Skip to main content
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Оманлива тиша

Літні місяці в культурі – сезон штилю. Але на деякі структури це не поширюється. Наприклад, сумнозвісний Меморіальний центр Голокосту “Бабин Яр” бадьоро генерує новини.

         Як правило, ці реляції витримані в діловито-оптимістичному тоні. Заплановано 15 наукових проектів (опустимо питання, ким і як верифікуватиметься їхня науковість)… До складу Наглядової ради приєднався Леонід Кравчук… Робочу групу очолив Андрій Єрмак… Члена Наглядової ради Леоніда Кравчука нагородили орденом… Володимир Зеленський та Наглядова рада домовились… Яків Дов Блайх висловив зауваги… Святослав Вакарчук запевнив… Натан Щаранський зазначив… Володимир Зеленський додав…

         Що поєднує всі ці солідні, як фізіономія старого апаратника, й осяйні, мов очі Януковича в Ростові, повідомлення?

         Те, що серед них відсутні згадки про людину, якій у найвищому ступені притаманна мелагоманська манера жонглювання гучними іменами – художнього керівника Меморіалу Іллю Хржановського.

         Здається, інвестори нарешті втямили, що ніякі гроші не здатні притлумити суспільну відразу, викликану цим любителем експериментувати над людьми, і сховали його від гріха подалі на певний час. На сайті Меморіального центру, однак, остання новина з Хржановським позначена не  таким уже й давнім 23 липня. Там його називають “екстраординарний художній керівник”. Цікавіше, однак, те, що “екстраординарний” у цьому тексті з усіх сил переконує, що його бачення майбутньої експозиції не передбачає рольових ігор, “над глядачами не проводитимуться жодні психологічні експерименти”, “відтворення страждань не буде”, а про свій скандальний план, де написано прямо протилежне, говорить, що це він так… «висвітлив панораму усіх можливостей виставки».

         Навіть збрехати як слід не зміг. Тим паче в тому ж повідомленні Щаранський простодушно дезавуює твердження з попереднього абзацу, зізнаючись, що одним з моментів, який приваблює його в проєкті, є “використання технологій та інноваційних методів формування сильного емоційного досвіду у відвідувачів”. Про методи формування сильного емоційного досвіду при зйомках фільму “Дау” не знає хіба що лінивий, дякуємо.

         Хороша новина - що Хржановський “ще не завершив розробку концепції основної експозиції музею, однак стверджує, що завершить її і представить Раді до кінця року”. Раніше епохальна презентація планувалася на червень, потім – на осінь. Тобто самовпевненості в експериментатора явно поменшало, й це добре. Недобре, що він досі лишається “худруком” і від ідеї “Голокост-Дійснейленду” не відмовився.

         Отже – зберігаємо пильність. Пам’ять про Бабин Яр – не атракціон для хржановських.

Delimiter 468x90 ad place

Subscribe to the latest news:

Газета "День"
read