Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Танкер спробують повернути через суд

У Херсоні почали розглядати справу про заблоковане російське судно Mekhanik Pogodin
23 жовтня, 10:27

Російська компанія «В. Ф. Танкер» звернулася до Херсонського окружного адміністративного суду з позовом до Азово-Чорноморського регіонального управління ДПСУ та капітана Херсонського морського порту Івана Єфименка. Саме вони, на думку позивача, безпідставно перешкоджають виходу російського танкера Mekhanik Pogodin (IMO 9598397), який перебуває в нафтогавані Херсона.

Днями відбулося перше судове засідання у справі, яке, втім, було дуже коротким. Перед початком засідання адвокат позивача Віталій Толстік звернувся до суду з клопотанням про отримання документів від відповідача, в яких детально описано обставини та причини блокування російського судна.

Представник відповідача від ДПСУ заперечив щодо цього, пославшись на гриф СБУ, який міститься в цих документах. На думку відповідача, надання таких документів позивачеві може зашкодити національним інтересам України, адже позивач — представник держави-агресора, проти якої Україна ввела низку санкцій.

Порадившись на місці, суддя Дмитрієва вирішила перенести розгляд справи на 24 жовтня для надання запитаних документів суду, який ухвалить рішення про доцільність долучення їх до справи.

Після засідання суду ми спробували взяти коментарі по справі у позивача — адвоката і представниці «В. Ф. Танкер». Остання, до речі, прийшла на засідання з перекладачем. Але спілкуватися з журналістами вони відмовилися.

Однак у реєстрі судових рішень доступні деякі матеріали справи та вимоги, які висувають росіяни до українських прикордонників і капітана Херсонського порту.

Позивач просить визнати протиправними дії капітана морського порту «Херсон» Івана Єфименка щодо винесення приписів про заборону на вихід із порту. Також російська компанія просить суд визнати протиправною бездіяльність капітана порту, яка полягає в ігноруванні документів, які підтверджують відсутність зв’язку між АТ «ВЕБ Лізинг» (особою, до якої застосовані санкції) та судном Mekhanik Pogodin, а також у ненаданні дозволу на вихід із порту. Позивач просить надати такий дозвіл.

Компанія «В. Ф. Танкер» також просить суд визнати протиправним і скасувати рішення Азово-Чорноморського регіонального управління ДПСУ щодо затримки танкера й зобов’язати прикордонників утриматися від перешкоджання отримання дозволу на вихід з акваторії Херсонського морського торговельного порту.

Раніше у зверненні до президента України компанія «В. Ф. Танкер» заявила, що вона є єдиним власником і розпорядником судна. Як зазначають представники «В. Ф. Танкер», причина блокування Україною танкера «Механік Погодін» полягає в тому, що 2011 року будівництво судна фінансувала компанія «ВЕБ Лизинг», яка входить до санкційних списків України.

У «В. Ф. Танкер» заявляють, що задля зняття формального приводу для затримання судна компанія достроково завершила всі розрахунки за лізинговим договором і оформила право власності на судно на себе. Документи було надано до прикордонної служби, капітанові Херсонського морського порту і у Службу безпеки України, проте заборону на вихід судна не знято.

Нагадаємо, 10 серпня співробітники ГУ СБУ в АР Крим виявили російське судно Mekhanik Pogodin (IMO 9598397), яке було заблоковано через приналежність компанії «ВЕБ Лизинг», що перебуває в санаційному списку РНБО України. На цій підставі танкеру заборонено проводити розвантаження й виходити за межі порту Херсона.

За даними російського державного реєстру юридичних осіб, акційне товариство «ВЕБ Лизинг» зареєстроване в Москві, його засновник — ЗАТ «Объединенная промышленная корпорация Оборонпром», яку, у свою чергу, було засновано держпідприємством «Рособоронэкспорт», яке належить державній корпорації «Ростех».

ТОВ «В. Ф. Танкер» зареєстроване в Росії, у м. Нижній Новгород. Керує цією компанією ТОВ «Управління транспортними активами», чиї засновники зареєстровані в Нідерландах. Засновником ТОВ «В. Ф. Танкер» зазначено ТОВ «Волго-Балт транспорт холдинг лимитед», яке зареєстроване на Кіпрі.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати