Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Чи сприятлива в Україні кон’юнктура для розвитку внутрішнього ринку?

01 квітня, 00:00
Міністр промислової політики Олександр Неустроєв упевнений, що промислове виробництво в Україні в 2004 році зросте на 15—16%. «Це реально, бо основне робитимуть за рахунок машинобудування — сільськогосподарського, автомобіле-, літакобудування. Є вже конкретні проекти, які починають входити в життя, і, думаю, за рахунок цього, а не тільки металургії, ми розвиватимемо нашу промисловість», — відзначив міністр. Щоправда, згідно з консервативним прогнозом уряду, в 2004 році промисловість збільшить обсяги виробництва лише на 6%...

Подібні проблеми вирішували минулого тижня й економісти-теоретики. У Київському Національному університеті ім. Т. Шевченка відбувалася Міжнародна конференція «Перспективи розвитку внутрішнього ринку промислових товарів в Україні». Ось відповіді деяких учасників конференції на запитання «Дня».

Юрій ЄХАНУРОВ, голова комітету Верховної Ради з питань промислової політики та підприємництва:

— Кон’юнктура ринку — і світова, і внутрішня, українська, — така, що він, без сумніву, зростатиме і розширятиметься. Мене, разом із тим, більше хвилює проблема інвестиційних товарів — усього того, що пов’язане з будівництвом, новою технікою. Боюся, що саме тут розширення ринку цього року стримуватиметься — цьому є суб’єктивні причини, пов’язані з виборами. У сучасному політикумі є деяка невпевненість, тому підприємці також вичікуватимуть. А загалом я можу прогнозувати успішний розвиток нашого ринку.

Юзеф ШАБЛОВСЬКИЙ, ректор вищої школи фінансів і управління в Білостоку, професор (Польща):

— Головний чинник розвитку підприємництва в Польщі — зміна системи господарювання: за два роки обсяг ВВП збільшився на 45%, хоча продуктивність праці зросла лише на 2%. Зросли обсяги продажу товарів — це прямо залежить від якості. Сьогодні один із головних чинників розвитку польського ринку — це конкуренція між внутрішніми товарами та зарубіжними. Підприємства з іноземним капіталом вносять у нашу економіку інновації, інвестиції та високі технології. Я хочу наголосити, що розвиток торгівлі та ринку в Польщі залежить не тільки від управлінської діяльності, а й також від діяльності самих підприємств. Найкраща політика — це її відсутність. Більшість підприємств у Польщі незалежні від системи влади. У цих умовах добре проявляється головна перевага наших підприємців — природна схильність до бізнесу й ініціативність. Для нас важливо, щоб насамперед з’являлися підприємства, що виробляють товари для внутрішнього ринку, а вже потім ті, які працюють на експорт. Зараз Польща повинна зустріти конкуренцію з боку європейських країн і не піддатися їй. Якщо Україна та Польща хочуть виробляти якісні, конкурентоспроможні товари, потрібно створювати спільне виробництво, відкривати польсько-українські підприємства.

Віктор БАЗИЛЕВИЧ, декан економічного факультету Київського Національного університету ім. Т. Шевченка:

— У вітчизняній економічній теорії немає серйозних досліджень ринку. Всебічний аналіз сучасної української економіки зробити дуже складно, оскільки більша її «практична» частина перебуває в «тіні». Водночас у теорії економіки дедалі більшою популярністю користується концепція «випереджального розвитку». Подібний шлях пройшли всі ті країни, яких називають економічними тиграми. Традиційним шляхом поступового зростання ми ніколи не подолаємо відстань, яка відділяє нас від розвинених країн. Тільки високі технології, а для України перспективними є насамперед біо- та космічні технології, зроблять можливими розвиток нашої економіки. Інших варіантів у нас просто немає. Стрибкоподібний розвиток промисловості та ринку — ось наше майбутнє.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати