Це сувора діалектика – щоб піти далі, треба знати, звідки йти.
Джеймс Мейс, американський історик, політолог, журналіст, професор Києво-Могилянської академії, дослідник голодомору в Україні

ЦЕРКВИ СВIТУ

17 жовтня, 2007 - 00:00

Ісламський світ апелює до Папи Римського

Польський портал «Wiara.pl» повідомляє, що 130 впливових представників світового ісламу звернулися з посланням до Папи Римського Бенедикта ХVI, в якому говориться, що мир на Землі можна зберегти тільки одним способом, а саме — за допомогою екуменічного діалогу. У посланні говориться: «Ми, мусульмани, стверджуємо, що не маємо нічого проти християн, не вважаємо їх своїми ворогами». Автори підкреслюють, що люди обох великих релігій (християнства й ісламу) разом складають більше половини жителів землі; вони вірять в одного Бога, визнають однакові принципи милосердя, а також сповідають постулати милості до ближнього свого. Спираючись на ці загальні ідеали, ми повинні прагнути до стійкого й добродійного взаєморозуміння. Майбутнє планети Земля залежить від миру між християнами й мусульманами — це фатальна ставка виживання життя на планеті». Лист направлений не тільки Папі Римському, але також іншим провідним ієрархам християнського світу — як протестантам, так і православним. Лист підписали відомі вчені та духовні персони мусульманського світу, в тому числі — з Росії, Хорватії, Палестини, Єгипту та ін., а також генеральний секретар міжнародної Ісламської Конференції. Експерти зазначають, що в списку, що підписалися, представлені всі напрями ісламу: суніти, шиїти та багато інших, — всупереч тому, що в мусульманстві відсутні ієрархічні структури. Експерти вважають, що цей документ може радикально змінити ситуацію в світі й привести до серйозного діалогу між ісламом і християнством. (Wiara.pl)

Патріарх закликає православних до діалогу

Електронні й друкарські ЗМІ розповсюдили звернення Всесвітнього патріарха Варфоломія I, що закликає православне співтовариство до екуменічного діалогу, метою якого є, передусім, «християнська єдність, тобто головна мета екуменічного руху. У зверненні говориться: «Православні зобов’язані робити все можливе, що в наших силах заради того, щоб продовжити роботу з відновлення повної церковної й сакраментальної єдності Церков, — на базі віри, любові й поваги, приклади яких залишили нам Апостоли ...Ми чекаємо й сподіваємося, що наша «Третя європейська асамблея» зробить позитивні кроки саме в цьому напрямку. І що Церкви зможуть, нарешті, узгодити необхідні дії і методи, які ведуть до християнської єдності — всупереч всім відомим розбіжностям у середовищі Християнських церков відносно мети Екуменічного руху, всупереч прагненню до розширення власної влади і впливу». Заповіти Бога нашого Ісуса Христа повинні бути виконані, щоб світ вірив у Нього... Нова Європа повинна будуватися не тільки на фінансових, політичних або культурних і національних засадах і традиціях. Церква повинна зробити свій важливий внесок у створення гуманістичної та соціальної Європи. ...Ми упевнені в тому, що так думає більшість християн всього світу, всі раціонально налаштовані люди, європейські лідери всіх рівнів. Кооперації серед людей різних рас, різних релігій не тільки можливі — вони приємні Богові миру та справедливості».

Релігійно-освітній центр на Подолі

11 жовтня в Києві урочисто відкрився релігійно-освітній центр ім. Володимира Шифріна. У церемонії відкриття взяли участь президент Всесвітнього єврейського конгресу Рональд Лаудер, президент Європейського й Російського єврейського конгресів Моше Кантор, делегації з Ізраїлю і США. Володимир Мойсейович Шифрін починав роботу майстровим у литейно-сталеплавильному цеху; пройшов усі щаблі робітника до сталевара, став майстром, начальником дільниці, заступником начальника цеху. Пізніше Володимир Шифрін захистив докторську дисертацію, став доктором наук, мав 11 авторських свідоцтв на винаходи, автор і співавтор більш як 170 наукових і навчально-методичних робіт, лауреат Державної премії України в галузі науки й техніки. Раввин Яків Блайх розповів, що проект освітнього центра був розроблений ще на початку 90-х років, але в зв’язку з відсутністю фінансування був заморожений. Сьогодні Центр, побудований завдяки спонсорській допомозі Едуарда Шифріна, сина Володимира Мойсейовича, став кращим пам’ятником його покійному батькові-трудівнику. У будинку розташуються приміщення иєшиви (там вивчають Талмуд), навчальний центр, комп’ютерний клас, бібліотека, кампус для студентів з комфортабельними кімнатами на двох чоловік, а також хедер (школа) для дітей і гральні кімнати. Тут же будуть молитовний зал і сучасна їдальня. Рабин Блайх висловив вдячність головному архітектору проекту Володимиру Хромченкову, творчій групі конструкторського бюро «Зодчий плюс», а також будівельній організації «Укрпольреставрація». (RISU)

Свято розговіння

Мусульмани всього світу щойно відзначили одне з найважливіших свят — свято розговіння Ураза-байрам. У всіх ісламських громадах відбулися урочисті намази (богослужіння). Ураза-байрам знаменує закінчення поста, що тривав протягом усього священного місяця рамадан. Вважається, що саме в цей місяць Аллах послав людям священний Коран. Свято відзначають протягом трьох днів. У цей час правовірні відвідують мечеті, читають Коран. У кожному будинку зустрічають гостей, дарують один одному подарунки. Прийнято обов’язково допомагати знедоленим, щоб для всіх було свято. У ці дні збираються родичі; вважається, що на Ураза-байрам у оселю приходять також душі небіжчиків. Кожний мусульманин вважає своїм обов’язком відвідати могили предків. «Інтерфакс-Релігія»

Скандал у Равенні

На початку роботи Змішаної міжнародної православно-католицької комісії в Равенні (Італія) трапився скандал — делегація Російської православної церкви покинула засідання. Причиною стало те, що серед делегатів, що зібралися, виявилися представники Естонської апостольської православної церкви, яку Московський патріархат вважає «неканонічною». З тієї причини, вона була створена Константинопольським патріархатом в 1996 році на землі Естонії, тобто на «канонічній території» Російської церкви. Католицькі організатори засідань була дуже роздратовані тим, що сталося — «щойно розпочавшись, робота православно-католицької богословської комісії потерпіла істотну невдачу». Діями представників РПЦ були «злегка шоковані» також православні члени комісії з інших церков, однак, було прийняте рішення продовжувати засідання; всі подальші спільні засідання «проходили винятково спокійно». Не важко здогадатися, що за цим інцидентом стоїть хронічне протистояння між Московським патріархатом і Всесвітнім патріархатом Константинополя, що відстоює свій статус «першого престолу» православного світу». (Інтерфакс-Релігія)

Чи багато віруючих у Росії?

Директор Центру досліджень постіндустріального суспільства, доктор економічних наук Владислав Іноземцев вважає вельми малозначимою роль православ’я в житті як радянського, так і пострадянського суспільства. Висновок був зроблений на основі аналізу соціальних феноменів Росії/СРСР за останніх 50 років. Як з’ясувалося, лише 4% респондентів вважають, що Церква повинна вчити молодь моральності й моралі. Абсолютна ж більшість — 67% — вважають, що цим повинні займатися батьки. 17% росіян відводять роль етичного наставника школі, а 5% довіряють телебаченню й ЗМІ. 3% як головне джерело моралі й моральності назвали літературу й мистецтво, а 1% вибрали армію. Дослідження показало, що половина росіян — віруючі, в їхньому числі 10% регулярно відвідують церкву, дотримують «усі обряди й ритуали», 43% в церкву ходять тільки в свята і всіх обрядів і ритуалів не дотримують. Третина респондентів (31%) допускає існування Бога, але мало цікавиться церковним життям. Переконані атеїсти становлять лише 6% опитаних, 8% не замислюються про ставлення до релігії. Люди тягнуться до релігії насамперед тому, що хочуть залучитися до національної традиції, бачать у вірі етичний ідеал, хочуть знайти утіху в горі, життєвих труднощах, — такої думки дотримуються 19—21% опитаних. Значно рідше потяг до релігії респонденти пов’язують з вірою людей в надприродне, Божественний промисел або ж з тим, що зараз це модно (по 9— 10%). У ході дослідження опитані 1,6 тис. чоловік в 153 населених пунктах в 46 областях, краях і республіках Росії. Статистична похибка не перевищує 3,4%. («Російська лінія»)

Клара ГУДЗИК, «День»
Рубрика: 
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

Loading...
comments powered by HyperComments