Украина не может существовать, не владея Крымом, это будет туловище без ног. Крым должен принадлежать Украине, на каких условиях, это все равно, будет ли это полное слияние, или широкая автономия, последнее должно зависеть от желания самих крымчан
Павел Скоропадский — украинский государственный, политический и общественный деятель, военный. Гетман Украинского Государства.

Шотландське віскі завойовує світ

13 июня, 2007 - 00:00


Олекса ПІДЛУЦЬКИЙ, «День»

«Ніколи досі ми не продавали стільки своєї продукції», — стверджує представник Асоціації шотландського віскі. Експорт цього напою торік виявився найбільшим за всю історію «вісківаріння».

Першу згадку про шотландське віскі датовано 1494 роком. Саме тоді з добірного зерна почали переганяти напій, який спершу називався латинською «аква віта» (жива вода). Трохи згодом цю назву витіснив її гельський (гірськошотландський) варіант — «уісле беата». А мешканці шотландських долин, які розмовляють іншою мовою, близькою до англійської, почали називати цей трунок просто «віскі».

Високі податки, що витісняють чесний бізнес у «тінь» не є українським винаходом. У XVIII сторіччі виробники шотландського віскі теж стогнали під «податковим пресом». Тому 1777 року в Единбурзі виготовленням віскі легально займалися 8 осіб, а підпільно — приблизно 400.

Але нині Лондон проводить діаметрально протилежну податкову політику щодо виробників напою, який став у світі одним із символів Британії. У жовтні 1997 року податки на імпорт цього напою було зменшено на 44 відсотки, а у травні цього року очікується нове їх зниження ще на 26 відсотків.

Може, саме тому минулого року виробництво шотландського віскі зросло на 227 млн. літрів (майже на 10 відсотків), а загальні доходи виробників становили майже $4 млрд., повідомляє ІТАР-ТАКС.

Найбільший споживач золотистого напою за межами Британії — Сполучені Штати, а найперспективнішим ринком шотландські «віскороби» вважають Японію, де продаж їхньої продукції щороку зростає більш як на 15 відсотків.

Останніми роками «Джонні-Волоцюга» (Джонні Волкер) та «Біла кобила» (Вайт хорс) з’явилися і в Україні. Проте наш споживач усе ж віддає перевагу горілці з перцем. Вона і за кольором схожа на віскі, і за ціною набагато дешевша. А смак? Та якби нашу перцівку так пропагували на світовому ринку, то ще невідомо, який напій — український чи шотландський — більше припав би до смаку різним німцям та американцям.

 

Газета: 
Рубрика: 




НОВОСТИ ПАРТНЕРОВ