Нас послано тільки пророкувати воскресення мертвих і будить сонних. Се наше діло.
Пантелеймон Куліш, український письменник і громадський діяч

Правила ринкової гри

4 серпня, 2006 - 00:00
МАЛЮНОК IГОРЯ ЛУК'ЯНЧЕНКА

Торг, по суті, є своєрідною грою: з одного боку — гроші, а з іншого — товар. А у кожній грі є свої правила, і якщо їх дотримуватися, перемога дістається за найменших витрат, а у виграші залишаються обидва гравці. Тож, чи знаєте ви правила торгу.

ДЛЯ ПОКУПЦІВ

Ніколи не поспішайте «викидати гроші на вітер». Як би вам не кортіло придбати саме це і саме зараз, стримайте себе. Можливо, вже у сусідньому торговому ряду ви знайдете ідентичну річ, але гривень на 15-20 дешевше. Ретельно перевіряйте якість товарів. Чи всі ґудзики на місці, чи немає плям, дірок, зачіпок, чи всі шви оброблені? Адже на ринку товар не обмінюють. Не лінуйтесь приміряти обновку і роздивитись, як вона на вас «сидить», навіть якщо вам за дзеркало правитиме мініатюрна пудрениця. А краще — візьміть із собою незалежного й об'єктивного оцінювача, з яким у вас збігаються смаки. І не дуже довіряйте продавцям та фірмовим етикеткам. Перші будь- що прагнуть продати товар, другі — можна з легкістю підробити.

Не вимагайте від продавця поступок — ліпше просто попросіть. Зазвичай, вони можуть погодитись на незначну знижку. 1—5 відсотків від повної вартості. Це залежить від якості, давності та модності товару. Але з цього правила існують винятки. Отже, не наполягайте, аби не нарватись на грубощі.

Якщо ви не з тих, хто тримає руку на пульсі моди, купуйте речі не в сезон. Шубу — влітку, а купальник — взимку. Невеликий вибір виправдовують невисокі ціни. Пильнуйте свої речі. На ринку крадуть не лише товари, що погано лежать, але й гаманці, які погано тримають.

ДЛЯ ПРОДАВЦІВ

Посміхайтесь. Приязність та чемність — ваші основні козирі. Адже покупцям важливо не тільки те, що вони купують, а й у кого... Найліпше мати коло постійних клієнтів, які вам довіряють, радить канал «Тоніс». Будьте чесними. Ніколи не називайте сумнівну підробку товаром вищого гатунку і не працюйте за принципом: «аби швидше комусь зіпхнути».Чорні плями на репутації не виведе жоден миючий засіб. У складних ситуаціях, коли покупець вагається, краще обмежитись фразами: «Вирішуйте на власний розсуд — вам же носити». У такому разі ваша совість залишатиметься чистою. Якщо ж ви не хочете відпускати покупця з порожніми руками, запропонуйте допустиму для вас знижку — переважно це спрацьовує безвідмовно.

Не робіть з ціни слона. Далеко не всі вважають, що кількість цифр на ціннику — показник високої якості. Особливо, якщо товар і насправді того не вартий. Повільніше їдеш — далі будеш. Знайте, що ви продаєте. Ніхто не купуватиме «кота в мішку», тому ви маєте бути готовими відповісти на безліч запитань на кшталт: «А що це? А з чого це? Хто виробник? А тканина мнеться? А прасувати можна? А як це прати?» Не будьте надто нав'язливими — це дратує. Чим більш заповзято ви вихваляєте свій товар, тим менше бажання його купити. І ніколи не кривдить своїх конкурентів. Антиреклама має і зворотний ефект.

Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

comments powered by HyperComments