powered by HyperComments